Alla inlägg den 14 september 2009

Av Mukka - 14 september 2009 21:15

Idag blev det en lite snurrig morgon. Albin skulle till VC för att få vaccin (mot difteri, stelkramp, kikhosta & polio) men eftersom vi tycker att det låter som om han ska bli förkyld så ringde jag för att kolla om han kunde ta vaccinet iaf. Men inte det, man ska inte utsätta kroppen för mer påfrestningar då.

Så då kom nästa fråga, får vi komma till skolan då... Obestämd Ja för i dessa "svin" tider vet man ju inte, man får en massa papper om hur man ska göra när man är sjuk, men om man inte är sjuk utan knappt bara lite krasslig. Jag ringer skolan & frågar, gossen är ju trots allt inte sjuk, utan mer bara att han håller på att bli (förhoppnings vis inte).


   Mitt i allt ringer morfar för att meddela att han ringt efter ambulans, till SIG SJÄLV!!! Han har så ont i magen att han knapt kan prata Rynkar på näsan

Ja, inte blev ju den morgonen vad jag tänkt. Så klart blev ju jag jätte orolig, vilket säkert speglade sig till barnen som blev väldigt griniga & gnälliga. Vi tog oss iaf till skolan, då hade jag glömt hälften av Albins mat, så det var bara att åka hem och hämta den.

Sedan hem så Alva får sova, själv funderar jag på hur det är med pappa (morfar). Han ringer sedan & meddelar att han är i Sunderbyn, när Alva vaknat & ätit åker vi dit för att se hur han mår.

Vad "felet" är vet vi inte än, men vi håller tummarna att det inte är så allvarligt.

I em/kväll har jag väldans ont i huvudet, antagligen av stress & oro så ska jag ska försöka att komma mig i säng i tid Obestämd

Av Mukka - 14 september 2009 20:40

   I går på em åkte vi hem från stugan, men först hade Albin lite att göra med farfar. Dom skulle ju dra upp båten & ta in ved mm. Alva var ute & njöt i det fina vädret.

På kvällen innan säng dax, hade vi ett videosamtal med morfar.


   Alva fortsätter att tjorva vid säng gående. Först är hon så trött & när hon väl får välling så slumrar hon, men när man lägger ner henne i sängen, då vaknar hon till och då är det FULL RULLE. Så här busig var hon på lördag kväll i stugan kl 21.30

När jag tog upp henne ur sängen hade hon även dragit ut benen. Det är lite svårt att hålla sig för skratt när hon är så busig, trots att man inget hellre vill än att hon ska SOVA.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards