Alla inlägg under februari 2008

Av Mukka - 29 februari 2008 16:49

Skottdagen, ja hade man inte varit gift så kunde man ju ha friat idag. Fast, det gjorde jag ju trots att det inte var skottdag, och bra gick det oxå. Han svarade ju JA!


ÄNTLIGEN är Albin till baka i matchen igen, det är full rulle, och maten den slinker ner av bara farten.

Det är så kul att se honom, han är både busig och lite "bråkig" mellan varven.


Ikväll kommer farmor & farfar för att passa sonen, mor och far ska gå på basket.

Av Mukka - 28 februari 2008 21:07

Idag för 4år sedan döptes vår lilla prins. Hans fullständiga namn blev Karl Albin Gustav.


Det har varit en bra mycket piggare kille idag, så det går åt rätt håll.

Fast någon mat ville han inte ha till lunch, han bara skrattade åt sin pappa som försökte lura i honom några skedar. 



På eftermiddagen kom Albins favorit assistent Margit. Han blev så glad att han rusade i full kariär rätt emot henne, och skrek av glädje.


Så när hon skulle mata honom till middag, gapade han av hjärtats lust. Hon fick i honom en hel plätta, och sedan när vi åt ville han äta med mig oxå.

 Vi skulle nog ha kallat hit Margit lite tidigare...

Av Mukka - 27 februari 2008 21:12

Nu har den kommit, Allbins nya toastol. Så nu kan han sitta på toan, som den stora kille han är.


Albin mår mycket bättre idag. Han har till och med ätit en hel hård macka. Så imorgon hoppas vi att han ska vilja äta vanlig mat. Han är fortfarande trött, men orkar vara vaken lite längre stunder.

Av Mukka - 26 februari 2008 20:32

Idag åkte vi kl 9.30 mot Boden, för att pröva ut en ny matstol och en dusch/toastol på Länsservice. Det gick bra trots att Albin var så trött.


Sedan åkte vi direkt till sjukhuset, där Albin fick lunch (via sonden). Vi passade på träffa en jour doktor som tittade och lyssnade på Albin. Han tyckte att vi skulle avvakta och ringa på torsdag för att meddela hur läget är då. Han tror att Kåvepenin kuren ska hjälpa Albin snart.

Sedan gick vi för att röntga höfterna på Albin (dom gör det med jämna mellan rum bara för att ha lite koll).


När vi var klara där var kl 15.10 så då tog vi en fika, och Albin smakade faktiskt på kakan :-)


Vi hämtade pappan och kl 16.30 var vi hemma igen. Det är ett heltids jobb att ränna på alla sjukhus besök.


Det är fortfarande en TRÖTT kille vi har, han har sovit sig igenom hela dagen. Han orkar inte vara vaken långa stunder. Nu i kväll har han spatserat runt i sin gåstol, men när han stöter emot något orkar han inte riktigt kämpa sig loss. Kanske blir det bättring snart!

Av Mukka - 25 februari 2008 12:39

Förslaget på sharlakansfeber var rätt.

Har kollat upp lite och allt stämmer. Streptococker kan man visst få i samband med det, och även utslagen stämmer överens.


Utslagen kliar lite, så jag har pratat med ssk Fredrika på barn habiliteringen och hon skulle höra med en doktor om vi kunde få något klådstillande (typ Tavegyl).


Albin är rätt pipig, men det kanske beror på klåda eller om han har ont någon stans (halsen?).


Annars är killen faktiskt lite piggare än tidigare, även om det inte är full rulle precis.

Av Mukka - 24 februari 2008 18:24

Det har varit en trött kille som har varit här hemma med mormor och Skurre idag. Han har sovit mest hela dagen.

Febern är iaf på väg ner och det känns ju bra.

Fast nu är det något nytt jag funderar på.... (alltid é det något) Albin är lite svullen i ansiktet, det är som utslag. Dessutom har han fått några små prickar på halsen, runt snoppen och på rumpan. Någon som har något förslag? eller kan det vara som ssk på juoren sa, att man kunde få en lindrigare slänga av de sjukdomar som man vaccinerar sig emot (i så fall något av mässling, påssjuka eller rödahund).

Så något dagis blir det iaf inte imorgon, och på tisdag ska vi till Boden för att pröva ut en ny toa/dusch stol och en ny mat stol. Efter det ska vi till Sunderbyn och göra en höf tröntgen. Sedan får vi se hur allt utvecklar sig.

Av Mukka - 23 februari 2008 21:59

Eftersom sonen inte pinkade på hela dagen blev jag så klart orolig. När mormor & Roger kom och han började må illa och kräktes.

Då ringde jag juoren, som tyckte att vi skulle komma in med honom. Jag kallade hem Mats & för att själv åka till jobbet.

Precis när jag kommer till dit ringer mormor och säger att sonen har KISSAT. Det är så typiskt när man ringer läkare, jag blev iaf glad och ringde för att meddela att vi inte skulle komma. Men ssk på juoren tyckte att vi absolut skulle komma iaf. Så mormor & Roger körde Mats och Albin till Stadsvikens vårdcentral.

Där visade proverna att Albin har streptokocker (hur det nu stavas) så det blir en ny omgång med Kåvepenin.

Av Mukka - 23 februari 2008 12:32

I natt vaknade jag och kännde att sonen var väldigt varm. Så jag gick upp och tempade honom, den visade 40,4. Lite orolig blir man då som mamma, jag gav honom 375mg panodil (på sjukhuset sa dom, när vi låg inne att vi kunde ge det) och sondade lite vattten.

Kl 06.30 var jag upp och tempade ingen, tycket att han fortfarande var varm. Tempen visade 38,9 så då gav jag honom 5ml Ipren.


Sedan har han sovit hela förmiddagen. När jag tempade honom kl 11.30 hade han 37,7 men nu avvaktar jag lite med mer febernedsättande ett tag. Han har precis ätit (sondats) och sitter i soffan, men orkar inte vara vaken.


I em kommer mormor och Skurre för att vara med Albin undertiden som Mats & jag jobbar (Mats jobbar mellan 08.00-16.00 och jag 14.30-21.15)


Idag skickar vi en Bamse Kram till Albins gudmor Fia som fyller år. GRATTÍS!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards