Alla inlägg under november 2012

Av Mukka - 30 november 2012 20:40

I veckan har jag äntligen fått min kaffemaskin :-)
Jag har datat Lena på stan, och det blev både kaffe, shopping, lunch & lite mer shopping.
Igår var maken & jag på kulturenshus för att se & lyssna på Jonas Gardell.
Och imorgon ska vi på julfest med Din Förlängda Arm. Två kvällar samma vecka, tänk om vi blir less på varandra...
Alva har blivit så duktig på att gå till dagis, tidigare ville hon alltid åka vagn, men i veckan har hon gått till dagis. Visserligen är det inte så långt, men alla framsteg är ju positiva.
Jo, så har hon ju, min prinsessa, målat sin första "huvudfoting" i form av en hackspett.
Lilla hjärtat mitt!

Av Mukka - 25 november 2012 19:58

Oj oj vad fort dagarna går, det var länge sedan jag skrev. Jag vet, men jag är så TRÖTT!
Här rullar i alla fall livet på i en rasande fart.i fredags var jag på klädparty i Alvik, och efter det blev det samkväm (med alkohol för dom som inte körde, vilket jag gjorde). Det blev liiite senare än jag tänkt mig ;-p Jag var hemma & i säng kl 02.30 klockan 05.30 tyckte oskar att set var morgon :-/ men han låg i alla fall kvar & snurrade till kl 06, då fick Mats kliva upp med honom. När jag sedan inte kunde somna om klev jag upp kl 07
Jag, Alva & Oskar bakade bullar på fm och det var så mysigt.
Albin har varit med sin assistent i helgen och dom har varit på stan både lördag & söndag.
På lördag kväll var Albin trots statsbesök, piggelin på kvällen, så han var var vaken när mormor, Roger & moster Johanna kom på kvällen (då hade Alva & Oskar somnat (men dom hade träffat mormor & Roger under dagen, när Albin var på stan).
I dag (sön) åkte vi andra till seletsbruk med farmor & farfar & grillade korv. Det tyckte barnen var mysigt, ja vi andra oxå.
I kväll har vi varit på paltmiddag hos mormor, så Alva & Oskar oxå fick träffa & ha lite mostermys.
Albin har blivit mycket bättre på att äta igen, så nu är det ju så kul att ge honom en massa att smaka på. Oskar tycker oxå det & har han mat eller vad det då kan vara, vill gärna bjuda brorsan.

Av Mukka - 16 november 2012 19:25

Idag när vi lämnat Alva & Oskar på dagis gick vi hem och fixade m lite papper. Sen kl 10 gick vi till korttids för utvecklingssamtal. Det gick jättebra & varken korttids eller vi hade något speciellt att ta upp (vi brukar ju ta det mesta direkt när vi lämnar eller hämtar). Trots det så surrade vi en hel del & var inte på väg hem förrän klockan 11.30
Vi åt lunch & sedan mötte vi upp prinsen på DFA kl 13.00 Han såg rätt fundersam ut när det var pappa & mamma som var där & inte Julia.
Efter lite gåstolsrally, macka & sondmat så var det sax att åka och hämta hem småsyskonen.
Vi bjöd mormor & moster Roger på middag & sen tog dom med sig Alva. Hon ska sova hos dem och imorgon ska dom åka till Umeå & hälsa på stor kusinerna. Mycket spännande, Alva har längtat efter dem sedan i sommar när dom var här.
"Men mamma, först kan man ju vara lite blyg. Sen kan man ju leka."

Av Mukka - 15 november 2012 19:28

I tisdags åkte Albin till korttids efter skolan, så på fm var jag dit med hans saker.
På tisdag kväll var det mammaträff på DFA, vi var 12 st mammor som träffades & pratade samtidigt som vi smaskade på en massa godsaker (som tårta, ost, kex, pepparkakor, nachochips m tillbehör på, kaffe, glögg & julmust mm, mm.
Igår onsdag tyckte junior att set var morgon klockan 5 (efter en orolig natt). Och när Alva klev upp (runt 7-tiden) så dukade dom fram frukost. På kvällen var jag rätt trött & somnade i soffan redan 20.30 Klockan 22.00 förflyttade jag mig till sängen & sov till på morgonen.
Idag var det då dagen som Alva längtat efter ett bra tag nu. Det skulle komma en fotograf till dagis, hon hade redan planerat vad hon skulle ha på sig & jag var tvungen att klippa luggen (kvällen innan). Allt var planerat, in i minsta detalj, så när jag skulle kamma & fixa håret, var det bara att lyda order ;-)
När vi kom till dagis på morgonen så var det lite nervöst över när det var hon skulle sitta stilla, men det lugnades när fröken sa att hon skulle vara med hela tiden.
Själv har jag inte gjort många knop idag, jag är så trött. Tog en promenad när barnen var lämnade & sedan blev det en dusch, lunch & en tupplur. Så nu hoppas jag på att orka vara vaken & se Hela Sverige bakar på tvn.

Av Mukka - 11 november 2012 20:43

I lördags när maken cyklat till jobbet, åt vi frukost hela högen, klädde oss och satte oss i soffan & mös. Sen kom Julia (Albins assistent) då tog barnen & jag och bakade banankaka. Efter lunch körde vi Albin & Julia till teknikens hus & åkte själva in till stan för att fixa farsdags present. Alva hade bestämt att vi skulle åka till en affär som sålde kläder & där skulle hon peka på vad vi skulle köpa. Så vi gick till en kläd affär, hon pekade på en vit t-shirt & sa att den skulle vi ha. Jag försökte styra in henne på några andra, med färg eller någon randig, men nej en vit skulle det vara. Så skulle hon ha kalsonger, men det skulle köpas på en annan affär. Jaha, då var det bara att knata till en annan butik & där hittade hon ett par blå/vit randiga kallingar. Dom skulle pappan ha!
Efter att ha fikat banankaka hos mormor, hämtade vi först upp Albin & Julia, körde hem dem och åkte sedan & köpte lördagsgodis och hämta pappan.
Sen åkte vi till farmor & farfar och blev bjudna på kroppkakor. Det smakade mycket gott!
Idag har vi inte gjort mycket, Alva var på en promenad m Albin & Julia.
När vi hämtat pappan & han fått sina presenter, så packade vi in oss i bilen & åkte till mormor och Roger. Där blev vi bjudna på blodpalt & det var så gott.
Kroppkakor igår, blodpalt idag, undrar just om vi skulle koka potatispalt i morgon ;-)
Nu har barnen somnat & jag är så trött så jag tror att det blir en dusch & sedan sängen.
Grattis alla pappor idag!

Av Mukka - 7 november 2012 19:32

Igår jobbade morfar på förmiddagen, så då fick vi roa oss själva. Barnen ville såklart gå ut & leka i snön, så det gjorde vi. Vi gick in lagom till lunch & sedan bäddade vi ner lillebror i vagnen så han fick sova ute. Medans han sov spelade & mös jag & prinsessan.
När morfar slutade jobbet hämtade vi upp honom & åkte ner till gravarna för att tända ljus.
När vi kom hem satte sig Alva & morfar och byggde pussel. Sen hjälptes vi åt att göra middag, tacos stod på menyn. Smarrigt! Sen gick vi över till grannarna & fick kaffe innan det var dax för sängen för dom små.
Idag gick barnen ut & skottade snö med morfar, medan jag packade ihop oss. Så efter lunch tog vi vårt pick & pack och åkte hem.
Men först hann jag springa över & titta på grannarnas lilla barnbarn, men så söt. Och när man ser dom så där små, stilla & sovande då blir man ju allt bra sugen på en till....
Tack morfar för dom här dagarna, vi ses snart igen!
När vi kom hem hade det ju snöat, så kul tyckte barnen. Vi skottade lite på gården innan vi gick in & packade upp våra saker.
Albin kom hem från Korttids idag, det blir två korta korttidsvistelser denna månad (istället för en längre), så nu är vi hemma hela högen :-)

         

Av Mukka - 6 november 2012 09:30

På lördag efter allt kalasande packade jag först Albins & sedan min & dom andra barnens väskor. För på söndag kväll åkte albin till korttids & vi andra åkte efter lunch till Jokkmokk. Pappan lämnade vi hemma, han skulle jobba på måndag & onsdag. Idag tisdag är han ledig & ska nog bara njuta av tystnaden & ensamheten.
Här i Jokkmokk är det snö, & barnen älskar det. Vi har åkt bob & madrass och skottat snö. Igår var morfar ledig, men idag jobbar han, förhoppningsvis kommer han hem hyfsat tidigt ialla fall.
Nu ska vi strax klä på oss & gå ut en stund innan det är dax för lunch.

Av Mukka - 3 november 2012 20:53

I morse fick vi sovmorgon minsann, Alva vaknade runt 6.30 klev upp & satte sig & tittade på tv själv. Oskar sov till 7.30 visserligen hade han varit vaken i natt, men det brukar inte spela någon roll. Skönt var det i alla fall att få sova.
Sedan blev det full fart, ballongerna skulle sättas upp, frullen intas & tårtorna skulle göras klara (förberedde igår kväll) för runt 11-tiden skulle de första kalas gästerna komma (Farmor & farfar och faster Sara, Kristina & småkusinerna Alice & Lucas).
När det första gänget åkt, tog Mats & Alva en tur till graven. Jag röjde lite & förberedde för nästa kalas gäster (mormor, Roger & moster Johanna och gammelmoster Carina & Kjell).
Albin tackar för alla gratulationer & alla fina presenter!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards