Alla inlägg under september 2009

Av Mukka - 14 september 2009 20:40

   I går på em åkte vi hem från stugan, men först hade Albin lite att göra med farfar. Dom skulle ju dra upp båten & ta in ved mm. Alva var ute & njöt i det fina vädret.

På kvällen innan säng dax, hade vi ett videosamtal med morfar.


   Alva fortsätter att tjorva vid säng gående. Först är hon så trött & när hon väl får välling så slumrar hon, men när man lägger ner henne i sängen, då vaknar hon till och då är det FULL RULLE. Så här busig var hon på lördag kväll i stugan kl 21.30

När jag tog upp henne ur sängen hade hon även dragit ut benen. Det är lite svårt att hålla sig för skratt när hon är så busig, trots att man inget hellre vill än att hon ska SOVA.

Av Mukka - 12 september 2009 14:47

Idag var det som sagt potatis plockning på schemat.

Så Albin följde med farfar, pappa & en hel del andra ut i landet. Han tyckte att det var jätte kul när dom hackade & kastade potatisen, han tjöt, tjoade & hejjade på dom.

Nu är potatisen uppe & Albin har tvingat med sig pappa till sängen för en middags vila. Det är så svårt att komma till ro annars, eftersom det är så många människor runt i kring.


Alva har varit i köket med "tanterna" och hållit ställningarna där.

  

Av Mukka - 11 september 2009 23:17

  Idag kom vi på att vi kanske skulle åka upp till stugan i Tärendö, för att vara med vid potatis upptagnigen.

Sagt och gjort, vi packade lite och sedan när vi varit till tandläkaren med Alva kl 13.00 åkte vi för att proviantera. Sen hem & packa bilen, hämta sonen på fritids och sedan bar det av.

Vi var framme strax före kl 19.00, vi ringde till farmor & farfar som vi visste skulle vara där i helgen men inte kommit än. Dom var bara ca 30 min bort, så vi klädde på oss och gick ut för att vänte på dem (dom visste inte att vi skulle komma).

Medan vi väntade så hämtade vi in lite vatten, Alva gungade & Albin puttade fart. Alva tjöt av skratt så jag tror att hela byn hörde.


Hos tandläkaren gick det bara bra, Alva har ju inga tänder så det var mest info till föräldrarna. Jag hade velat säga "berätta något som jag inte hört minst 225 gånger tidigare" (min mamma är ju som ni vet tandsköterska...).

Nå, maken tyckte iaf att det var lite intressant och då fyllde ju det någon funktion iaf.

Alva har som sagt inga tänder än, men vi borstar dom som inte finns iaf morgon & kväll och hon tycker att det är jätte kul. Hon blir sur när man tarbort tandborsten och är klar.


Nu ska vi försöka göra kväll, för imorgon är det potatis upptagning som står på schmat, iaf för delar av oss.

Av Mukka - 10 september 2009 13:30

   Idag har Alva & jag bakat en kaka som vi ska ha med oss när vi åker till Skellefteå för att fira morbror Johan som fyller 25år

Albin ska vara hemma med Margit och vad dom ska hitta på för bus ikväll det har jag ingen aning om.

Måste ju berätta att gossen har mått så bra i veckan Glad, eller törs jag berätta....Obestämd

Han har varit på ett strålande humör och kramperna är få, det är så skönt att han får må bra. Igår var han dock lite mer avvaktande, men kanske var han bara lite trött. För han hade bara ett utbrott och inga kramper igår kväll/i natt Förvånad Då är man lyckliga föräldrar.

Till er alla som jag skickat sms om att jag sett nakenbilder på er... Oskyldig det var ett skämt, läs vidare på sms:et.

Ha en bra dag!

Kram//Anna-Carin

Av Mukka - 9 september 2009 22:20

Gissa vem som inte vill sova.... det är inte Albin för han sover reda, mamman & pappan är det inte heller för dom börjar längta efter kudden. Vem kan det då vara....? Jo denna lilla trollunge

  

Av Mukka - 9 september 2009 22:15

 8.30 i morse hade jag lagat 8 portioner köttfärs rätter & 5 portioner korv m äggröra åt Albin. Sedan har pigan & jag putsat fönster & bytt gardiner i köket & storebrors rum.

Annars har vi inte hunnit med så mycket annat, Alva vill helst att jag ska gå och bära på henne hela tiden, men det vill inte jag.... Så vi har ett (kärt) problemRynkar på näsan

   I kväll kom mormor & Roger på besök, det var kul. Albin var nöjd så länge som Skurre tittade på honom och inte höll på med syrran. För varför skulle han titta på henne det kunde väl momor sköta.

Av Mukka - 8 september 2009 21:30

Ja, det var inte mer spännande än att hela bloggen var omgjord, höll inte på att komma mig in och skriva Foten i munnen.

Men nu sover telingarna, farmor & farfar har varit & farit och maken har kommit hem, så nu fick jag lite egen tidGlad


 I går var det åter till verkligheten för oss, maken började jobba igen efter att ha varit ledig sedan midsommar.  Så först skickade vi iväg pappan till jobbet & sedan sonen till skolan.

För Alva och mig var det inte till att ligga på latsidan, eftersom jag glömt att skicka med mat till skolan så fick vi åka dit med den, sen till apoteket för att beställa medicin & när vi var där gick vi till VC för att beställa nya knappar (dom har börjat gå sönder lite oftare igen).

Sen hem för att äta lunch & sova middag för Alva, själv bakade jag hallon, äppel & blåbärs muffins och förberedde matlagning åt Albin.

Hann inte göra fler än 5 protioner innan ingredienserna sinade & Alva vaknade.

Efter lite mellis så rensade vi bland leksakerna, och jag tror ALDRIG att hon har lekt med så många leksaker tidigare. Allt som jag plockade bort & sådant som jag satte ner i lådorna igen skulle hon leka medObestämd


Senare på kvällen var det föräldramöte på fritids & skolan. Det var trevligt att träffa dom andra föräldrarna som har sina barn där & speciellt i klassen.

   I dag har Alva & jag putsat fönstret och bytt gardiner i hennes rum. Så nu har hon ett riktigt flick rum, med prinsessgardiner & ett ROSA/rött leksaks skåp.

Nu ska jag gå och laga några portioner mat åt Albin, så att han har lunch imorgon.

Av Mukka - 8 september 2009 18:08

Oj här har det hänt grejorFörvånad Hade tänkt göra ett inlägg, men eftersom maken jobbar och barnen är mindre nöjda just nu så får det bli lite senare, när jag har hunnit läsa på lite.

Ha överseende!

Kram

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards