Alla inlägg under mars 2009

Av Mukka - 31 mars 2009 15:46

Pigan är inte riktigt i form idag.

Hon hade feber på morgonen (38,8) och ville inte riktigt äta. Hon som brukar äta en hel flaska välling på morgonen åt bara halva.

Men nu under dagen har hon ätit bra, fast hon har kräkts upp snart allt tror jag.

Inte så smart av mig att ge henne en burk med morot i, nu är snart alla kläder orange färgade :-( och när det inte kommer ut upp ifrån, ja då kommer det den andra vägen. Pipig & gnällig är hon oxå, och det brukar hon inte vara.

Magsjuka, tänder eller...??


Nu väntar vi på att brorsan ska komma hem med Margit från dagis snart. Hoppas att han är lite piggare, han var oxå lite trött på morgonen.

Av Mukka - 30 mars 2009 18:19

Igår kväll krampade Albin så vi fick ge kloralhydrat, det var länge sedan sist, så det är ju ett stort framsteg.


Både lill pigan & mamma är snuviga än, det var en seg snuva. Vi är inte sjuka annars, men lite ur form.



Gossen var lite trött på morgonen och ville inte riktigt kliva upp, men när jag talade om att Margit skulle vara på dagis, och att han sedan skulle få åka hem hit med henne, då var det rätt ok att kliva upp.


Nu ska jag strax åka iväg på mamma träff på FUB. Det ska bli lika roligt som vanligt att träffa dom andra mammorna och surra lite.


Innan jag åker vill vi passa på att sjunga:

-Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år....... osv

- Hipp Hipp HURRA, HURRA, HURRA, HURRA!!!

Massor med GRATTIS kramar till Faster Sara i Umeå på hennes födelse dag.

Av Mukka - 29 mars 2009 20:24

Måste bara få skryta lite över min lilla syster Johanna.


Hon och hennes lag Cougars + övriga i GCO har vunnit DM i alla kategorier i helgen.


Ett stort GRATTIS till er!

Av Mukka - 29 mars 2009 17:47

I går kväll var jag på fest, det var ett tag sedan sisst.

Det var med blandade kännslor som jag åkte iväg, maken hade hjälp av farmor & farfar så honom var det inte synd om.

Vi var ett rödgråtet gäng som samlades, men hade trots det rätt trevligt.

Men nog är jag glad att jag inte måste gå ut varje hel.... fy så jobbigt, jag har varit helt slut idag och då slutade jag ändå dricka ca kl 22.00 (hade inte druckit speciellt mycket fram till dess).


Alva har blivti så duktig på att köra gåstolen, nu kan man hitta henne lite var stans. Som tex i går morse, då hade hon promenerat in under kösbordet.


Vi var på marknaden och köpte balloner till alla barnen igår, men inte är Albin nöjd för det... han ska ju naturligt vis leka med Alvas ballong.

Så han trycker upp henne i ett hörn och sedan kan han slå på ballongen bäst han vill :-)


Skickar en massa varma kramar till våra goa vänner som har det tufft just nu.

Av Mukka - 28 mars 2009 15:04

Timmar, dagar, månader och år, tiden går

men för oss känns det som det var igår

Saknaden är så stor

Du fattas oss mer än någon kan tro

Lugnt och stilla fick Du somna i mammas mage

omhuldad av värme och kärlek

Min längtan efter Dig är stor men jag vet att vi ses igen.

Så liten men ändå så stor i mitt hjärta.

Jag har varit med om Dig, jag kan aldrig förlora Dig.

Av Mukka - 27 mars 2009 19:56

Idag har vi varit i Sunderbyn på HPL (Habiliterings PLanering) för Albin, det gick bara bra.


Sedan hämtade vi gossen s saker på korttids, för idag kommer han hem :-) och handlade.


Det är en trött gosse vi har fått hem, han har varit lite snuvig på korttids så det är väl en förkylning på G kanske :-/


Nu är grillen tänd, barnen sover, vin flaskan är öppnad och bordet dukat framför TVn.


Så det är dax för mig att avrunda.

Ha en skön fredag kväll!

Av Mukka - 26 mars 2009 14:06

Idag är det 2 år sedan vi  fick veta att vårt efterlängtade barn inte längre levde i min mage.

Det var måndag och jag hade varit vaken hela natten, jag kännde på mig at det var något som var fel.

Jag ringde MVC kl 8.00 och fick komma dit direkt. Barnmorskan lysnade & lyssnade, men fann inga andra ljud en mina.

Mats var hemma med Albin som hade haft magsjuka, jag ringde honom på vägen hem (det tar 2min att gå från VC till oss) jag bad honom klä på sig och ge Albin hans medicin. Sen ringde jag mamma och frågade om hon kunde komma & vara med Albin medan vi åkte till Sunderbyn, så klart att hon kom. Hon hade även med sig Roger & min moster. Tusen Tack för att ni kom så fort!

Det skulle ännu dröja 2dagar innan vår lilla Ängla Prinsessa kom, så att vi iaf fick se och hålla henne.

Hon var den vackraste lilla tjej jag någonsin sett och jag saknar henne så fruktansvärt mycket.


Detta är nu två år sedan men jag minns det som om det var igår.

Av Mukka - 26 mars 2009 11:27

Idag har Alva varit på 6 månaders kontroll hos doktorn, hon passerade ua.


Hon vägdes och vågen visade 7160g och måttbandet mätte 65cm.

Hon fick även sin 5 månaders spruta (difteri, stelkramp,kikhosta & polio) och den märkte hon knappt av.

Hon är så duktig min lilla socker docka!


I em/kväll är det öppet Hus på "Albin´s" dagis, så då ska vi dit och hälsa på. Gossen ska tillbaka till korttids sedan, vi brukar försöka att undvika att träffa honom när han är borta så där för att han inte ska bli så besviken över att vi inte tar hem honom. Vi får hoppas att det går bra, det kanske är så att det är jobbigast för mamma.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards