Alla inlägg den 24 augusti 2013

Av Mukka - 24 augusti 2013 22:41

Torsdag var Mats första hela arbetsdag efter semestern. Själv var jag, efter att ha skickat iväg & lämnat barn på skola/dagis, på mammografi för första gången och sedan (när jag ändå var i samma hus) var jag och lämnade blod. Gjorde sen en repa på stan, innan jag kl 13 åkte till DFA & lämnade diverse grejer som Albin behövde. Blev endel surr där, innan jag åkte vidare till storheden. Hem & dumpa inköpen & vidare till dagis för att hämta hem juvelerna.
På kvällen var det packning på agendan, orkade inte färdigt på kvällen så på fredag fortsatte jag.
Albin var ledig från skolan eftersom vi skulle ha träffat arbetsteraputen & sjukgymnasten kl 10.30 men arb.terap var sjuk så vi bokade nytt möte på måndag.
Jag & maken åkte på lunchdate innan vi åkte hem & började packa in i bilen, för när vi hämtat barnen åkte vi till morfar i Jokkmokk. Men först tog vi en repa förbi södra hamnen, för att junior skulle få se det riktiga pirat skeppet. När vi kom fram hade morfar gjort köttsoppa som vi slukade.
Idag efter lunch (som bestod av köttsoppa) åkte vi ner på byn, för att gå på marknad. Och gissa vad som lockade barnen, jo karusellerna så klart. Maken mötte Leif, och plötsligt blev dom så törstiga, så morfar, jag & barnen gick en sväng innan vi åkte hem.
Barnen hittade morfars skattkista & undrade förståss vad som fanns i den. Inte var det någon stor skatt precis, utan bara en massa kablar.
Till middag blev det kött & pommes med grannen Kurt.
När barnen somnat ikväll gick gubbarna till bastun & jag njöt av tystnaden.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards