Alla inlägg under augusti 2010

Av Mukka - 31 augusti 2010 22:00

Det blev ingen repa på marknaden innan hemfärd i söndags, vi beslutade oss för att åka hem tidigt istället.

I går måndag var det så dax för maken att börja jobba igen, efter sin ledighet sedan midsommar.

   Alva fick vara hemma från dagis för personalen hade utvecklingsdagar (eller något sådant).

Kl 10.30 hämtade vi morfar från bussen vid sjukhuset, han kom ner för att hämta en ambulans som varit på rep.


Idag följde morfar Albin ut till taxin, och då ville ju inte Alva var sämre utan ville såklart då ha med sig morfar till dagis, vilket han gjorde.


På fm idag var jag till mvc för kontroll och allt såg bara bra ut idag oxå, Skönt!

Och i em var ambulansen klar så morfar hämtade den & åkte hem, men han kommer snart tillbaka.


Förresten så är friden snart slut (för maken) här hemma, jag håller på att få tillbaka rösten, nu kan jag väsa fram orden...

Av Mukka - 29 augusti 2010 09:34

I går efter vila & lunch gjorde vi marknaden, inte var det mycket att se, men barnen fick titta på tivoli iaf och det var minsann poppulärt (som vanligt).

I går tog vi alla även en provtur i lilla skeppet, och det gillades av barnen.

     Alva satt tyst & skrattade lite mellan varven & Albin tjoade för full hals.

När åkturen var slut så var Albin nöjd & glad, medan Alva tjoade & ville ha mer....

På em/kvällen mös vi hemma m morfar och åt blodpalt till middag. Senare när barnen somnat gick gubbarna till basrun & jag vilade rösten (som fortfarande är borta).

Nu har morfar åkt till jobbet & vi håller på att packa ihop oss, vi ska åka hem i em när barnen ätit lunch, kanske tar vi en snabb repa på marknade innan vi beger oss hemmåt.

Av Mukka - 27 augusti 2010 23:00

   I går när vi hämtade Albin på skolan så ville Alva sitta i hans famn när vi gick till bilen. Båda barnen tyckte att det var rätt mysigt, Alva njöt av att få sitta tillsammans m brorsan & Albin passade på att slicka henne i nacken.

Skolkillen hade haft en bra vecka i skolan, lite hostig men annars ok.


På fm idag var det dax för besök på spec. mödravården igen, ctg & ultraljud både såg & lät bra. Skönt!

   Sedan åkte vi hem & packade det sista och lastade bilen full, innan vi hämtade barnen & åkte mot Jokkmokk.

Själv fortsätter jag att viska fram det jag ska ha sagt, hoppas att rösten kommer tillbaka under natten. Ska ju gå på marknad imorgon, och då lär jag ju träffa en hel del människor som jag vill prata med.....

Av Mukka - 25 augusti 2010 21:36

I söndags kväll åkte jag på förkylningen som familjen haft, näsan började rinna & hostan kom. I går kväll avtog snuvan & rösten började försvinna för att i natt försvinna helt.

   Alva tittade fundersamt på mig på morgonen när jag viskande pratade med henne.

Och jag som hade lunchdate m Lena idag, vi har inte träffats på hela sommaren och hade massor att prata om.... Det blev mest hon som fick prata & jag lyssna, men det gick ju rätt bra iaf.

Fast en del förvirring har min heshet skapat, min moster trodde (när hon ringde mig) att jag låg på förlossningen och svarade i tfn   

När min pappa ringde nu i kväll så trode han att jag låg & sov.... 19.20 jag som har svårt att komma i säng före kl 23

Nu väntar jag snart hem maken, han åkte från stugan runt 18.30 men skulle då stanna hos farmor & farfar för att ta hem resesängen.


   I morgon kommer storkillen hem från korttids, ska bli så spännade att höra hur det har varit fösta dagarna i skolan. Längtar!

Av Mukka - 24 augusti 2010 20:00

Nu var det tag sedan jag skrev något inlägg, men det har varit lite mycket.

Prinsen klarade sig & blev inte mer än lite snuvig & täpp i näsan under helgen. Skönt!

Under helgen har vi även hunnit träffa släkten, Mats mormor Rut & morbror Berndt kom upp från Uppsala, även kusinerna Alice & Lucas m mammor (från Umåe) kom upp.

Så det var fullt hus hos farmor & farfar i lördags när vi hälsade på, och i söndags förmiddag kom hela klanen hit på besök. Tänk vad trevligt att träffa alla, det var (tror jag att vi räknade ut) två år sedan vi såg mormor & morbror sist.


På em åkte Alva & jag till Hertsön och träffade TSP-tjejerna m familjer för att äta surströmming. En mycket trevlig kväll! Mina grabbar stannade hemma eftersom Albin inte varit riktigt pigg & för att det blivit nog så mycket intryck av alla människor som han fått träffa under helgen, och dessutom skulle han på korttids på måndag efter skolan.


Som sagt så var det skolstart för Albin i går måndag, hur det har gått vet jag inte eftersom han åkte till korttids direkt efter skolan och kommer hem först på torsdag. Jag hoppas och förutsätter att det har gått bra eftersom jag inte hört något från varken skola eller korttids.


I går måndag åkte maken upp till Tärende för att fiska, han fick ingen med sig så han åkte själv. Kanske lite trist, men säkert väldigt avkopplande att bara ha sig själv att tänka på. Kan vara bra att passa på!

   Några fina fiskar hade han fått igår em iaf.


När jag hämtat Alva från dagis igår var vi till MVC för en rutin kontroll, proverna var bra & hjärtljuden lät oxå fint.

På kvällen kom mormor förbi på besök så Alva passade på att leka lite med henne.

     

Det var den här fina prinsessklänningen som Alva fick av moster Johanna & Chrisse i sommar när dom var upp. Är hon inte fin så säg...


Idag skickar vi Grattis kramar till gammelmoster Birgitta i Eskilstuna som fyller år.

Av Mukka - 19 augusti 2010 21:00

I morse var gossen lite snuvig, men inte så illa att han behövde stanna hemma.


Klockan 10.40 hade vi tid i Sunderbyn för att först köra en CTG kurva & det lilla hjärtat pickade på så fint, och sedan var det dax för ultraljud & även där såg allt bra ut. Skrutten har lagt sig till rätta med huvudet ner, och förhoppningsvis så ligger han/hon kvar så tills det är dax att komma ut. Vikten idag var 2170 gram, så beräknad förlossningsvikt är + - 3000g.


   Alva passade på att inte Albins "morgonmys" plats, när han åkte till fritids. Buskul!


I kväll har Albin blivit rätt hostig & tempen visade på 38,0    Så det blir till att vara hemma för honom oxå imorgon.

Nu håller vi bara tummarna för att det inte blir lunginflammation för gossen, han har ju en tendens att lätt åka på det när han blir förkyld.

Av Mukka - 18 augusti 2010 19:45

På morgonene idag var sonen lika lycklig som vanligt över att få åka till fritids, och Alva var avundsjuk över att inte få åka iväg hon oxå.


Idag har jag putsat utsidan på fönsterna på baksidan (vilket jag hoppas att jag slipper lida för inatt) måste ju börja lite smått för vem vet hur mycket det bir gjort i höst, med en bebis, en Alva & en Albin.... för jag har insett att det börjar dra i hop sig och närma sig förlossning. I morgon ska vi till specmödravården för att göra ett CTG & ultraljud, spännande att se om "skrutten" har lagt sig till rätta eller om han/hon fortfarande ligger med rumpan ner.

   I morse nös Albin en hel del & nu ikväll så verkar det som om hans näsa ville på rinna. Är det månne hans tur att bli förkyld nu...?

Av Mukka - 17 augusti 2010 19:02

I går började Alvas näsa att rinna och under natten kom hostan...

Så vi bestämde att hon får vara hemma från dagis, inte för att hon har varit speciellt sjuk, men kanske piggar hon på sig fortare om hon får vara hemma (jag har ju havadeskapspenning nu och är ändå hemma).

   Prinsen däremot fick åka till fritids i morse, och lyckan var total  när taxin kom för att hämta honom. Tänk om alla fick vara så glad & lycklig varje dag när man ska till sitt jobb.


Annars så njuter vi av varje dag som solen skiner. Det är kallt under natten & på morgonen, men solen lyser och värmer skönt under dagen.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards