Alla inlägg under september 2008

Av Mukka - 29 september 2008 21:18

Igår kväll kom morfar för att få se & snosa på vår nya familje medlem. 


Idag medan Albin var på dagis, passade vi på att vila lite innan vi åkte på shopping tur.

Det blev en amningskudde, bärsele och en babysitter.


När brorsan kom hem tog Alva en prov sittning.

Albin är lite fundersam över att den lilla "dockan" kan låta.... men han är så mjuk & försiktig med henne (än så länge ;-) )


Av Mukka - 28 september 2008 21:08

Så fick jag ÄNTLIGEN det besked jag ville ha på ronden i dag.


Vi får åka hem!!!


Jag har längtat hem till mina pojkar länge nu.


Pappa kom och hämtade oss, vi stannade till hos mormor & Skurre för att hämta vaggan (som mormor bäddat och gjort så fin).


Sedan var vi ju tvugna att stanna till på coop för att handla blöjor och tuttar.


Mormor skickade med storebror pressenter till Albin.











Han fick en klock radio (som mor & far önskat åt honom) och två stycken munspel.

Munspelen var lite läskiga, men det kan bero på att han fått kloralhydrat strax innan han öppnade paketen (han är lite ljudkännslig då).

Av Mukka - 26 september 2008 17:19

Ja, jag måste nog inse att han är ingen bebis längre... :-(


Jag är hemma för att fixa lite och hämta kläder, och där står han i ståskalet & ser ut som en riktigt STOR kille.

Albin är hemma med Margit i kväll och pappa är på sjukhuset med Alva.


Oj, vad jag längtar hem... men blir iaf kvar över helgen på sjukhuset.


Albin är lite snuvig så han får inte komma till oss, tur att Margit kan vara med honom några timmar på lördag & söndag oxå så att pappa iaf kan komma på besök.

Av Mukka - 26 september 2008 16:57


 Som sagt så badade vår lilla docka för första gången igår.

Först  var det inte så kul, men efter en stund så tyckte hon att det var rätt skönt.




Eftersom Alva inte riktigt har orkat suga, så har vi matat henne med kopp.


Och vi börjar inse att det är en bestämd lite dam som "KAN SJÄLV" för hon ska promt hjälpa till vid matningen.







 Så kom ju store bror på besök igår.


Se vad vad fin han är med lilla syster....


Man kan ju hoppas att det håller i sig ;-)








Igår kväll satte vi in en sond på Alva. Hon behöver mer mat nu och hon orkar inte suga riktigt än, så istället för att lägga krut på att äta med kopp så sondas hon och kan ägna sig åt att suga på bröstet istället.



Hon har fått lite gulsot, och har därför legat under sol lampan inatt. Mamma undrade om dom inte hade något solarium åt mammor oxå.



Av Mukka - 25 september 2008 20:07

Vill först bara TACKA för att ni hållit alla tummar & tår och för alla telefonsamtal, sms och inlägg här på bloggen. Det uppskattas och värmer väldigt!


Sedan måste jag meddela att det inte blir några bilder denna gång, eftersom jag glömde data kabeln till kameran nu när jag gick ner för att skriva. Eftersom vi är ligger på avd 56 får vi inte ha varken mobil eller dator på rummet. Jag ska förska lägga in dem så snart som möjligt.


Idag har vårt lilla mirakel ALVA (som vi bestämt att hon ska heta) först efter sitt första bad, agerat fotomodell. Jaa, visserligen har hon varit det lääänge åt oss, men nu var det en läkare som ville ha en bild på ett fin bröstkog. Dom skulle ha den till någon föreläsning??


Sedan har ju storebror varit på besök för första gången idag. Han var så snäll och försiktig. Han pussade/SLICKADE så fint på henne.

Nu har pappan & storebror åkt hem så jag & Alva får försöka klara oss själva inatt :-(

Av Mukka - 23 september 2008 19:49

Kom vår lilla TJEJ!!!


Vikt; 2990g

Längd; 48cm


Söt som få!!!

Allt har gått bra och hon mår som den prinsessa hon är!



En mycket stolt far med en mycket vacker dotter.












Ja, och inte är mamma mindre stolt.

Här koppmatar jag min lilla docka. Hon orkar inte riktigt suga än, men vi ligger i träning.









Av Mukka - 22 september 2008 17:45

Hej alla glada bloggare!

Tänkte bara göra ett inlägg för att tala om att här händer det inte så mycket, precis som vi misstänkt hela tiden. Så tidigast imorgon lär det hända något alls. Jag har inte några värkar eller samandragningar, inte ens som mensvärk.

Så ni får fortsätta att hålla tummarna!

Av Mukka - 21 september 2008 21:52


Eftesom pappa var lite "sjuk" på morgonen så tog Albin & jag en tur till stan för att data med farmor.


När vi var lite tidiga så inga affärer hade hunnit öppna, tog vi en promenad runt i stads parken.


Det har ju varit ett strålande höst väder idag.










 

Vi hittade en gunga som Albin testade, och den fick klart godkännt.

Han njöt i fulla drag av att ligga och gunga fram & tillbaka.


När vi kom hem från stads turen, packade vi Albins väskor. För ikväll har han åkt till korttids.


Efter att ha lämnat sonen så har jag nu packat min egen väska, för imorgon bär det av till Sunderbyn för att föda barn. Ja, iaf så ska vi påbörja det. Jag  tror ju inte att det kommer att gå så fort, men man vet ju alldrig!


Så nu får ni hålla alla tummar & tår!!!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards