Alla inlägg under januari 2013

Av Mukka - 30 januari 2013 20:02

  Jag har varit sugen på semlor rätt länge, och i helgen blev det av att baka dem. Och det var precis så gott som jag tänkt.

I söndags firade jag min födelsedag tillsammans med mamma, Roger, moster Carina & Kjell. Då bjöd jag på smörgåstårta.

  Och om jag får säga det själv, så tycker jag att den blev rätt så god den oxå.

På måndag (då det var min födelsedag) bjöd vi svärmor & svärfar på middag. Då serverades det köttgryta m ris, grönsaker & bröd.

  Till efterrätt hade jag gjort en tårta   

  Jag fick en massa fina presenter (& blommor) både på söndag & måndag, men de finaste presenterna fick jag förståss av min prinsessa Alva   

  Hon hade målat en teckning (regnbågen) och så fick jag äntligen en egen kaffemugg. Precis vad jag önskat mig.

Tusen tack alla för presenter, blommor, telefonsamtal, sms & gratulationer på facebook   

   Ibland kan dom leka tillsammans utan att bråka mina små trollungar, och här är ett av dom tillfällena. Dom "sover" en mycket bra lek tycker mamman & pappan   

Av Mukka - 21 januari 2013 20:07

  Torsdag den 10/1 kom mormor & Roger och passade Alva & Oskar (Albin var på korttids) så Mats & jag kunde åka ut och äta middag. Vi åt & drack mycket gott och njöt massor av att bli serverade & få sitta ner och äta i lugn & ro. TACK mormor & Roger!


       

Våra små   bråkar & kivas väääldigt ofta, men ibland så händer det även att dom leker tillsammans. Då håller man andan och tassar nästan på tå omkring dem, för att inte störa.

  Mormor & moster Roger kom förbi här en dag, och då skulle det fiskas. Full koncetration var det både på mormor & Oskar.

Sen har ju Alva börjat på gymnastik, första gången var i söndags. Dom fick göra en hinderbana m ballansgång, klättring, hoppa mm. Sedan var det några lekar innan timmen var över och det var dax att gå hem. Fast vi var bara hem för att ät lunch, Alva hade bestämt med Alva C att hon skulle gå hem till henne och leka.

     Det var ju rätt kallt en period, men nu har graderna varit lite mildare & solen har börjat titta fram allt oftare, och det är så härligt att vara ute & leka.

Oskar gjorde sin premiär tur på skidor i helgen. Tänkte att ni skulle få en liten filmsnutt från de första minuterna   


 

Av Mukka - 8 januari 2013 19:50

God fortsättning på 2013

Nyårsafton var en lugn tillställning för oss. Albin åkte iväg med sin assistent till stan på förmiddagen. Medan dom var borta, dukade vi och förberedde lite här hemma.

 

På em/kvällen kom mormor, moster Roger & moster Johanna hit. Vi åt & drack gott och sedan gick vi ut för att släppa iväg risballonger.

       

Alla barn tyckte att det var jättemysigt och Albin han tittade med stora ögon. Men så började det skjutas raketer runt omkring och det gillade INTE Albin, han blev jätte orolig & ängslig. Som tur var så var vi klara och kunde gå in. Men Albin tyckte att det var jobbigt hel kvällen, han hörde ju raketerna även inne.

Som jag misstänkte och förväntade mig så kom då dom små prickarna på Oskar på nyårsafton. (Hittade några stycken på magen och sedan eskalerade det under några dagar.) Han hade sovit oroligt några nätter så vi gav honom Alvedon till kvällen.

När barnen var trötta & pyamasarna var på så tog det inte lång stund för dom två små somna.

  Albin hade däremot väldigt svårt att komma till ro, men med lite hjälp så gick det tillslut.

Oskar fick rätt hög feber under natten och på morgonen var han rätt prickig och det bara kom fler.

    

I helgen har pappan jobbat, och på lördagen när han slutat var vi bjudna till farmor & farfar på middag. På söndag var det julfest för barnen & deras familjer på Din Förlängda Arm. Eftersom Oskar inte var fri från sina vattkoppor, fick han vara hos mormor & Roger medan jag, Alva Albin & Julia var på julfesten.

       

När festen var slut var vi nöjda & glada. Albin åkte hem med julia och Alva & jag åkte till gammelmoster Carina (som fyllde år) och Kjell, där mötte vi även upp Oskar, mormor & Roger.

     I går måndag när Alva gått till dagis så fick vi veta att Albins assitent var sjuk. Så efter diverse fix så åkte vi in till stan för att byta en mössa som var för liten och shoppa lite kläder åt barnen.

  Alva fick en "prinsess" kjol och var så nöjd, -mamma, jag är fin som en prinsessa.

Idag tisdag har skolan börjat igen och Albin har åkt till korttids, så hur hans första skoldag har varit vet jag inte än, men jag var på korttids när han kom dit, och han såg rätt trött ut. Nu håller vi bara tummarna att han får en bra vecka där.

  Junior har fortfarande prickar och får vara hemma resten av veckan oxå, men sen hoppas vi att dom har torkat bort till nästa vecka så att han får gå på dagis. Killen börjar vara lite less på att vara hemma nu.


 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards