Alla inlägg under mars 2011

Av Mukka - 29 mars 2011 21:05

Idag för 8år sedan tog maken (dåvarande sambo) och jag in på hotell i Piteå, vi förlovade oss och firade med skumpa, som jag knappt fick smaka (eftesom jag var gravid).

I kväll, när nu hockeyn är slut så tänkte jag åter bjuda maken på skumpa för att fira oss   

  

I kväll har Albin haft sin nya assistent Mattias här och det har gått riktigt bra   Ja vi har nu hittat en kille som känns rätt för Albin (och för oss), det känns skönt att äntligen komma igång med assisten igen.


Albin har börjat må mycket bättre nu och är faktiskt mer eller mindre den "vanliga", pigga & glada Albin som han brukar vara. Det är så skönt att se honom när han får må så här. Hoppas nu att det håller i sig så att han får vara den goa killen som han är.

Nu ska jag gå och förbereda lite mys.

Tack & Hej!

Av Mukka - 28 mars 2011 22:09

Idag har mina/våra tankar gått tillbaka fyra år i tiden, till vår änglaprinsessa Ronja.

 

Tack snälla Ellen för att du var med barnen ikväll så att vi fick åka till graven och tända ljus, det betyder så mycket.

Av Mukka - 27 mars 2011 10:19

I veckan när jag skulle tanka så kom jag inte ur bilen, ja om jag inte ville bli blöt om fötterna förståss. Det var sjö runt omkring pumparna. Jag fick vänta tillfs maken kom, då fick han köra bilen nära och jag kliva ut för att tanka, tur att vi sitter på varsin sida ibilen. 

 

Av Mukka - 27 mars 2011 09:46

Så var det söndag igen, oj oj oj vad veckorna går fort.

I veckan har Albin varit på korttids, han åkte dit på tisdag efter skolan.

På onsdag när jag lämnat Alva på dagis kommer Anna& Marcus förbi en stund, dom hade varit och på ultraljud på sjukhuset. Det var jättekkul att ni tittade in, gör gärna om det.

Klockan 13 hämtade jag Albin (på skolan) & maken (på jobbet) för ett besök hos handkirurgen på sjukhuset. Eftersom vi fått bra resultat av botoxbehandlingen, så ska han få botox igen efter sommaren. När vi var klara på sjukhuset fick killen åka tillbaka till korttids och vi åkte för att hämta pigan från dagis.

På onsdag kväll lämnade jag mannen och dom två små hemma och åkte till andra sidan av byn för att hälsa på Matida & Ludwig (och ja Anders, han hängde med på "köpet"   ) Mycket trevligt och skönt att få komma bort en stund, vi han ju surra (och enligt Anders fnittra som tonåringar) en hel del, och plötsligt var klockan 23.00  TACK Matilda!


I går lördag kom moster Ellen på fm, gissa en tjej som blev glad. På kvällen var vi bjudna till Albins fd dagiskompis, Lukas m familj på middag tillsammans med Ludwig m mor & far och dagsifröknarna, Alva stannade hemma med moster.

Albin blev jätteglad över att se Margit,  han har INTE glömt henne .

  Nu är vi på väg mot Umeå för att i morgon på morgonen träffa ketogenkost teamet. Vi tänkte åka och hälsa på stor kusinerna idag. Alva har vi lämnat hemma med moster Ellen, känns skönt att hon inte behöver vara med under läkarbesöket imorgon, men det känns väldigt konstigt att hon inte är med, men jag vet att hon är lycklig över att få vara med moster. TUSEN TACK Ellen för att du tar hand om vår lilla prinsessa!

Av Mukka - 20 mars 2011 21:30

Det blir långt mellan gångerna nu, jag vet, men men så är det...

  Vi har haft en rätt bra vecka, barnen har (förutom att Alva & Oskar är rätt hostiga) mått rätt bra. Albin har fått må gott & har inte haft några större utbrott.

  Alva har hittat mina gamla örhängen (clips) från 80-talet och tycker att hon är så fin när hon har dem på sig. Hon vill ha dem hela tiden, när hon går ut och när hon ska till dagis...

   Alva & jag bakade chokladbollar en eftermiddag och det var ju kul, men vi hade pärlsocker överallt.

   Oskar har varit på 6månaders kontroll hos doktorn, han fick en ok stämpel för sina 65,6cm & 7780g.    En riktig liten tungviktare som storasyster vårdar ömt.

       

I går gjorde vi en favorit i repris och var ute på gården & grillade hamburgare.

På kvällen kom mormor & moster Roger på middag.


I dag söndag har vi tagti det lite lugnar, efter två nätter med lite sömn. För man ska ju inte säga att barnen sover bra... då får man surt tillbaka. För i helgen har Albin sovit oroligt och igår lördag var han vaken mellan 20-24 och SKREK var 5minut, och inget vi gjorde verkade hjälpa, stackars liten inte lätt när man inte kan säga vad som är fel.

Sen har jag sagt att dom andra två, sover som små änglar från kväll till morgon, ja det borde jag kanske inte ha sagt högt, för i helgen har dom oxå sovit oroligt (kan iof beror på hostan..) och vaknat tidig typ kl 5 i lördags och 4.30 idag. Nåja, man ska inte sova bort sitt liv.

Av Mukka - 14 mars 2011 12:53

Blev så besviken igår när jag vaknade & tittade ut och såg vädret.

Mulet och SNÖ... Vi som hade tänkt sitta på baksidan, sola & grilla.


Efter frukost gick Mats & Alva ut för att skotta snö och Oskar bäddade vi om i vagnen ute och där somnade han.

Lagom till skidskyttet började gick jag ut så att maken fick gå in, jag bäddade ner Alva i vagnen och så gick vi på en promenad för att hon skulle sommna.


När hon vaknat & fått värma sig lite hade solen trängt undan alla moln och det var en riktigt härlig dag. Så vi klädde vi på oss och gick ut hela familjen. Vi plockade fram grillen och stekte oss några hamburgare på framsidan, vilket gillades, speciellt av Alva.

Albin är något tjurig och vägrar att ha mössa & vantar på sig, vi sätter på honom dem och han tar av sig fortare än vi hinnner blinka...


Här kommer en hel del bilder från i helgen.

 Morgon mys framför TV:n.

   Alva gillar sin lillebror & vill gärna vara nära.

   Vi hade även gåstols rally, där storebror puttade lillebror.

   Sen vill gärna lilla/stora syster göra allt som brorsorna gör.

  

Som sagt så, det där med mössa & vantar gillar inte Albin. Lycka är när man får bort mössan!

      Det var mysigt att äta & fika ute.

   Tror även att lillebror tyckte att det var rätt mysigt att äta ute.

    

Grabbarna grus! Storkillen skottade lite snö.

   På kvällen var det riktigt trötta barn här hemma, en somnade i matstolen när han höll på att äta.


Idag skickar vi GRATTISKRAMAR till moster JOHANNA som fyller år, Hipp Hipp Hurra!

Grattiskramar även till vår lilla guldklip Oskar, som blir 6månader idag.

Av Mukka - 12 mars 2011 22:13

Sonen kom hem precis när jag bloggat klart igår.

   Senare blev det middag, och alla satt med runt matbordet, så också grabbarna, även fast dom inget åt. Vi hade en riktigt trevlig fredag middag.

   I dag var det ett strålande väder när vi vaknade, så vi bestämde oss för att hitta på något.

   Vi packade bilen full och begav oss till måttsundsbacken, för att åka litek kälke.

   Tyvärr glömde vi kvar kylbagen med Albins sprutor/slang & ingredienser till maten, så vi kunde inte stanna så länge utan var tvugna att åka hem för att inte bli sena med maten.

När alla barnen provianterat, klädde vi på oss och gick ut igen. Denna gång på en kortare promenad runt kvarteret & sedan lite snöskottning på gården inna det var dax att gå in igen för middag.

Det var ett gäng trötta barn vi hade ikväll, men för ovanlighetens skull så var dom trots det på rätt bra humör.


Tänkte passa på att meddela er som brukar ringa hem till oss och som läser detta, att från imorgon kommer vi inte att ha någon hemtelefon, utan nås då enbart på mobilerna.

Av Mukka - 11 mars 2011 15:55

I veckan har vi inte gjort så mycket. Mats har jobbat tre dagar denna vecka, em på tisdag och fm onsdag & torsdag. Annars har vi  bara tagit det lugnt på kvällarna. I onsdags när dom små somnat, så blev det en bastu för maken & mig, det var riktigt skönt.

På torsdag em kom Albin hem från korttids, han hade haft en bra vecka både på korttids & på skolan. När han kom hem var han go & glad som oftast, och nu har han börjat säga mamma igen, och inte bara en gång...

Kvällen & natten har varit lite orolig, så pappan lade sig  med sonen ca kl 20.00 och där blev han, kl 23.20 väckte jag honom & sa att -nu lägger jag mig, men han blev kvär där. Men lika bra var ju det, för albin har som sagt haft en orolig natt.


   På morgonen åkt vi alla tillsammans, för Albin skulle vara hos tandläkaren kl 8.00 och Alva på dagis 8.30

Nu väntar vi på att storkillen ska komma hem från skolan, men han är något sen. Han ska åka från fritids kl 16.00 och brukar vara hemma ca 20-25 över fyra. Nu är klockan 16.50 och han är inte hemma än....

Alva har hunnit bada två gånger och duscha två gånger, för första gången trodde hon nog att hon var på toa, så det kom både det ena & det andra i vattnet...

Ha en skön fredagkväll!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards