Alla inlägg under augusti 2013

Av Mukka - 9 augusti 2013 20:09

Ja idag känns det verkligen skönt att det är fredagskväll. Albin har haft en riktigt jobbig vecka, med många & höga skrik, stoppa fingrarna i halsen så han kväljer, biter sig i handen & det nya, att slå dig med handflatan över kinden & örat (väldigt hårt, jag skulle vara döv vid det här laget). Vet intevarför han gör/är så, men en anledning kanske kan varmvatten han är less att vara m mamma & pappa :-/ eller har han ont någonstans, eller är det något annat. Önskar så att han kunde säga, iaf att han kunde svara ja eller nej, då kunde man ju iaf fråga.
Man känner sig så maktlös, liten & ledsen när man inte kan hjälpa sitt eget barn. Imorgon kommer det en assistent som ska vara med prinsen, kanske/för hoppningsvis blir han gladare då.
I alla fall så har Alva & Oskar haft en bra vecka på dagis. Det har gått över förväntan att lämna dem på morgnarna, och när jag har hämtat har dom kommit springande, som om jag varit borta i flera veckor.

I tisdags kom min älskade lillasyster (Johanna) hem till mamma, så när barnen somnat på kvällen smet jag dit. Så mysigt att få träffa henne igen.
I onsdags träffade vi en assistent som ska komma & testa att jobba med Albin den 19/8. Håller tummarna att det blir bra nu.
Igår kväll var det mammaträff med fub-mammorna, det var så mysigt att få träffas igen. Så skönt att få surra av sig med likasinnade, få förståelse på ett sätt som man inte får annars & få skratta åt alltihop på ett hjärtligt sätt.
Idag har vi uträttat några ärenden & träffat Johanna på stan. Till middag blev det taco som Alva beställt. Och när nu Albin somnat ikväll, lär vi lägga oss i soffan & dö en stund, innan vi förflyttar vår lekamen till sängen.
Önskar er alla en fortsatt skön fredagskväll!

Av Mukka - 5 augusti 2013 20:03

Idag var det då äntligen dax för dagis igen. Som Alva har längtat, fick hon bestämma skulle det inte vara många lediga dagar. Oskar tyckte nog att det var spännande bara för att Alva var då glad & uppspelt.
Så på morgonen gick det bara bra att få i dem frukost & på med kläderna. Spännande var det oxå med nya avdelningar, fast Alva var liiite besviken, för dom skulle vara på den "gamla" avdelningen den här veckan. För iaf idag var dom bra två barn från hennes avdelning & tre från den andra. Orättvist var det visst oxå, för Oskar fick minsann vara på sin nya avdelning idag.
När dagisbarnen var lämnade åkte vi till Din Förlängda Arm med Albin, så han skulle få träffa sina kompisar & springa runt lite i sin gåstol.
Efter lunch åkte vi hem för att försöka flytta ut saker från förrådsrummet, så att det är tomt när byggnissarna kommer.
När det var dax att hämta dagisbarnen, promenerade vi alla tre dit. Som vanligt fick vi ett varmt mottagande, det är ju så kul när storebror följer med. Alva agerade assistent på vägen hem, Albin tycker av någon anledning att det är så kul när det är ett barn som kör rullen.
Det var trötta barn när vi kom hem, men när det nu var dax för sängen, ja då är det visst svårt att slappna av & sova.

Av Mukka - 5 augusti 2013 19:36

Förlåt! men jag råkade radera titt meddelande i förra inlägget när jag skulle spara mitt svar :-(

Av Mukka - 4 augusti 2013 23:14

Igår precis när jag vaknat, fick jag ett telefonsamtal som gjorde mig så arg & irriterad men även besviken & ledsen. Det var från DFA jouren, Albins assistent för dagen, hade ringt & sagt att han inte kunde jobba för han hade fått annat jobb... Han kunde inte heller ta de övriga passen som han fått (söndag, måndag, onsdag, torsdag & fredag), alla dessa pass har han fått för drygt en månad sedan.
Jag tycker att det är märkligt hur man kan göra så, bara meddela samma morgon att man inte kommer. Men man får väl vara glad att han iaf meddelade att han inte tänkt komma. Nå, hit är han då inte välkommen någon fler gång, även om han skulle vilja.
Nu har jag gnällt klart för den här gången.
När vi kom hem igår så mötte Albin, Oskar & Mats oss ute på gården. Oskar tittade på mig satte upp handen & sa högt ALDLIG! Men det varade inte så länge, jag fick strax efteråt en stor kram av honom, det fick även Alva. Väl inne hade Oskar & Alva kramkalas och Oskar fick gosa i Alvas hår.
Idag på morgonen tog pappan en cykelrunda, medan vi andra åt frukost. När han kommit hem & alla var påklädda, tog vi en promenad. Vi gick till kråkbergsskolan & gungade. Alla utom Oskar (som somnat i vagnen) testade gungorna.
Efter lunch åkte vi till Coop, där åt vi glass & Albin fick sin mat & medicin (glassen ratade Albin idag). Efter en jobbig/händelserik handling fick jag släpa/bära en skrikande Oskar ut ur affären.
Ikväll kom barnen iallafall i säng i hyfsad tid, och i morgon är det dagis dax för Alva & Oskar, som dom längtat (iaf Alva).

Av Mukka - 3 augusti 2013 15:38

Oskars favorit ord just nu är aldlig (=aldrig) och han använder det flitigt, till allt.
Fick precis ett samtal från honom där han sa att jag aldlig kom hem, och när jag sa att vi kommer snart, svarade han bara
-nej!
-pappa bätt (=pappa bäst)
Sen hade han pratat färdigt :-/ ja ja, hoppas att han är mindre sur på mig när vi kommer hem.
Idag har vi varit i badet hela fm (efter att vi städat ur stugan & checkat ut därifrån), sen blev det en sen lunch innan vi nu påbörjat resan hemåt.

Av Mukka - 2 augusti 2013 18:26

Igår åkte jag & pigan med mormor & Roger till Överkalix. Vi har hyrt en stuga bredvid deras husvagn.
Det har varit låååång väntan på att vi skulle åka, men tillslut kom dagen. Strax innan mormor & Roger kom för att hämta oss, satt hon medlillebror på pallen och förklarade att han inte skulle få följa, men att han & pappa skulle göra andra roliga saker.
Väl i Överkalix installerade vi oss och åt lunch, sen promenerade till centrum, där vi strosade runt lite. Till middag bjöd mormor & Roger oss på thai restaurang, Alva valde plättar (pannkaka).
På kvällen var det lite svårt att komma till ro för pigan, men tillslut tog tröttheten över. Vi andra satt & stirrade ut genom fönstret på en fantastiskt himmel.
Idag hade vi lovat Alva att få bada i poolen, så redan innan frukost började tjatet om att gå & bada. Vid 10-tiden gick det inte att hålla emot längre, så vi travade dit, trots att det var mulet & himmelen svart runt om. Och naturligt vis ville hon inte bada själv, utan mamman var tvungen att bada med henne.
Efter badet bjöds det på lunch vid husvagnen, och sen åkte vi en sväng med bilen. Vi åkte bl.a till bränna berget & tittade på utsikten.
Till middag idag bjöds det på grillat & klyftpotatis, så nu är vi mätta och nöjda.
Knotten har varit hyfsat tokig idag och nu har dom jagat in oss. Vi har iaf kämpat på bra idag.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards