Alla inlägg under februari 2010

Av Mukka - 27 februari 2010 14:02

   Alva somnade till slut igår, så även hennes far.

När pappan vaknat och flyttat pigan till sin säng så tog vi oss varsit glas vin och såg på TV en stund innan John Blund kom på riktigt.

   Så här bort plockat & med duk på bordet är det läääänge sedan vi hade här hemma. Av någon anledning så har dukarna inte fått ligga på kvar, så därför har dom oxå fått avlägsna sig, så som alla mattor gjort.


Idag har vi hunnit vara en sväng till Boden på marknad och nu väntar det snart jobb för min del, jag ska jobba kl 15.30-20.30 en aldeles lagom lång dag.

Ha en skön lördag em/kväll alla!

Av Mukka - 26 februari 2010 20:08

Här har vi städat & plockat hela veckan inför fotograferingen av vår lägenhet idag (där av lite bloggande).

I tisdags var vi till banken & skrev på papperna för att betala handpenningen på huset (Mats fick ju åka och fixa dem själv i måndags).

På kvällen kom farmor & farfar och åt middag med oss, Albin blev så glad att se farfar igen.


I onsdags var det ju riktigt KALLT, vi hade -30,7 grader när vi klev upp. Då ringde jag och beställde en taxi åt Mats, tyckte att det var lite väl kallt för att han skulle cykla till jobbet.


I går kväll var Margit här med med Albin och dom mös & busade som vanligt. Annars har vi som sagt mest plockat & plockat, fyttat runt & städat här hemma. På måndag kommer lägenheten ut på internet & på lördag (nästa vecka) kommer den ut i tidningarna.


Idag har Albin åkt till korttids och i em efter fotograferingen, var vi & åt lunch/middag. Sedan var vi till graven & tände ljus och sen åkte vi till farfar & drack kaffe (farmor jobbade).


Nu sitter vi i varsin soffhörna & väntar på att Alva som springer emellan oss ska bli tött så att vi oxå kan få en lite stunds vila innan vi lägger oss.

  

Av Mukka - 22 februari 2010 22:44

   På morgonen idag kom pappan & storebror, för Albin skulle till logopeden kl 10.30

Efter det fick Alva komma & göra ett ultraljud på njurarna. Sen blev det en vänta på dom svaren.

kl 13.30 hade vi tid hos banken men Mats fick åka själv, för Alva var ju inte utskriven än.

Ultraljudet på njurarna såg bra ut och de andra proverna som dom tagit visade att det INTE var någon urinvägsinfektion som hon haft, utan staffylokoccer och varför hon hade fått det kunde dom inte svara på, det händer tydligen ibland och man får inte alltid någon förklaring.

Nu är vi iaf hemma och jag tror att båda barnen är rätt nöjda med att vi är hemma, Alva att få sova i sin säng & röra sig som hon vill och Albin tycker nog oxå att det är skönt att ordningen är återsätlld.

Nu ska jag oxå lägga mig & njuta av att få sova i min säng.

God Natt!

Av Mukka - 21 februari 2010 21:49

   Jag var så säker på att vi skulle få åka hem idag, men när ronden var så tyckte dom att vi skulle vara kvar iaf till imorgon. Dels för att fortsätta ge antibiotikan intravenöst lite till, men även för att hinnna få svaren på urin odlingen, så att dom säkert vet att hon får rätt medicin med sig hem.

Pappan kom på fm, medan Albin var hemma med Marigt. Vi fick även besök av moster J, Chrisse (dom har åkt hem till Gtb i kväll) och mormor & Roger. Det är alltid kul med besök när man ligger inne på sjukhus.

   I kväll fick Alva bada i "handfatet" och det var ju lite kul, och det fyllde sin funktion mer än väl. Jag tänkte att hon skulle bli lite pigg så hon orkade vara vaken till iaf kl 19.00, sedan gick vi ut för att äta kvälls fika (Alva i sin jättestora "pyamas", hon ser ut som en liten lucia). Sedan hann vi med lite lek i lekrummet, där var även en pojke i Alvas ålder, han var väldigt intressant iaf så länge han höö sig på lite avstånd.

   I dag har Alva varit lite modigare vad gäller personalen, i dag har dom iaf fått komma in i rummet utan att hon skrikit hysteriskt. Nu sover hon iaf gott i "sin" säng.


I morgon kommer farmor & farfar hem från Vancouver, dom har ju varit på OS och hejat på bla Charlotte Kalla.


Grattis kramar skickar vi till kusin Casper som fyller år idag, så även till kusin Theodor som fyllde år den 8/2  GRATTIS GRABAR!!!


Av Mukka - 20 februari 2010 22:53

   Alva fick ju som sagt hög feber i torsdags, den höll i sig hela fredagen oxå. Så efter hus besiktningen ringde jag VC och fick en tid kl 15.00 åt henne.

Hus besiktningen gick bara bra, så nu har vi bestämt att det blir huset på Lagaskiftesvägen på Hammaren i Sunderbyn.

Efter lunch kom mäklaren för att värdera vår lägenhet, på måndag får vi veta vad hon tror.


Klockan 15.00 vaf Alva & jag på vårdcentralen, pappan var hemma med Albin.

Alva var inte glad åt doktorn när han skulle lyssna på mage,    & lungor, än värre blev det när han ville titta i öron & hals. Han sa att det såg bra ut, men att han ville kolla crp. Det visade sig att hon hade en snabbsänka på 193, så då ville han ha ett urinprov. Och hur får man en ettåring att kissa på beställning...?

Hon fick vatten & en festis, men inte kom det nåot kiss, vi satt där till dom stängde, läkaren ville inte bara sätt in antibiotika utan att veta vad det var (trots misstanke om uvi) så han remiterade till barn (akuten på sjukhuset). Vi fick gå hem och sedan åka in när hon kissat, mormor, Roger, moster Johanna & Chrisse kom förbi en snabbis.

Sedan åkte Alva & jag till sjukhuset. Efter en lång väntan & lung röntgen (ingen lunginflammaton) blev vi inskrivna på barnavdelningen.

   Det blev en sen kväll igår, så Alva sov till 7.20 sedan sov hon middag mellan ca 10.35-13.50

Och sedan dess har det varit full rulle på tjejen, hon fick antibiotika inatt och kl 8 i morse & kl 16 i em och ska ha nästa dos kl 24.00

   Pappa & storebror har varit på besök hos oss idag, det var så kul. Alva pussade sin bror flera gånger idag. 

Sedan i em kom Anders & Matilda med lite god saker åt mig Tusen TACK snälla ni!

Av Mukka - 18 februari 2010 23:45

Dagen började för mig när klockan ringde 05.15, då var det dax att kliva upp för att åka & jobba.

Alva fick vara hemma med pappan idag, hon har mått bättre under dagen, ätit & busat.

Efter jobbet, hör & häpna åkte jag & trändade, sedan var det järnet hem för att hämta Alva & maken. Vi skulle träffa mäklaren & säljarna av huset, vi skrev papper & ser allt bra ut imorgon efter besiktningen så kör vi på och blir husägare i maj.

  Medan vi satt hos mäklaren fick Alva feber, när vi kom hem (17.30) tempade vi henne och då visade tempen på 40,4. Efter Alvadon och lite vila så åt hon ganska bra till middag.

Själv så kastade jag i mig en macka, innan jag ilade iväg för att gå på föräldramöte med korttids.

Så nu kan man säga att jag känner mig lite snurrig (mer än vanligt), tankarna snurrar runt, runt. Har vi gjort rätt? kommer vi att klara av detta? hur är det med Alva (hon hade 40,2 i temp igen kl 21.30) vänner som har det jobbigt (skulle vi kunna göra något)  mm, mm

Nu är det bäst att lägga sig, så man orkar med mogondagen.

Av Mukka - 17 februari 2010 13:15

Det blev OS guld igenn igår, kul!

Men vad är ett os guld i Vancover när man har världens duktigaste kille här hemma.

   Albin har bivit så duktig på att sitta själv, när man sätter honom på skötbordet sitter han och håller balansen trots att han inte har något stöd under fötterna. Idag när jag klätt på honom för att åka till skolan, satt han på sängkanten en bra stund. Jag han till och med fota homom, och han satt så stilla & stadigt och väntade. Fattar ni att man är en stolt mamma då?

Nu kan jag gå till jobber med ett leende på läpparna hela dagen.

Önskar att ni får uppleva något lika stort idag, Kram till er alla!

Av Mukka - 15 februari 2010 20:21

Hoppas att ni alla hade en bra Alla Hjärtans Dag igår.

Alva blev dålig i magen under natten, så hon fick vara hemma med pappa & Albin.


Idag har Alva & jag varit lediga, Alva har fortfarande varit orolig i magen så vi blir hemma imorgon oxå.


På förmiddagen idag kom det in ett nytt bud på "vårt" hus, men tillslut så vann vi budgivningen. Så på fredag ska vi besiktiga huset & sedan får vi se...


   Så har ju OS dragit igång och i kväll var det dax för charlotte att göra OS debut, och vilken debut.

Jag kan säga att maken var helt galen från början till slut,  Albin skrattade åt sin far & Alva tittade med stora undrande ögon på honom när han studsade runt här i vardagsrummet.


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards