Alla inlägg under september 2012

Av Mukka - 30 september 2012 20:52

Av Mukka - 30 september 2012 20:44

I tisdags hade vi (Albin & jag) en tjej, Julia, på inlärning när vi var på DFA. Hon kändes bra & Albin verkade gilla henne ;-)
På onsdag var det så dax för Alva att posta sina tuttar till kattungarna på Skansen. Hon har varit så duktig på kvällarna, visst ser vi att hon saknar dem, men hon säger inget utan kämpar på.
I torsdags var det föräldramöte på Albins skola, då var mormor & moster Roger här m barnen. Tack för hjälpen! På fredag morgon (när barnen var lämnade) var vi på utvecklingssamtal m Albins lärare. Och på em var Julia med mig & Albin på DFA igen. Denna gång fick hon göra det mesta & jag bara lallade runt i bakgrunden ;-)
Hon fixade det kanonbra, så nu kör vi... (i november delar hon & Mattias på timmarna)

Av Mukka - 25 september 2012 12:17

Här firar vi hur länge som helst, igår var det maken & jag som firade. Vi firade våra 7år som gifta, yllebröllop var det visst ;-)
Vi firade genom att äta smörgåstårta & dricka lite bubbel, när barnen somnat. Sen dog vi i soffan en stund, innan vi lade oss i sängen & somnade som klubbade.

Av Mukka - 24 september 2012 23:15

I några månader har vi pratat om att när man blir 4-år måste man sluta med tuttar, dom börjar dessutom att smaka dåligt.
Så idag var dagen när detta skulle ske här.
När Alva kom upp på morgonen så hade hon ingen napp med sig. Då passade jag på att samla ihop alla tuttar & penslade dem m stopp & väx.
Så när hon sedan fick syn på dem i en påse på bänken, pratade vi om att dom skulle skickas till kattungarna på Skansen. För att hon skulle vara säker på att dom var dåliga, så bad jag henne att smaka på dem.
Fy, vad hon tyckte att dom vad äckliga.
Så nu har vi satt dom i ett kuvert & ska lägga dom i postlådan.
Mad viss bävan var det jag ikväll talade om att det var dax att göra sig redo för sängen. Men traumat infann sig aldrig (det var nog mamman som hade det jobbigast). Jag erbjöd mig att ligga med henne en stund, och naturligtvis var hon nöjd med det. Hon surrade en hel del, men 20minuter senare sov hon som den lilla prinsessa hon är.
Ska det gå så här smidigt???

Av Mukka - 24 september 2012 20:50

Igår fyllde vår fina prinsessa 4-år. Vi väckte henne med skönsång & några presenter ;-)
Efter frukost fick hon resten av paketen. Hon var nöjd med alla presenter.
Medan Alva & pappan lekte med de nya sakerna, passade jag på att göra klart tårtan, och ställa i ordning inför dagens firande.
Sen kom "gästerna" (mormor, moster Roger, gammelmoster Carina & Kjell). Strax efter kom farmor & farfar, så då kunde vi börja fika.
När så alla hade åkt, klädde vi på oss & gick ut och lekte.
Efter middag & dusch var det trötta barn. Alva somnade runt 18.30 & Oskar strax efter klockan 19.00 Albin han kämpade på till strax före kl 21.00
Sen var det god natt även för mor & far.

Av Mukka - 23 september 2012 17:49

Så har vi då haft vårt första barnkalas, men med all säkerhet inte det sista ;-)
Dagen börjafe rätt tidigt, och vi han med en hel del. Flickorna, var ute i två omgångar, lekte, tittade på film och trädde pärlor. Det var två förväntansfulla tjejer som frågade flera gånger i timman vad klockan var. Klockan 14.00 kom Mirja & Alva C (med sina mammor) och vi började direkt med glassfest. Flera sorters glass, strössel, såser och diverse kakor.
Sen när barnen fått sitt, fick dom leka av sig lite, då fick vi mammor (och pappa) sätta oss & fika lite vi oxå. Oskar fick oxå besök en stund, Joel (Alvas lillebror) kom hit. Kul verkade grabbarna tycka.
När klockan blev 16.00 slutade kalaset & barnen började droppa av. Det blev tyst här hemma. Vi gjorde middag & tog på pyjamas, för misstanken om en tidig kväll låg nära tillhands. Mycket riktigt, kl 18.00 sov prinsessan, mycket nöjd och glad över dagen.
Tack alla fina kompisar för att ni kom & för dom fina presenterna!

Av Mukka - 22 september 2012 22:49

I går fredag, var en spännande dag. Alva skulle, på kvällen efter dagis, få en kompis (Tuva) på besök. Dessutom skulle kompisen sova över.
Hon kom med familjen till middag, och när vi ätit åkte dom hem & Tuva stannade. Jag tror att det var lika spännande för båda tjejerna. Tuva hade med sig godis så dom åt det & sen blev det mys i soffan. Lillebror föll oxå för Tuva & ville vara med på ett hörn, ja hörn & hörn. Han tog sin vällingflaska & formligen kastade sig i Tuvas famn för att äta den.
Alva somnade i soffan, nära sin kompis runt kl 20.00, Tuva kämpade till kl 21.00 och sen vart det tyst. Även jag somnade då (i soffan).

Av Mukka - 21 september 2012 10:06

Det var trötta barn jag hade hemma igår em/kväll. Alva var så trött att hon somnade i soffan kl 18.00 så jag bar henne till sängen & där sov hon för natten. Oskar var trött han med & somnade 18.30 Pappan han inte ens hem från jobbet.
Igår fick jag äntligen fingrarna ur, och köpte Oskars födelsedagspresent. En tramptraktor, maken skruvade ihop den igårkväll, sp på morgonen när junior klev upp stod den där i vardagsrummet :-)
Han visste inte riktigt först hur han skulle reagera, men sen blev det fart. Lasta, sitta, lasta, putta, lasta...
En riktigt lycklig kille!
Sen när prinsessan vaknade så talade jag om att Tuva skulle komma på kvällen och stanna över natten & vara med på kalaset i morgon, ja då var ju hennes dag räddad :-)

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards