Alla inlägg under oktober 2012

Av Mukka - 31 oktober 2012 19:35

Idag när Alva & Oskar gått till dagis fick Albin hjälpa mig att skriva tidrapporter. Han tyckte inte att det var så skoj, men alternativet att följa pappa upp på taket, var inget han fick välja :-/
Sen kom moster hit, så även farfar (han skulle hjälpa pappan lite). Efter lunch åkte vi till DFA för att möta upp den nya assistenten & för att gå igenom & skicka in överklagan till FK. Så nu är det gjort (för vilken gång i ordningen har jag ingen aning om), nu är det bara att fortsätta hålla tummarna.
När vi kom hem ikväll så började Alva klaga över att hon har ont i en tand. Hon säger att hon ramlat på golvet på dagis & slagit i tanden. Tror att den är lite lös & hon klagar när man känner på den och när vi skulle borsta tänderna. Ringde mormorakuten som tyckte att vi skulle ringa till tandläkaren imorgon, så då får vi väl göra det.
Nu sover dom två små & Albin håller på att få mat av assistenten.
Tänk, nu är det bara tre dagar tills mitt lilla hjärta blir 9år... Han är inte så liten längre, men jag undrar om han någonsin kommer att bli stor.

Av Mukka - 30 oktober 2012 20:12

Pigan fick feber senare på kvällen, men igår morse var den borta. Fast då hade vi redan bestämt att hon skulle få vara hemma från dagis.
Så när lillebror var lämnad på dagi & Albins assistent hade kommit, hämtade vi moster Johanna & lämnade pappan på jobbet.
Sen hade vi fullt program hela dagen.
På kvällen hade jag tänkt åka på fub- mammaträff, men maken jobbade ju kväll även denna gång :-(
Moster erbjöd sig att passa barnen till Mats kom hem, men Albin hade varit lite orolig hela dagen, så det känndes inte som om jag ville lämna moster själv med alla tre huliganer (Tack i alla fall älskade syster).
Men när maken kom hem & två av tre barn somnat körde jag hem Johanna till mamma, och där stannade jag en stund :-)
Idag fick i alla fall både Alva & Oskar åka till dagis, dom var rätt nöjda & glada med det. Igår när vi lämnade Oskar på dagis var det kallt som attan, & idag öste regnet ner. Så de centimetrar snö som kommit under natten höll på att regna bort :-(

Av Mukka - 28 oktober 2012 19:21

Det blev en tidig morgon här i huset. Klockan fem tyckte barnen att vi hade sovit färdigt & ville upp. Ja för dom var ju faktiskt klockan sex, och då brukar det ju vara ok att kliva upp.
Så när klockan var nio, hade vi alla fem ätit frukost & jag hade putsat insidan på köksfönstrena och hängt ut sängkläderna.
När Julia kommit & vi klätt oss, så åkte vi till Bergnäset & kyrkan där. För idag skulle Alva på sin barnens bibel. Lite fundersam var hon allt, för kyrkan såg inte riktigt ut som hon tycker att en kyrka ska se ut. Men den fick ganska godkännt innan vi åkte därifrån i alla fall.
Mormor & moster Roger var med i kyrkan & efteråt åkte vi hem till dom & åt varmkorv.
Nu ikväll har Alva blivit lite hängig, misstänker att det är hennes tur att bli sjuk nu. Och moster Johanna som kommer upp idag.... Nåja, dom får väl sitta & kura i soffan i stället för att härja runt.
Nu har två av tre strax somnat, så då ska maken & jag äta smörgåstårta. Det har varit smörgåstårtor runt om överallt, så jag blev så sugen.

Av Mukka - 27 oktober 2012 20:22

Igår fredag fick Oskar vara på dagis, han blev glad när vi sa att han skulle få vara där han oxå. Mats förde barnen till dagis & gjorde sedan några ärenden, undertiden tog jag en tupplur. Det har inte blivit så mycket sömn för mig de senaste nätterna, då Oskar har sovit oroligt. När Mats var tillbaka, åkte jag till Ekman hundägarutbildniars lokal för att se hur det fortskrider. Sen hem & åt lunch med maken innan vi åkte till DFA för att möta upp Albin & den nya assistenten. Mats stannade kvar & jag åkte för att handla.
Till middag blev det taco & när barnen somnat tog maken och jag oss varsin sangria (som vi fått av mamma & Roger, tackar!) & sen var det tack & godnatt för maken, jag väckte honom när jag gick & lade mig.
Så var äntligen den dagen över!
Idag har Mats & Alva varit på egna små äventyr mest hela dagen. Först till farmor & farfar (som inte var hemma) för att fixa skrivaren åt dem. Undertiden åkte Albin & Julia till stan m bussen & jag & junior tog en promenad. Det blev en tidig middag för Alva, pappan & farfar skulle på basket kl 16.00
Junior & jag gjorde ett besök hos gammelmoster Carina & Kjell. Medan Albin & Julia jobbade på här hemma.
Nu sover snart alla tre små trollungar, då blir det soffläge för mor & far.
Trevlig lördag på er alla!

