Alla inlägg under december 2008

Av Mukka - 31 december 2008 13:00

ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR VI ER ALLA!!!

Av Mukka - 30 december 2008 21:30

Idag blev det fullt hus.

Först kom morbror Fredrik med sin familj kusinerna Casper & Theodor, flickvännen Sofia & hennes son Edwin.


Sen kom farmor & farbror John och sedan kom farfar.



När alla åkt och vi kört moster Ellen till bussen (till Jokkmokk) packar vi Albins saker, han ska till korttids för att fira nyår.


Och plötsligt blev det så där stilla i huset igen.... :-/



Många Hurra rop skickar vi till morbror Robert som fyller 21år idag, han firar sin födelsedag med att jobba i Vemdalen. Hurra Hurra Hurra!!! 

Av Mukka - 29 december 2008 19:18

Efter att ha legat hela fm kämpade vi oss upp och tog en tur till stan.

Där träffade vi Lena & Mirja som vi tog en fika med.


När vi kom hem väntade Margit på oss, så nu kämpar hon och Albin.







Albin har haft konsert för oss, han spelade piano och gitarr...


Han är så duktig, släng dig i väggen Robert Wells....







Mina flickor har lagt sig på moser Ellens madrass för att vila, moster börjar känna sig risig medan Alva njuter av uppmärksamheten.

Av Mukka - 27 december 2008 20:08

Albin har fått komma hem :-)

Han var något less att ligga i sjuksängen, så det var en glad kille som promenerade runt i gåstolen och upptäckte sina julklappar.


Här provsmakar han en av speglarna som han fick.


Alva mår oxå bättre, tempen visade 37,9 ikväll så den sjunker sakta men säkert.


Ha en bra lördag kväll, själv ska jag njuta av att ha båda mina barn hemma.

Av Mukka - 26 december 2008 22:24

I kväll kom moster Ellen & morfar hit, dom stannade först på sjukhuset för att titta till mina pojkar.


Igår kväll när jag kom hem från sjukhuset fick jag feber, tänkte att jag skulle lägga mig tidigt. Men det tyckte inte Alvan, hon ville att vi skulle vara vaken till närmare kl 01.00


I em tempade jag Alva och då hade hon 39,5 :-( inte kul. Nu har jag precis tempat henne och då hade febern gått ner lite (39,0) så håll tummarna att jag inte behöver åka in med henne oxå.


Fick denna bild av Mats i kväll, Albin mår bättre så vi hoppas att han piggar på sig snart, jag längtar ju efter honom och vill att han ska komma hem.

Mats mår även han lite bättre, han skulle lägga sig tidigt för han hade bara sovit ca 2 timmar inatt.

Av Mukka - 26 december 2008 06:31

Det blev ingen resa till mormor igår, gossen var inte alls pigg. Men mormor, Roger & moster J tog med sig en jultaldrik & klapparna och kom hit i stället.

Tusen Tack för det!

Eftersom Albin bara sov hela tiden så kontaktade vi Umeå för att höra hur vi skulle bete oss. Vi hade gjort rätt som ökat vattnet lite, och om han fortsatte vara slö så skulle vi åka in för provtagning.


Trots Alvedon & Ipren så blev gossen inte piggare, så vi åkte till Sunderbyn. Där blev det div. provtagnigar & inläggning på IVA, han hade lunginflammaton.


Nu på morgonen har jag pratat med Sunderbyn och Albin mår bättre, han pratar & skrattar (jag har pratat med honom ,och han blev glad när han hörde min röst). Han kommer nog att bli kvar i Sunderbyn, men får flytta till 44;an (barn). För att få antibiotika intravenöst & andas lite syrgas för att få upp slemet ordentligt.

Jag är lite orolig att han ska dra ut nålarna som dom har satt på honom (på halsen, handen & armen) eftersom han nu är lite piggare.


Eftersom det härjar vinter kräk sjuka på avd. där han är så avråder personalen mig att komma dit med Alva (vilket jag självklart lyssnar på, vi klarar oss så bra utan den sjukan oxå). Men det känns fruktansvärt jobbigt att inte kunna åka dit.

Av Mukka - 25 december 2008 12:59

Inte är han pigg vår lilla gosse.

På morgonen när vi tempade hade han 40,4 han fick panodil.

Det är ju inte bara att ge honom hur mycket vatten som helst heller, när han går på den behandlig han gör. Vi kan bara ge 10% extra vatten per grad feber.


Vi har ju planerat att åka till mormor i em, men vi får väl se hur gossen orkar med det.


Alva mår i alla fall än så länge fint, och det hoppas vi att hon får fortsätta med. Själv har jag inte riktigt vågat känna efter (men det river lite i halsen & huvudet känns tungt) får väl ta en Panodil och kämpa på.

Av Mukka - 25 december 2008 00:00

Det började redan på morgonen. Albin var inte i form, och när vi tempade honom visade tempen 38,1. Inte värst hög, men han fick en panodil för att orka med dagen.

Sedan bar det av till farmor & farfar, där väntade även faster Sara, farbror John och (pappas) moster Barbro.


Barnen fick en massa julklappar och tyvärr, så kan dom ju inte öppna dom själva, så mor & far fick göra det åt dom :-)


Efter middagen gick vi ut och skikade upp lysande luftballonger.


Dom flög högt upp och lyste lääänge.





Lite senare började Mats att frysa och känna sig hängig, så nu har han oxå åkt dit :-(


När vi tempade Albin i kväll, hade han 39,8 inte undra på att han bara har sovit.


Nu hoppas vi att det gå över fort, för inte hade vi önskat oss detta i julklapp.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards