Alla inlägg under april 2009

Av Mukka - 29 april 2009 21:19

I går & idag har jag lagat upp mat åt Albin, 12 port laxgryta, 9 port kyckling rätt & 4 port köttfärs rätt.

Gossen hade fått laxen idag på dagis, han hade smackat & gapat och inte fått i sig maten nog fort.

Han gillar fisk...


Idag "sprang" mormor & Skurre/moster Roger in för att pussa lite på de små liven, sedan rusade dom vidare. Alva fick ett set med sand/vatten leksaker  och var väldigt ivrig att få tag i dom.


Sedan tog pappan fram dammsugaren och fick en massa hjälp av barnen.

Båda ville dom hjälpa till på sitt sätt.

Alva ville känna & Albin ville smaka.


Albin var ganska pigg & glad på morgonen och såg fram emot att få åka till dagis (det var ju bad dag idag). Men väl på dagis hade han varit så trött & i badet hande han mest velat sova.

Kom på att hans trötthet kanske är en biverkning på den allergi tablett som han får nu, den kan även ge huvudvärk. Så nu testar vi att plocka bort den så får vi se om han får bli lite piggare (vi hoppas iaf att det "bara" är det som är galet med gossen).



Av Mukka - 28 april 2009 18:57

I går kom vår lilla prins hem från korttids.


Han var ganska fundersam över vad som hänt med hans rum medan han varit borta.


Han tog sig en smak stund vid synten, och var nog rätt nöjd över vad som skett trots allt.


Gossen har haft en ganska jobbig helg, med mycket skrik & bit.

På morgonen var han väldigt trött och grinig/bitig.

Dagen har fortsatt på samma sätt på dagis. Ikväll när han kom hem fick han en panodil och sedan blev det en helt annan kille (han som vi känner igen).

Misstänker att han håller på att bli sjuk :-(  Det är ju valborg snar (=storhelg) så då ska vi väl vara sjuk....


Nu är gossen på väg i säng strax och jag ska gå & ge Alva välling så hon oxå får hoppa i säng.

Av Mukka - 26 april 2009 22:01

Projektet "alla byter rum" är snart klart.

Nu är det en massa pyssel kvar att göra, så som att lägga sängkläderna på plats, sätta tillbaka glasen i vitrinskåpet, barnens kläder ska byta skåp med varandra mm mm.


I morgon "måste" jag nog åka och köpa riktigt "flickiga" garndiner och sätta upp i Alvas rum ;-)


I kväll har mormor & moster Roger varit här och ätit middag, vi grillade marinerade fläsk kotletter & det var väldigt gott.


Jag har nog visat detta förr, men jag är så fascinerad att Alva jämt ska ut med armar & ben genom spjälorna.

Hon vill ligga med huvudet i hörnet, och jag lägger henne så (fast med benen nedåt) varje kväll, men det är tydligen så att detta är en mycket bekvämare ställning :-/



Har fått flera förfrågnigar vad gäller Wårells blogg, och jag kan inte svar på vad/varför den inte uppdateras, men jag vet att det har varit lite mycket för dom ett tag. Det är bara att hoppas att tiden, orken och lusten att blogga kommer tillbaka, för visst saknar vi alla deras uppdateringar.


Nu ska jag gå och plocka lite innan det är dax för sängen.

God Natt!!!

Av Mukka - 25 april 2009 20:20

Idag packade vi bilen åkte mot Storforsen.

Där mötte vi upp mormor, Roger, moster Johanna & Chrisse.


Vi stekte fläsk & palt, grillade korv & marsmallos och åt jordgubbar. Vi drack kaffe & saft och grabbarna fick wiskey.


Alva var farsinerad av både elden och forsen.

Och att äta lunch ute gillade hon oxå.


Vi har haft en helt underbar dag i det fina vår vädret.


Nu är maken hos fam Ullberg/Eriksson för att basta & dricka öl (ja det hör ju tydligen till bastun;-) )


Själv tänkte jag försöka plocka lite i flyttningen, men jag tror att jag i stället ska ta och sätta mig i soffan och titta lite på TVn.

Av Mukka - 24 april 2009 22:49

Kl 11.00 igår var vi på sjukhuset för att träffa ketogen kost teamet.


Det gick bara bra, fick behålla skalpen trots att jag ändrat i mat tider utan att fråga först.


Eftersom gossen mår så bra, så gör vi inga förändringar i mat samansättningen. Och fortsätter med urtrappningen av Frisiumet (har 2tabletter på kvällen kvar att plocka bort.


Nästa besök kl 14.30 var på kemlab mottagningen.


Där fick vi information om DNA proverna som vi tagit (för ca ett år sedan:-/ )

Där fick vi veta att Albin har en genetisk skada som heter Disal 3p Deletion Syndrom (?) och att han INTE har en CP-skada.


Det är med blandade kännslor som jag försöker att ta in denna information. Inte för att det kommer att förändra något för Albin, han är den han är och kommer att fortsätta med det.

Men det innebär att vi/JAG kan (borde kunna) släppa tanken på att jag har gjort något fel under graviditeten eftersom det INTE är varken någon förlossnings skada eller en skada som har inträffat under graviditeten, detta var "bestämt" redan dag ett.

Alla har sagt flera gånger till mig att jag inte har gjort något fel & att jag inte ska tänka så, men ni vet hur det är...


Idag har Albin åkt till korttids.


Alva, Mas & jag har varit på mässa i Arcus, dagens iköp blev en mindre kastrull som jag kan anvädna när jag lagar Albins mat. Har en lite större sedan tidigare och är väldigt nöjd med den eftersom det inte fastnar något i den (vilket är VIKTIGT vid matlagningen av gossens mat).


Sedan blev det palt middag hos mormor & moster Roger med moster Johanna & Chrisse.


Nu ikväll har vi börjat den stora om möbleringen (igen). Har tänkt att Alva ska få flytta ut ur vårt sovrum och börja sova i eget rum, Albin var bara 6månader när han flyttade ut...

På tal om det så blev vår lilla prinsessa 7 månader igår!

Av Mukka - 22 april 2009 21:04

På morgonen efter frukosten packade vi in oss i bilen och åkte mot Umeå.


Proviantering & mat intag i Skellefteå.


I kväll har vi varit till faster Sara & faster Kristina, där blev det sedvanlig "flyga humla" med Kristina för Albin.





Albin börjar vara lite för stor & tung för flygturer, men som tur är så är faster Kristina en stark kvinna.


Så gossen fick sig en flygtur och ett riktigt gott skratt (så där så det bubblade).


Nu sover våra små älsklingar gott i varsin hotell säng, och snart ska nog mor & far göra dem sällskap.

Av Mukka - 21 april 2009 20:23

Idag var det tandläkarbesök som stod först på Albins schema.

Så vi var där kl 8.00 och det gick som vanligt bara bra, gossen har hela, rena & fina tänder.


Sedan var det dagis dax. Och hemresan i kväll skedde i Margits bil :-)


Alva & mamma har haft en skön dag i solen, efter fm vilan inne på sängen gick vi ut en promenad för att sedan sitta ute på baksidan och mysa. Alva tog sin em vila ute på altanen, hon sov i dryga tre timmar.


I morgon bär det av mot Umeå med bla ett besök hos faster & Kristina i deras nya hus.

Av Mukka - 20 april 2009 21:15

Idag har när Albin åkt till dagis blev det frukost och resa till farmor. Där byttes det däck på bilen, för nu får det lov att vara "sommar".


På em var vi till dagis för att träffa sjukgymnasten och arbetsteraputen som skulle titta på Albins sittande.


Alva passade på att låna "lilla huset" det var mycket spännande där inne som man kunde pilla på.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards