Alla inlägg under november 2009

Av Mukka - 30 november 2009 17:21

I dag på fm när Alva & jag skulle åka till korttids med Albins saker, var det -2grader & ösregn, vägarna var glas hala. Inte kul! VART ÄR SNÖN???


Sedan åkte vi in till stan och tog en kaffe med Lena, vi hann även med besök i några affärer. Och så klart hittade jag kläder till pigan.


Vi åkte sedan till storheden för att handla lite mat och ta hem pappan, så han slapp cykla i det här regnet.


Nu ska jag strax åka iväg för att äta middag med FUB- mamma gruppen, trevligt,trevligt!

  

Av Mukka - 29 november 2009 21:57

   Det gick så bra att lämna Alva hos mormor & moster Roger igår em. Alva vinkade & gav slängpussar, det var bara mamma som fällde en tår...

Vi hade en riktigt trevlig kväll/natt igår, tänk att få sitta ner tillsammans med goda vänner och äta i lugn & ro, utan att behöva hålla reda på tider eller springa & kolla efter kramper... LJUVLIGT!!!

Sent blev det oxå, vi var hemma 01.15, eftersom vi hann med en liten krog sväng oxå.

   På morgonen hade vi mys i sängen med Prinsen, han (och vi) njöt i fulla drag.

Sedan när Albins assistent kommit, åkte vi till mormor för att hämta prinsessan.

Vi gick en sväng på skyltsöndagen och sen var vi till Ronjas grav & tände ljus innna vi åkte hem.

I em har vi haft besök av farmor, farfar, fastrarna & små kusinerna.

Och nu har vi packat för imorgon åker gossen till korttids.

Av Mukka - 27 november 2009 17:38

   Idag har jag gjort något som inte tillhör vanligheterna... Jag har julpyntat innan 1:a advent, i vanliga fall så är jag ganska noga med att inte börja i förväg (jag brukar pynta på lördag em/kvällen innan 1:a advent) men imorgon ska vi åka till farmor & farfar för att träffa kusinterna & fastrarna och på kvällen ska vi på julfest med Din Förlängda Arm. Och på söndag.... ja det kan ni kanske förstå själva, då kanske orken inte riktigt finns där.

Albin ska vara hemma med sin assistent, Margit och Alva ska för första gången sova borta, hos mormor.


Strax väntar vi besök av fam Wårell, Mats & Anders ska åka på basket och Matilda, jag och barnen ska vara hemma och mysa.

Nu är det bäst att jag går och gör maten klar, så att makarna hinner äta innan dom ska iväg.

Onskar er alla en TREVLIG FREDAG KVÄLL!

Av Mukka - 26 november 2009 21:14

   En lugn & stillsam dag med mycket vila, där det inte har hänt många knop. I kväll kom Margit för att vara med gossen, och jag åkte till stan för en promenad runt sjön med Lena.

Det var väldigt skönt med lite frisk luft & trevligt sällskap samtidigt som man får lite motion.


Idag har det varit visning på huset som vi är intresserade av, så nu får vi se om/när buden börjar strömma in, vilket vi såklart hoppas att dom inte gör  

Så håll tummarna för oss.

Av Mukka - 24 november 2009 15:35

Idag har vi iaf fått lite gjort.

När grabbarna åkt till respektive arbete, så slängde jag ut barnens sänkläder på vädring & satte lakanen i maskinen. Sen har tvättmaskinen & torktumlaren fått jobba en del, medan vi tog oss en liten promenad.

Alva somnade i vagnen och sov sedan ute i ca 2timmar, undertiden hann jag baka en saffranskaka & choklad/apelsin muffins. Men som vanligt numer när jag bakar så ska det jäklas.

Saffranskakan blev väl rätt ok, men muffinsarna.... först så missade jag att sätta i appelsinskal bitarna, men det var ju inte så farligt. Sen ca 1-2min efter att jag satt in dem i ugnen, så rinner dom ut över hela plåten. Ok, de flesta gick att rädda, men när jag tar ut dem så har papperet blivit bränt Skrikandes.

Det är nog en vink om att jag i fortsättningen borde köpa mitt fikabröd, men det går ju bra ibland (iaf 1 av 5 gånger Skäms)

   Snart kommer Albin hem från skolan och då kommer även Margit, hon ska vara med gossen idag.

Albin har faktiskt fått må mycket bättre i sina kramper iaf de sista två veckorna, det är så skönt när han får må bra och sova gott på kvällar & nätter.

Bäst att gå och röja lite i köket nu innna prinsen & Margit kommer.

Av Mukka - 23 november 2009 20:07

På förmiddagen idag var Albin varit lite trött i skolan, så det hade blivit mest mys i badet. Men på eftermiddagen hade han piggnat till och då var det full rulle igen.

Han hade även tränat med sin "lilla" rullstol, den som han kan manövrera på hjulet med handen.

   När gossen kom hem har han varit på ett strålande humör, pigg & glad.

Alva har däremot varit en gnällfis mest hela dagen, hon har inte velat vara själv & leka, utan har bara velat vara i famnen.

Av Mukka - 22 november 2009 20:57

Idag är Alva feberfri igen, skönt! Skrattande

Däremot har sonen varit lite trött & grinig, vet inte om han håller på att bli sjuk eller om han är trött & less på att vara hemma med sina päron & längtar till skolan. Jag hoppas på det senare, även om det känns tungt. Skäms

Maken har oxå varit lite seg idag... han var ju på kuligheter igår.


   Alva och jag har varit ute en stund i SOLEN idag, det var så härlig och Alva ville inte gå in.

Pigan har börjat med något nytt, hon drar sig i håret och verkar väldigt irriterad på att det är där. Det bara flyger hårtestar mellan varven Obestämd


Nu är det -0,1grader ute och det REGNAR! Vart är det kalla vädret & framför allt  vart är SNÖN???

Av Mukka - 21 november 2009 20:12

Idag har Alva inte varit i nåogon bra form, hon har haft runt 39graders feber hela dagen. Antagligen sviter av vaccinet som hon fick igår.

Så det blev en hemma dag idag, och det var rätt skönt.

På em åkte pappan iväg till Johan, för att titta på hockey & sedan vidare ut på trevligheter.

När Mats åkt, kom Mirja & Lena på besök, det var trevligt för då gick ju tiden lite fortare.

   Farfar kom och hjälpte mig med barnen under kvällen, vilket både jag och barnen uppskattade. Tusen TACK farfar!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards