Alla inlägg under januari 2010

Av Mukka - 11 januari 2010 21:33

Idag har vi fått hem vår lilla prins, han har haft en bra helg på korttids.

När han kom hem med taxin idag så blev han så glad när han insåg att han var hemma och det var vi ju såklart allihopa. Alva skrattade & var glad när hon hörde Albin skrika (glädje skrik) på toan.

Angående huset så funderar vi än, problemet som vi brottas med är att det känndes/känns så golvkallt. Det kanske inte hade varit något problem om det bara var jag, Mats & Alva, men när vi har Albin som är så kall & frusen och är mycket kring golven så blir det ett stort problem. Vi vill ju inte att han ska behöva frysa hemma. Så därför funderar vi än, och försöker att komma på en lösning.

Av Mukka - 10 januari 2010 22:06

Idag har det verkligen varit en vilar dag, vi har varit lite sega efter en riktigt trevlig kväll hos Carina & Kjell igår m god mat & dryck (och sällskap så klart). Tack snälla ni!

På eftermiddagen gick vi ut en stund, för äntligen har det blivit skönt att vara ute. Vi tog fram åk-madrassen & gick till den lilla pulkbacken, Alva tjöt av skratt när vi susade ner för backen.

Till middag blev det pizza vilket Alva gillade helskarpt, hon åt & njöt med hela anskiktet. Sedan kom mormor & moster Roger kom förbi en stund i kväll.

Tillsist vill jag bara säga Grattis i eftersott till (Porjus) Leif som fyllde år igår.

Av Mukka - 9 januari 2010 10:56

Nu gör jag ett tredje försök att blogga, jag har blivit utkastad precis när jag varit klar.

I torsdags kom det blöjor till Albin, Alva ville så klart hjälpa pappa att packa upp dem.

På em kom Jokkmokks klanen (morfar, moster Ellen, morbror Robert & Lottie). Efter middagen åkte mrobror & Lottie till flyget för hemfärd, lite senare satte vi moster på tåget.

Morfar fick vi iaf behålla över natten, han sov med Albin och det gillades nog av gossen som sov hela natten utan att vakna.

På fredag morgon åkte gossen till fritids & senare till korttids. När Albin åkt for maken & jag till Sunderbyn för att besiktiga huset. Vet inte om vi blev så mycket klokare i våra husköpar planer, det blev en hel del att funderar på.

När vi kom hem åkte morfar (som varit hemma med Alva) hemmåt.

På kvällen när Alva somnat blev det taco & en flaska vin och en hel del FUNDERINGAR & prat om huset.

På schemat idag står besök hos vänner, tända ljus & skotta på Ronjas grav och i kväll blir det födelsedags middag hos (moster) Carina & Kjell. Alltså väntar en trevlig dag på oss, men först på med kläder & inta frukost/lunch.

Av Mukka - 6 januari 2010 21:08

Det blev ingen tidig kväll igår heller, klockan var 02.15 när vi släckte lyset...

Så idag har vi bara tagit det lugnt, vi vilade efter frukost, sedan gick vi ut en stund och så Alva fick  pröva Albins gamla bob, med cykelsadel på. Kanon bra att sitta i även för henne. Sen åkte vi till farmor & farfar för att äta middag. Ja vi har det bra, bort bjudna på middag två dagar i rad = lyx.

I morgon kommer klanen från Jokkmokk. Morfar ska köra moster E, morbror R & Lottie till tåg respektive flyg för hem färd. Morfar ska stanna över natten här, så då passar vi på att utnyttja honom som barnvakt åt Alva på fredag morgon när vi ska & besiktiga huset.

Ett stort GRATTIS och många kramar skickar vi till (gammel) moster Carina som fyller år idag.

Av Mukka - 5 januari 2010 22:31

Albins taxi kom i tid på morgonen idag, han var lite sen hem, men det berodde visst på fritids.

När Albin åkt på morgonen åt vi frukost som vanligt och sedan åkte vi ut för att uträtta lite ärenden. Hämtade mat åt sonen på apoteket, lämnade in kvitton på DFA, köpte en något för dyr jacka åt mig, handlade och han sedan äta lite lunch på makens jobb innan det var dax att åka hem & att ta emot sonen.

Vi han vila en kort stund innan det var dax att ge barnen lite i magen.

Ikväll har vi varit på middag hos fam Wårell, där bjöds det som vanligt på god mat, dryck & efterrätt. Tusen Tack!!!

Hur gick det då igår med att lägga sig tidigt? Jo, vi låg i sängen kl 22.30 fast både TV;n & datorn var på längre. Jag var duktig & somnade strax efter 23.30, maken däremot låg vaken & tittade på TV;n till ca 01.30 Så nu ska vi göra ett nytt försök ikväll & se hur det lyckas.

God Natt & Sov Gott!

Av Mukka - 4 januari 2010 20:52

Så var det då äntligen dax för en kort fritidsdag för sonen, han sken som en sol på morgonen när vi talade om att han skulle få åka till fritids.

Tyvärr hade taxi glömt bort att boka in honom, så gossen fick sitta & vänta i 20minuter.

Vi andra åt frukost när Albin tillslut åkt, sen ringde jag och bokade en besiktning  av huset, så på fredag ska det ske.

Efter lunch gick vi ut för att få lite luft, Alva tyckte att det var kanon kul, medan Mats & jag frös, det blåste kalla vindar.

Vi tänkte vara ute till Albin kom med taxin, men när vi väntat i 20minuter gick vi in, då ringde dom från skolan och sa att taxin inte kommit än, men att dom ringt och att den skulle vara på väg. Dom hade glömt honom igen! Tänkte dom inte på att kolla upp hans tider när dom hade glömt honom på morgonen? man kan ju undra, det ska bli spännande att se om det kommer någon taxi i morgon bitti.

Nu sover mina små älskligar gott i sina sängar, maken & jag har lovat varandra att inte vara uppe så sent i kväll, vi får väl se om/hur det lyckas.

Av Mukka - 3 januari 2010 22:23

I morse packade vi ihop oss och åkte hem och lugnet lade sig över huset på Lommen...,

När vi kom hem packade vi upp åt middag och sedan åkte jag iväg på Mary Kay party med  mina "teckenspråks" vänner & som vanligt blev det en hel del surr.

I morgon är det fritids dax för Albin och jag tror att han har längtat, visst är det kanske trevligt med lov och att få vara ledig & varva ner några dagar, men sedan blir han less på mamma, pappa & lillasyster.

Av Mukka - 2 januari 2010 21:53

Idag har det varit kallt igen -28,4grader. Alva trotsade kylan och tog med sig morbror Robert & Lottie en tur ut i snön, vi andra stannade inne & gjorde ingenting.

I morgon bär det av hemmåt igen, jag tror att Albin börjar längta till skolan igen. Det är tur att han ska få åka till fritids några timmar till veckan.

Sedan måste jag ju berätta något spännande, i tisdags blev vi erbjudna huset i Sunderbyn som vi varit/är intresserade av. Så vi längtar oxå hem för att på börja allt som ska fixas, bl.a boka besiktningsman, leta mäklare mm mm.

Så nu är det en massa kännslor i omlopp, spännande, hemskt, roligt, rädsla, kul, oro mm