Av Mukka - 25 oktober 2012 19:39

Oskar var feberfri när han vaknade igår, men näsan var snorig & han hostade fortfarande.
Mats cyklade till jobbet, Albin åkte till skolan & Alva fördes till dagis. När Oskar & jag lämnat Alva tog vi en promenad i det härliga höstvädret. När pappan slutade jobba mötte vi upp honom för att ta en fika, innan vi hämtade Alva från dagis.
Idag fick junior vara hemma bara för att kolla att han verkligen orkar vara på dagis (och det gör han).
Vi hade bokat lunchdate m gammelmoster Carina idag (Oskar & jag), det var så länge sedan vi träffades. Det var så mysigt & Oskar skötte sig kanonbra.
Sen hämtade vi upp Albin & Julia (Albins assistent) för att åka till sjukhuset så albin kunde få influensavaccinet. Han var så duktig min prins, sa inte ett ljud när dom stack honom. Han blev lite stel & höll mig hårt i handen, men satt så stilla. Hän är ju bara bäst mitt sockertroll.

Av Mukka - 23 oktober 2012 21:50

Igår fick Alva vara ledig från dagis, för hon skulle till sjukhuset på morgonen. Hon har längtat efter den dagen, för hon ville minsan oxå åka till sjukhuset när både store & lillebror fått vara där. Allt gick bra där, men om det nu var så roligt som hot trott vet jag inte.
När vi var klara på sjukhuset, åkte vi till BarnensHus för att hon skulle få välja sig en present. Eftersom hon varit så duktig & slutat med tutte.
Sen åkte vi till stan & åt thai lunch innan vi hämtade Albin på DFA & sedan Oskar från dagis. Men innan vi hämtade grabbarna, han vi med att shoppa lite kläder, hon kommer att bli farlig på shopping vår prinsessa ;-)


I natt har Oskar hostat hela natten, så inte blev det mycket sömn för oss. På morgonen bestämde vi att han skulle få vara hemma från dagis idag. Inte vad vi tänkt oss, eftersom vi skulle ha besök av trafikverket & barnen skulle få vara på dagis från kl 7.30
Nå väl, det gick rätt bra i alla fall.
Klockan 12.00 hämtade vi sessan från dagis, körde pappan & Oskar till notviken (för att promenera till DFA). Sen åkte vi (sessan & jag) till Bvc i Gammelstad, för att kolla syn & hörsel. Med en ok stämpel åkte vi sedan till grabbarna på Din Förlängda Arm, där även en ny assistent var med på inskolning.
Oskar har nu i kväll fått lite feber, han har 38,0 & är rätt däckad. Nu hoppas vi på en bättre natt & snabbt tillfrisknande.

Av Mukka - 22 oktober 2012 19:44

Albin hade det lite jobbigt förra vackan, mycke skrik, bit & gråt. Och det blev bara värre, på lördag skrek han några timmar i rad på em. Så tillslut gav vi honom droppar så att han skulle få lite ro i kroppen (& förhoppningsvis bryta mönstret). Han somnade & sov mest hela kvällen och natten, sen på söndag morgon var han en annan kille. Han var sitt vanliga glada jag :-)
I fredags var maken & jag och åt lunch på stan, sedan han vi en sväng på stan innan vi hämtade mormor & Rogge på kallax.
På kvällen var pappan på basket m farfar & då var farmor här med oss andra. Hon läste saga på saga för Alva & Oskar och tillslut somnade dom en efter en i hennes famn.
På lördag morgon körde jag Alva till mormor & moster Roger. Dom ville att hon skulle komma & hjälpa dem att tvätta, gå på stan & sova över. Det var en lycklig tjej som packade fyra påsar m saker att ta med sig + en väska med kläder.
När jag lämnat av Alva åkte jag till Kallax igen för att hämta morbror Robert & Lottie. Dom hade köpt en ny bil här i Luleå, och kom bara upp en snabbis för att hämta den. Kul iaf att vi han ses en liten stund.
På lördagkväll var vi rätt slut efter Albins utbrott, så vi bara "dog" i soffan.
På söndag när Alva kommit hem & alla ätit lunch, tog vi en promenad till andra sidan byn, för att kolla in fam Wårells nya bil.
Sen när vi kom hem var Albin rätt trött, så han somnade när han satt i sin stol.

Av Mukka - 17 oktober 2012 10:40

Igår kom då den första snön & barnen tyckte att det var så roligt.
I morse lekte Alva & Oskar som vanligt, ena stunden är dom så fina med varandra för att i nästa stund hålla på att klösa ögonen av varandra.
Båda gillar dom att klä ut sig & i morse var det bråk om dom lila glitter skorna, Alva lyckades tillslut att förhandla till sig dom genom att låta Oskar få den andra prinsessklänningen (inte den han har på sig).
Sen var det i alla fall dax att ta på overallerna & traska till dagis. Ute visade termometern på -5grader. Pappan hämtade ner kälkarna & lyckan var stor under promenaden till dagis.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards