Alla inlägg under augusti 2008

Av Mukka - 31 augusti 2008 20:19

Nu är vi åter på hemma plan, vi har haft en skön helg.

Fast det är något på  G med gossen, han är så trött igen och idag har hans humör inte varit på topp.

Vi ska till Sunderbyn och ta prover på onsdag, så då har jag bett dem att samtidigt göra en ny halsodling för att se så det inte ligger kvar några gammla baciller.


Förutom att besöka marknaden i helgen var vi och hälsade på morfars granne Kurt & hans hund Molly, Albin var så försiktig när han klappade henne.

Det var nog första gången Albin har klappat något djur.



Eftersom jag är allergisk så har jag varit rädd att låta honom klappa dem, dels för att jag inte ska bli sjuk och dels för att jag är rädd att Albin ska vara allergisk.


Nu var ju dessutom pappan med så han fick sköta det där med klappningen, och när vi kom hem blev det tvätt av händer & ansikte.


Jag lovade ju att lägga in bilderna på grabbarna grus, när dom låg och mös på golvet på dagis i torsdags när jag var för att hämta Albin.


Albin hade krypit ner från madrassen och lagt sig direkt på golvet.


Ludwig & Lukas låg så tätt intill varandra och mös.

Dom var så söta där dom låg och pratade med varandra.

Av Mukka - 30 augusti 2008 17:52

Man blir ganska hungrig av att strosa runt på marknaden.

Inte för att den är särskilt stor i år, eller för att det finns speciellt mycket att se eller köpa.

Men mamma stannar & ska prata mest varje meter med någon som hon känner.


När morfar kom hem från jobbet sprang Albin runt och "jagade" honom med gåstolen, tills dom tillslut hade tid att sätta sig och mysa.

Av Mukka - 30 augusti 2008 13:01

Så här fin blir man när man "äter" ballong!

Snart har Albin ätit upp all färg på sin ballong, det var väl inte riktigt för att han skulle ÄTA den vi köpte den. Men man kan ju hoppas att han iaf  tycker att den var god, när han nu har smaskat i sig det mesta av spindelmannen :-)


Av Mukka - 29 augusti 2008 20:51

Idag var först till Kurt och hälsade på, sedan vilade vi innan vi åkte ner till marknaden.

Där tittade Albin & Mats bla på skotrar, båda verkade lika intresserade. Mamma har tyvärr insett att det inte lär bli någon "riktig" skoter.




Albin fick en spindelmannen ballong, som han har slickat på hela em. När jag tittade till var han aldeles guldig runt munnen, färgen släpper (kolhydrater????).


Annars har han haft en bra dag, han gillar ju när det är liv & rörelse runt omkring honom.





Av Mukka - 28 augusti 2008 22:42

I kväll bar det av mot Jokkmokk, Albin & mamma i bilen och pappa i morfars husbil (som har varit på service & ville hem). Resan gick jätte bra, Albin sov några gånger och däremellan pratade han och kastade släng pussar till sin mamma.


Fast först var det förståss jobb för grabbarna, mamma hade date med Lena & Mirja på stan. En riktig tjejmysar dag, med både fika & lunch.


När jag hämtade Albin på dagis idag så hade han krypit ner från madrassen & lagt sig på golvet och somnat där.

Lukas & Ludwig låg så gulligt tätt intill varandra och små pratade (ni måste bara få se, men jag har glömt kabeln till mobilen hemma :-(  jag lovar att lägga in bilden när jag kommer hem).

Av Mukka - 27 augusti 2008 12:03

Ja, nu har jag varit på Mvc besök, och där var det inget nytt att rapportera ifrån.


Grabbarna är på sina jobb & jag håller på att bädda rent i sängarna, tvätta och packa inför vår Jokkmokks resa imorgon.


Hade även tänkt hinna med att vila lite, jag är så väldans trött hela tiden. Kanske kan det beror på att jag sover lite oroligt, är det inte sonen som väcker mig så vaknar jag för att jag behöver på TOA. Och dit behöver jag inte bara en gång per natt, snarare 3-5 ggr.


På bilden ser ni hur kul mina grabbar har det på toan!


I kväll blir det BH-visning, med mina "teckenspråks vänner" (kallar dom det för att det var via tecenspråket som vi träffades för några år sedan) Wickan, Helan, Annica, Bitte och Marlene.

Tänk att vi alltid behöver ha någon förevändning för att träffas, som tupperware party, kläd party smink visning, middagar eller liknande. När det egentligen handalar om att vi bara vill träffas ochSURRA en massa.

Det ska iaf bli väldans kul, och som i måndags så lär jag inte hinna hem för att natta lill prinsen ;-)

Tur att han har en far som klarar det så bra utan mig :-/

Av Mukka - 26 augusti 2008 13:54

Idag har vi då varit på ultraljud, allt såg bara bra ut. Skrutten ligger fortfarande i tvärläge, och det är väl kanske inte det mest idealiska.

Gjorde ett vaginalt ultraljud för att kolla om moderkakan ligger för livmodern (det kan göra att barnet inte kan vända sig) men så var inte fallet.

Skrutten har det antagligen så bekvämt att den därför väljer att ligga på tvärsan.

Vi gjorde en preliminär planering för förlossningen, men är fortfarande öppen för vilken väg Skrutten ska komma ut.

Det känns faktiskt riktigt skönt, vågar nästan vara lite glad oxå. Hoppas så att det ska gå bra denna gången. Att jag sedan vill föda "normalt" men kanske måste göra ett snitt, det får vara av mindre betydelse. Huvudsaken är att Skrutten kommer ut och lever.



Av Mukka - 25 augusti 2008 10:49

Igår em efter allt partande åkte vi till skogen med mormor & Roger för att steka renskav & fläsk + grilla Jokkmokkskorv.


Det var skönt att komma ut och lukta lite rök....



Här berättar Albin för Skurre om dagens disco övningar.


Det var verkligen kontraste från att vara på disco med en massa musik & stoj, till fågelkvtter & lugnet.


 Lite titt ut lek blev det oxå!




Ikväll ska jag på mamma träff med FUB- mammorna. Det ska bli så kul, jag har verkligen saknat dom. Kan gissa att det blir en hel del prat, och inte lär jag hinna hem för att natta sonen heller ;-)

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards