Alla inlägg under november 2008

Av Mukka - 30 november 2008 23:20

Albin har mått rätt bra i helgen. Han kräktes upp frukosten på lördag morgon, men har sedan fått behålla allt och varit så pigg & allert som man kan vara efter en magsjuka.


Gossen har haft sin favvorit assistent Margit här ihelgen och dom har lekt, busat och tränat en hel del.

Pappan har jobbat och Alva & jag har plockat fram julgardiner, stjärnor & stakar.

Idag på fm knackade det på dörren och där stod Por(r)jusborna Fia & Leif, dom har bott på hotell här i stan hela helgen utan att meddela oss :-/


På em åkte Albin & Margit, Alva & jag till stan för att gå på julskyltnig. När vi gått runt i musé parken ca 20min var vi sjöblöta (det snöade blöööt snö) så då blev vi less & åkte hem.


Ikväll har gossen åkt till korttids, så då är det som vanligt här hemma, rätt tyst & ganska svag belysning.

Av Mukka - 28 november 2008 16:17

Undertiden som jag hade en trevlig kväll ute med FUB mammorna igår, var Mats hemma och torkade spya.

Albin hade fått behålla det vatten som vi gett honom, så vi gick över på några ml Keto Cal för att få i honom lite näring. Men antagligen så var det för tidigt, så det kom upp.


Idag är gossen piggare och har fått behålla allt vatten, har inte vågat oss på att ge Keto Cal förrä nu i em, men det har oxå gått bra.

Av Mukka - 27 november 2008 11:25

I morse när vi höll på att göra oss klara för att åka till Sunderbyn hör vi att Albin börjar kräkas.


Tänkte först att det var något tillfälligt, men när han fått sin mat kl 9.00 så kom den oxå upp.


Så det var bara att ringa Linus (sjukgymnasten) & dagis och meddela att vi blir hemma idag (och imorgon).


Gossen verkar iaf rätt pigg för att vara sjuk, så vi hoppas att det inte är så långvarit.


Alva & jag har tänkt att gå på mamma träff på Waldorf ikväll, så vi har inte tid att bli sjuka.

Av Mukka - 26 november 2008 22:01

Nu är det riktitgt fint ute, snö så det täcker marken och -4-5 grader kallt. Det är precis lagomt av allt, och på söndag är det 1:a advent, kan det bli bättre?


Idag har Alva och jag varit och införskaffat julgardiner till Albins rum & vardagsrummet.

Så till helgen ska vi roa oss med att julpynta. Ja, så mycket pynt blir det ju inte när vi har en Albin som har väääldigt långa armar när han vill nå något ;-) 

Som ni ser så har jag tjuvstartat jul pyntandet här på bloggen :o)


Gossen har varit & badat i Sunderbyn idag, och det är ju alltid (nästan iaf) uppskattat.


I morgon tar vi "sovmorgon", för då ska vi till Sunderbyn för CPUP-mätning kl 10.00


Albin tycker att det är väldigt kul att komma till sjukhuset, när vi går in genom dörrarna så tjoar & ropar han av hjärtats lust. Ibland ropar han så högt att vi nästan får skämmas, men tänk vilken tur att han blir glad när han kommer dit. Det kunde ju lika gärna vara av ångest & rädlsa han skrek.

Av Mukka - 25 november 2008 22:16

Igår kväll innan Albin skulle lägga sig, tittade vi på videofilmen från spelningen hos Nilsgustav.

Albin tyckte att det var rätt märkligt att se sig själv på tv:n och man såg att han kännde igen att det var från dagens händelse.


Det är så kul för man märker mer & mer att han förstår och känner igen. Han har dessutom börjat leka med sina leksaker, dom åker inte i golvet direkt utan han kan till och med låta dom vara kvar på tex bordet när han har lekt klart.


Igår var första gången jag såg att Alva faktiskt tittade & fäste blicken på en sak (tex nallen som hänger i babysittern).


Nu kan man dessutom få henne att le när man pratar med henne.


Idag har Alva varit till doktorn på 2 månaders kontroll, och allt såg bara bra ut. Hon växer & går upp i vikt som hon ska. Dagens längd 57cm & vikt 4400g.


Maken fick ta bilen till jobbet idag oxå, när han kom hem hade han med sig rosor åt mig :-)

Måste nog låta honom ta bilen lite oftare.

Av Mukka - 24 november 2008 08:25

Vilka underbara barn vi har! Alva åt sista gången kl 01.30 innan dess plirade hon med sina ögon mellan tupplurarna.

Albin somnade kl 20.00, men har ju sitt sista mål kl 21.00

Gossen har sovit rätt bra inatt, och vaknade pigg & glad kl 7 när min klocka ringde.


Och Alvan, ja hon SOVER än.... hon gnydde till strax före kl 8, men då gav jag henne bara tutten och hon somade om.


Nu har jag precis skickat iväg min lilla prins med taxin till dagis, jag tror att det står spelning hos Nilsgustav på schemat idag.


Nu hör jag att pigan börjar vakna, bäst att mamma Mu går.


Ha en bra måndag!

Av Mukka - 23 november 2008 21:43

En dag fylld av ingenting... vi har sovit länge och bara myst på här hemma. Det har varit väldigt skönt, tror att barnen oxå har tyckt  att det varit härligt.


Ang. toaletten så är det inte så farligt. Skurre som är i avlopps branchen, kom förbi och konstaterade att det är en "grej" som är trasig och att vi (jag menar då Mats) kan laga det själv. Mats får köpa & fixa det imorgon (ja, han får ta bilen så han slipper cykla då).



Av Mukka - 22 november 2008 11:57

Efter en natt med lite mindre sömn, klev jag upp för att hämta Albins mediciner kl 8.00 Jag gav dem till Mats för att han skulle sonda och gick sedan på toa.

Intressant tänker ni, men gissa vad som händer när jag spolar....


Jo, det börjar spruta vatten från toalettens vattenbehållare :-(


Minnen från en liknande händelse, inte allt för längesedan spelas upp i mitt huvud.


Jag ropade -"HJÄLP, MAAATS, HJÄÄÄÄÄÄLP!" undertiden som jag ropar besinnar jag mig och hittar avstängnings kranarna. Det hann inte komma så mycket vatten på golvet, så vi klarade oss nog från vatten skada denna gång.

HUR mycket otur kan man ha, vi skulle nog bo i en stuga i skogen utan vatten.


I em blir det kalas hos Micke & Jeanette, Emely fyller år till veckan. GRATTIS i förskott!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards