Alla inlägg under januari 2008

Av Mukka - 31 januari 2008 17:17

Inte har det varit någon pigg kille här hemma idag.


I eftermiddag har han iaf orkat vara i gåstolen en liten stund och kasta boll med pappa.



 

Han har varken ätit eller druckit sedan han kom hem. Det är tur att vi har "knappen".

Av Mukka - 31 januari 2008 09:31

Natten har varit lite si & så, pip och gnöl.


Morgonen har fortsatt med grin och "gnöl" förutom de korta stunder han sover.

Funderar om han har ont någonstans??? (öronen?)


Tur att pappan kommer hem stax efter kl 12.00 så att jag får åka iväg en stund (ska på en  föräldrautbilndnig i Sunderbyn).

Av Mukka - 30 januari 2008 13:51

Efter middag på Waldorf igår kväll, konstaterade maken och jag att vi var för trötta för bio. Så vi bestämde oss för att åka hem och se en film i stället.

Kl 20.30 kröp vi ner i sängen och slog igång en film, sen SOMNADE vi!!!


Imorse ringde dom  från dagis. Albin har feber (39,2 grader). När vi hämtat honom lämnar vi Mats på jobbet och åker till Korttids för att hämta sakerna. Ví stannar till hos mormor. Albin får Alvedon. Han små krampar hela tiden så jag ger honom kloralhydrat, vid två tillfällen :-( 

Nu är han en däckad kille, bara sover och sover. Hoppas att han piggnar till snart.


Av Mukka - 29 januari 2008 13:49

Gårdagen förflöt lugnt och stilla.

Jag jobbade mellan kl 7.00-12.00 lagomt lång arbetsdag.

Mats körde mig till & från jobbet.


När han hämtade mig kom han med dessa rosor :-)


På kvällen kom våra familjer & fikade.


TACK för all uppvacktning (via besök, telefon, sms, kort och här på bloggen) !



  

Detta är min kära lille bror Robert.

Han skickade ett mms för att visa hur han skulle klä sig på "maskeraden" igår kväll (undra hur länge kallingarna fick vara kvar under förklädet...??)




Ikväll ska maken & jag gå på bio. Hoppas att man kan hålla sig vaken...

Av Mukka - 28 januari 2008 06:09


... utan sonen, det känns inte så kul!

Igår kväll hann far och son sitta vid datan och kolla på musik video innan det var dax att åka till korttids.


Det var visst mamma förbud....  :-/



 

Tack mormor för middagen igår kväll, och lycka till med operationen idag!




 

Grattis på Karl dagen älskade son och även till morbror Robert.

Skänker en extra varm tanke till vår älskade lilla Ängla Prinsessa idag på 10 månaders dagen.


Av Mukka - 27 januari 2008 14:50

Efter en skön promenad ute, ska det bli gott med mellis.


Margit har hittat på att jag ska krypa till matstolen....






Det var rätt kul.

Speciellt när dom hejjar på.























Nu tar jag dig mamma!

Av Mukka - 26 januari 2008 13:53

Idag var det meningen att både mamma och pappa skulle vara på jobbet, men mamma har ont i ryggen så hon är hemma.


Margit är här med mig och det är ju bra, för mamma vill inte lyfta mig. Hon säger att jag är så tung!!! :-/


Nu är iaf Margit på väg ut med mig, men jag förstår inte varför dom har byltat på mig så mycket....!?? jag kan inte röra mig ur fläcken!

Av Mukka - 25 januari 2008 21:17

Idag på morgonen var sjukgymnast (Linus) och Arbetsteraput (Maj-Lis) här.

Dom har kollat på gåstolen, matstolen, pottan och sängen. Planerna är nu att; kasta ut duschkabinen så att vi kan ta in en pottstol/duschstol dit (när vi fått tröskeln anpassad). Ny och större matstol- killen har vuxit ur den vi har. Försöka ansöka om en bredare höj och sänkbar säng- så att mor eller far ryms att ligga med gossen på natten (så att en av oss kan sova bra). Fixa till gåstolen så att Albin får en bättre ställning i den (som det är nu är han som lutande tornet). Allt detta bla för att minska och korta ned våra lyft av gossen. Han börjar faktiskt vara ganska stor & tung .


När dom åkt, fick Albin lunch och sedan bar det av på div affärer för att kolla på mobiltelefoner. Min är ju trasig och Mats sa att jag skulle få en ny när jag fyller år (vilket är snart).

Albin tyckte det var roligast att titta på TV avdelningen. Gissa en som var lycklig. TV ÄR LIVET!

Vi hittade en mobil som Mats köpte (det blev en Nokia N82). Han sa nyss att jag fick börja använda den redan idag :-)   Så nu har jag inte tid med detta mer... Karm på er alla!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards