Alla inlägg under november 2013

Av Mukka - 24 november 2013 15:12

Idag har vi hunnit vara ute, se på TV, baka, läsa & se lite mer TV.
Nu sitter vi & håller tummarna för min syster Johanna, som tävlar i bikini fitness för första gången precis nu.

Strax väntar vi hem pappan & prinsessan, från deras respektive resor. Skönt att få hem dem.
Fick samtal från Korttids på fm, prinsen var spak & hade fått feber. Hoppas på att det är något tillfälligt & att han snart piggar på sig. Hursomhelst så kommer han hem i morgon, och då ska vi krama & pussa honom frisk ;-)

Lycka till nu fina syster & när du kommer "hem" ska vi göda dig ned allt som du önskar. :-)

Av Mukka - 23 november 2013 21:20

I morse vaknade jag före junior (strax före kl 8.00) han vaknade strax efter, vi låg kvar i sängen och kramades & mös länge. Sen blev det frukost & soffmys och godisstund, innan vi klädde på oss och åkte in till stan.
Oskar ville äta hamburgare till lunch, och ja det var väl inte riktigt vad jag var sugen på, men han fick bestämma. Vi strosade runt & sen gick vi till gammelmoster, där blev det Festis/kaffe & skumtomtar. När vi kom hem ville killen se på pirater (små pirater filmen), så då passade mamman på att göra lite annat.
När det var dax för middag var lill prinsen inte så sugen på att äta, trots mammans lock & pock åt han inte många tuggor.
Lite senare fick jag bli varse varför, killen kräktes och han blev så ängslig. Han sa flera gånger
-jag vill inte vara äcklig mamma, -jag vill vara mjuk mamma
Mitt lilla hjärta, jag kunde ju bara tala om att han var/är fin & att vi skulle duscha av honom så skulle han bli ren & go igen.
Det blev med andra ord lite för mycket slisk & flott för prinsen, han är ju inte heller riktigt van med det.
Nåja, nu ligger han i sin säng & sover gott, förhoppningsvis hela natten.

Av Mukka - 22 november 2013 21:23

I måndags när jag hämtade barnen från dagis, var Oskar då trött, han låg på soffan & vilade när jag kom. Vi skyndade hem & det fick bli en dusch innan middagen, för att killen förhoppningsvis skulle piggna till. När det sedan var dax för mat, så har febern slagit till, tempen visade 39.4
På tisdagmorgonen var det en sur & besviken kille som inte fick åka till dagis. Men när Alva var lämnad & vi var tillbaka hemma, så var han rätt nöjd ned att få ligga på soffan & titta på film.
Under dagen så försvann febern & Oskar kunde följa med på gymnastik avslutningen på kvällen. Det var inte mycket gympa, utan lite fika & sen kom tomten.
När vi kom hem kom farmor & farfar flrbi och Oskar som vilat hela dagen var i fin form, Alva var dock lite mer trött. Men det är ju inte så konstigt, fullfart på dagis hela dagen med gymnastik på fm & sen fullfart hela kvällen.
Albin åkte till Korttids efter skolan och ska vara där till på måndag.
På natten fick junior feber igen, så det fick bli en hemmadag till. Mamman blev sugen på smörgåstårta, så då gjorde hon en till middagen. Bjöd in mormor & Roger men dom var redan bortbjudna, men dom kom förbi lite senare & fick med sig en bit.
Torsdag var febern fortfarande kvar hos lillprinsen, så det blev fortsatt hemmavistelse.
När Alva kom hem så började hon packa, för hon fick då veta att hon skulle få följa med farmor & farfar till småkusinerna i Umeå = Lycka!
Junior var inte lika glad, men mamma mutade m hamburgare till middag & annan spännande.
Idag fredag fick både Alva & Oskar vara hemma från dagis, Alva skulle ju till Umeå efter lunch & Oskar var inte pigg igår.
För att få förmiddagen att gå, åkte vi ut för att handla lite.
När vi kom hem igen upptäckte jag att jag glömt nycklar. Eftersom jag lånat ut min nyckel till målaren, så var jag utan & han hade åkt på lunch. Hade ju inte varit så stressande om det inte hade varit för att farmor & farfar skulle hämta Alva på 45min & hon skulle hinna äta. Dessutom hade junior bajsat i blöjan.
Jag sms:ar Mats & ber han skicka nr till målaren Robert. När jag får det ringer jag för att höra om han är på G snart eller.
Såhär gick det...
Jag -hej, det är Anna-Carin Mukka, tänkte bara höra om du är långtborta, för jag har glömt nycklarna.
Robert -hej Anna-Carin, hmm ganska långt bort...
Jag -jaha? Ja jag tänkte om du är på G snart eller om jag kan hämta nyckeln
Robert -?? Nu fattar jag inte...?
Jag -men, det är väl målarn
Robert -nä Anns-Carin, det är din bror!!
Hahaha, gissa om vi skrattade. Jag har skrattat hela dagen.
Ja, jag fick tag på det rätta numret tillslut iaf
Farmor & farfar kom och fick vänta en liten stund, så att pigan hann få i sig lite mat innan dom åkte.
Jag & prinsen åt på Max till middag, som utlovat. Sen åkte vi till mormor & Roger en stund. Och eftersom Alva hade packat ner sin necessär, så skulle junior promt ha med sin, när vi åkte. Men han fick lova att inte ta med den in när vi skulle äta, men till mormor fick den följa med.

Av Mukka - 16 november 2013 08:46

Igår var det en dag med full rulle (som vanligt). När vi skickat iväg Albin till skolan & lämnat dom två små på dagis, gick vi hem för att kolla på lister som byggare Bertil hade med sig. Sen bar det av till sjukhuset för ett möte kl 10-11 sen hämta Albin på skolan, för att vara på sjukhuset igen 11.30 (vi blev dock lite sena 11.40) där gipset skulle tas bort.
Nästa tid hade vi kl 12.00 hos arbetsterapeuten, som skulle göra en handortos.
När vi sedan var klara där, passade vi på att höra med sjuksköterskan om influensavaccinet. Och hon hade tid att ge det på stört. Kanon bra!
Sedan var det slut på sjukhusbesök & vi kunde åka & lämna Albin hos assistenten på Din Förlängda Arm, och mor & far kunde få lite lunch (kl13.30).
Efter middagen så gjorde jag mig redo för att åka iväg och lära mig qigong. Det är en helgkurs, så igår mellan 18.30-21.00 var jag där och är på väg dit idag igen mellan 9.00-17.00 Spännande!
Så nu önskar jag er alla en skön helg.

Av Mukka - 13 november 2013 22:30

Idag är familjen Mukka helt slut. Barnen har haft fotografering på dagis & det verkar ha varit spännande.
Vi andra tre har varit till förvaltningsrätten för en muntlig förhandling. Vi kämpar ju för att Albin ska få ha en egen assistent med sig även under skoltid, vilket han inte har idag. Känns jobbig att behöva bråka & strida om något som (iaf för oss) är självklart.
Att hela tiden plocka fram & berätta negativa saker om sitt barn är inget naturligt. Man vill ju berätta om sådant som är bra & som dom lär/lärt sig, och speciellt när man har barn med funktionsnedsättningar. Men det är inte till någon fördel att göra det, inte när man har med försäkringskassan att göra iaf då kan det tyvärr vara tvärt om.
Nog om detta.

Helgen som var jobbade Mats. Men på fredag kväll inledde vi julen med årets glögg. På lördag fm var vi hemma & bakade inför söndag, barnen hörjsde till junior small på soffan. På em fick jag lämna Alva & Oskar hos mormor, Albin var med sin assistent. Och själv åkte jag på 50års kalas vilket var mycket trevligt.
Sen åkte jag hem & hämtade Mats & Albin, för vidare färd till mormor, Roger & barnen. Vi var bjudna på middag där och det var så mysigt & mycket gott.
På söndag var det ju farsdag och vi pysslade farsdags presenter, gjorde tårta & förberedde middag. När pappan slutade blev han överröst med mängder av farsdags saker & sen kom farmor & farfar på middag.
I måndags var assistent Johan ledig, och jag & maken fick vara med sonen. Det var en fundersam & lite irriterad kille som tittade sig omkring & sökte av om inte Johan skulle dyka upp. Mamman hann iaf få en mys stund med prinsen.
I går tisdag fick jag sällakap av solen på min förmiddsgs promenad. på em hämtade jag Alva lite tidigare för att åka till frissan (innan var vi lite busiga & åt glass).

[Bild]

[Bild]

Av Mukka - 6 november 2013 09:40

Skulle ju blogga på prinsens födelsedag, men som vanligt så är det full rulle & jag så trött på kvällarna.
Vi firade ju m småkusinerna dagen innan & på födelsedagen (i söndags) kom mormor & moster Roger och gammelmoster Carina.
Men på morgonen smög vi upp (Alva, Oskar & mamman) och sjöng för vår 10-åring, pappan som redan låg i födelsedagsbarnets säng, hakade på när vi kom.
Alva tyckte synd om Albin som BARA fick två paket. Själv var han föga brydd.
Albin tackar för alla gratulationer ;-)
I måndags hade vi träff m sitteamet igen, för att försöka hitta ett bra sittande för Albin i hans stolar.
Albins assistent Johan, kom & Albin trodde nog att han skulle "rädda" honom från allt, så liiite sur på Johan vart killen allt.
Nå väl, dom hann med lite mys på madrassen iaf.
Igår tisdag, var Johan ledig och när vi mötte upp Albin på Din Förlängda Arm efter skolan, så såg han något besviken ut :-/
Igår var det tisdag & det innebär gympa för dom två små, det tycker dom är jätteroligt. Först uppvärmning, lite lekar & sen hinderbana.
Idag är ordningen återställd & Albin får busa med Johan på eftermiddagen.

Av Mukka - 2 november 2013 22:47

Så var det helg igen, veckan har varit både upp & ner.
Fick veta att vår, eller rättare sagt Albins assistent Johan, kommer att flytta till Stockholm. Blev jätteledsen, för han har lärt sig läsa & är så fin med Albin, men självklart önskar vi honom lycka till och ger honom våra bästa vitsord.
Idag har vi haft kalas för Albin, med farmor, farfar och småkusinerna & deras mammor. När dom sen åkte var junior så trött att det inte ens gick att muta med godis för att hålla honom vaken. Så det fick bli pyjamas på & då kvicknade kille till och kunde äta lite middag & lördagsgodis. Sen blev det sängen & date m John Blund.
Och det ska mor & far ha nu, för i morgon ska vi fira vår fina 10-åring.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards