Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av Mukka - 21 augusti 2013 22:17

I måndags var mitt öra svullet & locket & värken kvar, så på order ;-) ringde jag vårdcentralen & skulle få komma kl 11.00
Så först skickade jag maken & Albin till skolan, sen körde jag Alva & Oskar till dagis. Dom var så glada att få komma dit & vinkade glatt hej då när jag åkte.
När jag kom till doktorn så sa hon, när hon tittade i örat -oj oj oj så svullet, här ser man ingenting, inte konstigt att du inte hör något. Fick en alsolsprits tamponad i örat och en ny tid (idag onsdag).
Jag hämtade Albin & Mats från skolan när dom slutade kl 13.00 och så åkte vi hem. Då kom Albins nya assistent Johan, och sen kom arbetsterapeuten & en tekniker för att fixa m Albins rullstol & matstol.
Johan & Albin följde med till dagis för att hämta hem Alva & Oskar. Dom tycker att det är lite mysigt när Albin kommer till dagis.
På tisdag var det dax för jobb för maken, iaf halv dag. För kl 13.00 hade vi ett möte på sjukhuset, Albin & Johan kom oxå dit.
På em när vi hämtat hem Alva & Oskar, gick dom ut & när vi tittar till dem, så har dom hittat vatten i badbaljorna & klätt av sig och badade. Kul hade dom iaf :-)
Idag började första besöket 8.15 då det skulle tas blodprover på prinsen. Alva & Oskar lämnades på dagis kl 9.00 och klockan 11.00 skulle han vara hos folktandvården i stan, för tandkontroll. Vilket som vanligt gick bra, och mor & far fick med beröm godkänt för tandborstning.
Klockan 13.00 åkte vi till Din Förlängda Arm för att möta upp assistenten Johan.
Sedan var det dax för mig att åka på läkarbesök (kl 13.45) och ta bort tamponaden. Spänningen var stor om jag skulle få bort locket, men inte :-( det var kvar. Ska droppa droppar i örat & återkomma på fredag igen.
När jag kom tillbaka till DFA, kändes det som att vi kunde lämna Albin & Johan där. Dom klarade sig så bra utan oss, så vi åkte och tittade på golv & tapeter. Fort hade vi valt tapet & golv till Albins blivande rum och golv & vägg matta till blivande badrum. Längtar till ombyggnaden är klar & gruvar mig lite inför starten :-/

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards