Alla inlägg under augusti 2012

Av Mukka - 23 augusti 2012 17:19

Det gick bara bra på dagis igår, ända fram till det var dax att vila. Då vart det så spännande, så tillslut gav vi upp & cyklade hem. Väl hemma satte jag sonen i vagnen & innan jag hunnit stoppa om honom klart så sov han.


Idag var det så dax att lämna junior en stund, han skulle äta & sova och sen skulle jag komma tillbaka.
Jag var med honom en stund ute, och precis innan "fröken" sa att jag kunde gå så började han bli mammig & vilja upp i famnen. Så det var bara att försöka hitta på annat så att han kom på andra tankar. Sen sa jag snabbt hej då, och cyklade (med tårarna tryckande under ögonlocken) hem.
När maken kom tillbaka från skolan (efter ett möte m arbetsterapeut & tekniker) åkte vi och åt lunch. Vilket lyx att få äta ute på tumanhand ;-)
När det var dax att hämta från dagis, följde pappan med. Junior var vaken och det hade gått bra hela tiden.
Vi plockade hem Alva oxå & sa trevlig helg!
Sen hämtade vi prinsen från Din förlängda arm, åkte hem & packade bilen och nu är vi på väg mot Jokkmokk.
Bilden: gårdagens morgonlek, visst är dom fina.?!

Av Mukka - 21 augusti 2012 21:59

Oskar sov väldigt oroligt i natt, trots att han var mycket trött så var det nog många intryck som skulle bearbetas.
I dag var det så dax för dagis igen, och killen har fattat galoppen. Vi lämnar Alva på hennes avdelning & ser till att hon får på sig sin färg på västen, junior tycker dock inte att det spelar någon roll vilken färg man har & vill ta på sig Alvas gröna.
Då gick vi till hans avdelning och tog på en gul väst, som är den avdelningens färg. Sedan var det så mycket spännande att göra, men Alvas sida av gården är förståss mycket mer spännande än den egna sidan.
När vi varit ute och lekt en stund så var det dax att gå in & äta, och efter lunch promenerade vi hem.
Och precis som igår, så hann vi inte långt innan junior slocknade i vagnen.
Imorgon ska vi vila på dagis, jag får vara med då, men på torsdag ska jag lämna honom innan lunch & sen ska som fixa både lunch och sövning. Tror dock att det kommer att gå bra, han är så trött efter lunch så han VILL lägga sig.
Imorgon ska prinsen få botox, och jag kan inte vara där...
Det känns lite jobbigt, men tyvärr så kan jag inte klona mig. Nåja, han har ju iaf sin pappa med sig, så det kommer att gå bra.

Av Mukka - 20 augusti 2012 22:33

Så var set slut på sommarlovet för detta år.
I morse var det full aktivitet här hemma, tur att pappan iaf är ledig denna veckan oxå.
Far & son åkte till skolan på morgonen, Mats stannade m Albin på skolan hela dagen idag.
Kl 9.00 var det dagis start för dom två mindre, Alva var förväntansfull & uppspelt över att få träffa kompisarna igen, och över att få börja på den nya avdelningen (samma fröknar & barn).
Men det var nog mamman som var mest pirrig denna morgon, för hur skulle det gå när min minsta lilla skrutt skylle vara sin första dag på dagis. Det gick kanon, sonen är ju van att ta för sig ;-)
I em har vi snaggat prinsen, det gick bra han satt rätt stilla, var väl inte direkt nöjd, men lät mig hållas <3
Det var trötta barn ikväll, men junior är inne i en period där han sover väldigt oroligt, han vaknar flera gånger per natt :-/
Nu är det bäst man drar sig mor sängen, så vi iaf får somna själv (hoppas jag).
God natt!
Ps övre bilden är från igår då vi cyklade till sjukhuset, för att leka lite i deras lekparker.

Av Mukka - 18 augusti 2012 13:38

Nu är vi på väg hem efter några sköna dagar i Tärendö. Vi packade ihop våra saker, städade & sen hade farmor fixat lunch. Oskar var så trött (han var trött redan kl 9.00) så han somnade med huvudet i talldriken. Snälla farmor tog reda på disken, så vi fick åka direkt när vi ätit.
Imorgon hämtar vi hem prinsen & sen kan vi börja vardagen igen på måndag :-)

Av Mukka - 17 augusti 2012 22:12

Vädret fortsätter att vara härligt :-)
Igår kapades en Björk på gården, och det var ju hur spännande som helst. Det användes motorsåg + att det kom en stor traktor på gården, som hjälpte till att dra upp björken, Oskar var i extas ;-)
Idag har dagen bestått i att röja löv & kapa ytterligare en Björk. Alva, Oskar farmor & jag promenerade till kyrkogården m blommor. Sedan kände vi på kyrkporten (idag oxå) om kyrkan skulle vara öppen, men det var den inte. Alva vill så gärna titta hur det ser ut inne i kyrkan, hon är så farsinerad av kyrkor.

Av Mukka - 15 augusti 2012 12:14

Tänk vad man kan ha det bra ibland. Vi är i stugan & ni som varit här, vet ju att den ligger så fint som det bara går, aldeles vid älven.
Vädret är det bästa, sol från en klarblå himmel & en lätt vind, precis lagom så flygfäna håller sig borta.
Vi njuter för fullt & laddar batterierna inför nästa vecka då det är skol & dagis dax och veckan efter är det makens tur att återgå till jobbet.

Av Mukka - 14 augusti 2012 07:22

Såg att bilderna inte kom med till sista inlägget igår kväll.
Här är dom iaf mina sötungar <3 (två av tre)

Av Mukka - 13 augusti 2012 20:16

Idag har vi ägnat dagen åt att packa & proviantera. Albin har åkt till Korttids, och vi andra är på väg till stugan i Tärendö.
Alva har längtat, för när jag sa att dom skulle få åka i pyjamasen så vart det ju extra spännande.
Junior har somnat, han hann inte se länge av "mamma mu" på sin dvd innan John Blund kom. Misstänker att han vaknar när jag ska nära in honom i stugan, och då lär vi få vara vakna halva natta...
Pigan somnade 10minuter när hon var på turné med pappan idag, så hon är fortfarande vaken & tittar på "Trolltider" på sin dvd. Vi får väl se om hon hinner somna innan vi kommer fram.
Att jag är vaken än, en dryg timma efter start är ett under, men snart kommer nog han med sömn sanden...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards