Alla inlägg under maj 2011

Av Mukka - 29 maj 2011 20:43

Så har den här veckan oxå gått, och vi har fått hem vår prins   


I fredags hade vi riktigt fredagsmys, när vi hämtat Alva på dagis gick vi till stan. Där åt vi på Max sedan gick vi och fikade. Alva tyckte att det var mysigt och när vi dessutom hade tid att stå lääänge och titta på fontänen (på köpmantorget) så var hon mycket nöjd.

Hon har blivit mycket intresserad av vatten i alla former, stillastående, rinnande, forsande, ute & inne, men jag förstår henne, det ÄR kul med vatten.

I lördags var vi och handlade på fm, sedan åkte vi förbi hos Wårell (för att se hur det gick för Anders m häck planteringen) innan vi åkte hem, Alva var ute & hjälpte pappa i trädgården och jag förberedde lite inne. På kvällen hämtade jag Chrisse som skulle komma och äta middag med oss, det blev grillade karékotletter m ugnstekt klyftad mandelpotatis & vitlöksbröd.

Idag söndag har Mats jobbat och jag & mina trollungar har myst, först sov vi länge (ända till kl 7.30), efter frukost tog vi en promenad för att sen efter lunch åka till mormor & fira henne på morsdag.

Sen var det dax att hämta hem stora prinsen  

  Han har nog längtat lika mycket efter sin mamma & pappa som dom har längtat efter honom, för så här glad var han när jag satte honom i bilen. Ja, ni skulle ha sett honom när jag kom in för att hämta honom, han kramade sig fast & pussade mig massor   Det glädjer verkligen ett mamma hjärta!

Så i kväll har vi haft puss & kram kalas, så den bästa morsdags present jag kunde få var att ha alla mina barn hemma.


Tillsist så vill jag bara säga GRATTIS till alla underbara mammor där ute, hoppas att er dag varit bra.

Ett speciellt GRATTIS skickar vi förståss till min mamma Elsie & till Mats mamma Karin, Kramar till er!

Av Mukka - 26 maj 2011 11:40

Här rullar dagarna på och vi gör allt och ingenting.

  Albin åkte till korttids i måndags och blir borta ända till på söndag. Lite jobbigt att han ska vara borta så länge, men veckorna går ju fort och snart har denna veckan oxå gått.

  Alvas dagis hade stängt i måndags så då var hon ju tvungen att vara hemma med mamma & lillebror, vilket inte gillades av prinsessan. Hon pratade om & längtade till dagis hela dagen...

I tisdags efter middagen lämnade jag make & barn hemma och åkte till min moster Carina & Kjell. När jag skulle åka hem så ringde jag & kollade om barnen somnat, det hade dom inte så då åkte jag in till moster Roger & Chrisse (Chrisse har kommit upp för att jobba här i sommar & mormor var på uppdrag hela kvällen). När jag sedan kom hem, hade junior somnat men sessan vägrade att sova. Så jag lade henne helt enkelt i sängen och sa SOV, och hon somnade..

  Igår kväll var lillebror ganska trött när han sklle äta sin gröt, han höll på att somna hela tiden, så jag matade på i rask takt... & när han fått i sig gröten somnade han direkt.

Ja, ja så kan det gå...

Nu väntar & längtar vi väldigt mycket efter sommar & sol, något lite varmare än vad vi har nu skulle inte vara helt fel.

Ha det gott!

Av Mukka - 22 maj 2011 22:27

Nu har vi äntligen fått vår nya altan fixad & klar, den stor & fin. Idag har grabbarna testat den och den räcker till för dem båda...

  Albin har blivit så duktig på att köra "lilla rullen"

  Lillebror sprang runt i sin gåstol....


  Lite närkontakt måste det ju vara....


I helgen har moster E varit här och hälsat på, tyvärr så var hon tvungen att åka hem i em (ifall någon skulle behöva hennes tjänster i veckan...). Vi hoppas på att hon vill komma tillbaka snart igen.

Annars har vi bara tagit det lugnt och mys på, och idag har det ju varit jättefint väder.

Albin fick någonslags magsjuka, eller vad det få var i torsdags em, han kräktes en gång på kvällen, sen kräktes han hela natten & på fredagen fick han behålla vatten men inte maten. På lördag var allt som vanligt igen och han mår så bra som han inte mått på flera månader. Man kan ju fundera på vad det beror på, behöver han en dag m svält på hög nivå eller...

I vilket fall så känns det så bra & imorgon måndag åker han till korttids och kommer inte hem förrän på söndag em.

Nä nu är det bäst att jag hämtar in maken (han är ute och fixar lite) och lurar med honom till sängen, för nu är jag så trött...  (ja då måste ju han oxå sova, han ska ju trots allt jobba imorgon). God Natt alla!

Av Mukka - 22 maj 2011 22:20

Förra söndagen var Alva & jag på moraträsk i Pontushallen. Alva som inte hade hört dem tidigare, stod mest och tittade på alla andra som var i hallen. Det var först de två sista låtarna som hon började våga röra sig lite själv   


 

Av Mukka - 17 maj 2011 20:56

På morgonen idag tog Albin sin pappa med sig och åkte till sjukhuset för provtagning (har pratat m Umeå om att Albin har det lite jobbigt i kroppen? så då ville dom kolla upp hur medicinkoncentrationen är i blodet), sen kom dom hem & hämtade oss andra och vi åkte först & lämnade av pappan på sitt jobb, sen var det dagis dax för prinsessan innan storkillen skulle till skolan.

När vi kom till skolan hade Ludwig kommti för inskolning (han ska börja i Albins klass till hösten), det var tyst & stilla när vi kom, men sedan rasade Albin in och då var friden slut   sen kom även Sanna tillbaka (hon hade oxå varit på "uppdrag" på morgonen).

När Oskar & jag kom hem putsade vi (eller iaf jag, Oskar sov ute i vagnen) grabbarnas förnster strök & bytte gardiner, innan det var dax för nästa uppdrag.

   Som var att åka till BVC för 8 månaders kontroll. Lilla Buddha skulle vägas & mätas och idag visade vågen 9310g & måttbandet 70cm.

I em när vi kom hem tittade mormor & moster Roger förbi.

Nu sover barnen, Albins assistent har åkt hem och maken är hos en kompis, det är tyst och skönt & jag njuter.

Av Mukka - 15 maj 2011 20:08

(Klicka på bilderna för att få dem större)

  Vi hade en liten balkong med havsutsikt. Alva tyckte att det var häftigt att se på vattnet.

  Maken som alltid surrar om havsutsikt var oxå mer än nöjd med läget.

  Vi trodde att Albin var en badkruka, men fick inse att han ändrat sig och var en riktig buse i vattnet.   

 Det var däremot lillebror som var badkrukan, men efter mycket lock & pock så lyckades vi få honom i vattnet. Fast inte tänkte han då le eller skratta.

  Att åka kana är kul, även i vattnet... fast efter några dagar så vände det plötsligt och hon ville inte åka alls   

   Pappan försöker få junior att dricka, själv har han inga problem att få i sig ölen...

  Det där med dricka brydde sig inte Albin om, han tyckte att det får ni fixa på annat vis, jag ligger så bra här.

  Varje dag mellan kl 11.00-11.30 och 15.00-15.30 var det gratis glass till alla barn, vilket tydligt gillades av iaf Alva.

  Lite siesta efter sol & bad, med dubbla solgasögon ska man väl klara ögonen...

 Alva gjorde en tatuering (en katt i fina glittriga färger) första dagen, men den hann hon ju bada bort, så sista dagen fick hon göra en ny (då valde hon en fjäril i andra glittriga färger).

    Här sitter vi & tar en öl & Alva får lite mat i magen, efter att ha varit på en liten shopping runda.

  Alva fick en "magdansar" klänning och var så nöjd.

  På kvällen hittad Albin en "polare" att göra give me five med. Och det var kanon kul!

  Alva tog det mesta med ro, fast hon fick ju då saft heeela tiden.

  Så här såg vi Albin för det mesta, bitande på någon stol... 

  Nere på hotellet hade dom en spelhall och där fanns det en liten karusell som Alva testade och gillade skarpt.


Ja det var lite kort i bilder hur vi har haft det, och som ni ser så har det varit bara bra.


Av Mukka - 13 maj 2011 22:23

Vi är hemma igen...

Vi har haft en jätteskön & trevlig semester med goda vänner. Resan ner gick kanon bra, alla barn var jätteduktiga. Alva var så lycklig när planet startade och hon äntligen skulle få komma till "kiet" (Turkiet).

Vi var ju framme rätt sent (runt kl 02.30) så det var bara att checka in och hoppa i säng en stund. När det sedan var dax för frukost så ville ju Alva bara bada... så klart, vi hade ju sagt att när vi kom till Turkiet så skulle hon få bada. Väl i vattnet så var det mycket som var spännande, bara att bada men även alla "kanor", tur att det var många som badade med henne, för hon ville ju inte kliva upp.


Idag har vi packat upp och tvättat kläder, jag har sovitmiddag med Alva & Oskar, det känns som om jag hade kunnat sova heeela dagen.

Nu blir det inte mer idag, jag är så trött så bilder & mer info får ni en annan dag.

Måste bara få skicka kramar & tack till morfar för att du följde med oss, för utan dig hade det inte blivit någon resa.

Hoppas att vi inte kört helt slut på dig   och att du får sova gott i natt! Kram

 

Av Mukka - 5 maj 2011 14:03

Idag är det dagen då vi åker till Turkiet en vecka...  

Alva har pratat i flera månader nu om när vi ska bada i "kiet". Det ska bli så spännande att se vad hon säger när vi kommer ner. Hon ska iaf inte sova på planet, det har hon bestämt, hon ska sova i vattnet...


Är så glad för Albin har börjat må bättre, han har ju haft en period nu när han sover dåligt och bara gnölar & ingenting är bra. Men nu sover han bättre och är på ett strålande humör, han har fått tillbaka sitt bus i ögonen   


Oskar blåser mest hela dagarna, så han får man byta haklapp på flera gånger i timman. Här kommer en lite videosnutt på hur det kan se ut.

Ha det så gott tills vi hörs igen!

Kram/fam Mukka


 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards