Alla inlägg under juli 2010

Av Mukka - 22 juli 2010 20:43

På tisdagen efter frukost började morfar & Mats att bygga i inglasningen, dom tätade uppe under taket, det blåste så tidigare när man satt där.

Jag och barnen tog en sväng runt kvarteret, Albin gick med sin gåstol & Alva & jag prmenerade, sedan var ute på gården och tittade på när morfar & pappan jobbade.

   Albin har varit så full i bus dom senaste dagarna, trots att vi i lördags sänkte hans medicin och han har lite abstinens på kvällar & nätter.

Av Mukka - 22 juli 2010 09:24

I tisdags skerv jag ett långt inlägg med bilder och allt, när jag sedan skulle publicera inlägget så hängde sig datorn, och inget gick att spara.   


På måndagen var det full fart på fm, när Alva fått sin välling & medan Albin fick sitt så kokade jag lingonsylt och bäddade rent i Albins säng.

Efter frukost åkte vi runt för att hitta en snygg, skön & billig bäddsoffa... ja, jag vet, jag kanske är lite naiv och tror att vi ska hitta en med alla de egenskaperna.

Vi åkte iaf hem utan att ha hittat någon soffa, sedan lade sig Alva i vagnen på baksidan för att vila. Mamman intog solstolen och gjorde desamma & grabbarna hade en del trädgårds arbete att sköta.

Mitt på dagen kom moster Johanna & Chrisse förbi, vi hade tänkt att gå ner till stranden, men det mulnade på och då kändes det inte så lockande.

Vi spolade upp lite badvatten i poolen åt Alva istället, så hon fick bada.

   Efter badet var det mysstund hos moster. Alva hade 38,0grader i temp på morgonen, men underdagen och med en hel del bus med moster & Chrisse så försvan febern.

På em passade dom Alva så jag fick åka & handla aldeles själv, sååå skönt! Tusen Tack!

När jag kom hem hade morfar kommit, han ska hjälpa Mats att fixa till i inglasningen (täta lite, så att det inte blåser storm där inne).

Av Mukka - 18 juli 2010 20:37

I fredags em åkte jag in till vårdcentralen med Alva, ville kolla upp hennes feber inför helgen. Dr klämnde & kännde på magen, tittade i öronen & halsen, lyssnade på hjärta & lungor och tog en del prover. Men ingentig visade något, sänkan var bra & urinprovet var ok. Så vi åkte hem med rådet att om febern inte var borta imorgon (lördag) skulle vi åka in till sunderbyn.

På kvällen kom farmor & farfar och åt middag, det blev grillat.

   I lördags fm städade vi och bytte ut Alvas spjälsäng mot en utdragssäng som farfar, pappa och storebror legat i och Alva var så  nyfiken & mallig när vi bäddade sängen (farmor & farfar kom med den igår).

Sedan orkade inte Alva så mycket mer, plötsligt blev hon så tyst & när vi tittade till så hade hon somnat i sin säng.

När hon vaknade hade hon 39,2 grader i temp, så då ringde jag akuten och fick komma in med henne.

Fast inte kunde dom göra mycket mer i Sunderby än vad dom gjorde på VC, Dr konstaderade bara att alla prover var bra och sa sedan att det faktiskt kan vara så att man kan ha feber till & från utan anledning, det finns tom en diagnos som heter oförklarlig feber (med nr & allt)?

Tja, så det var bara att åka hem och fortsätta som tidigare. 


På em kom mormor & Roger (som kommit hem från semester) & moster Johanna & Chrisse (som åkt med upp med mormor) och morbror Johan på besök. Mycket uppskattat av båda barnen, ja av oss oxå såklart.

   Idag på morgonen hade Alva "bara" 38,0 i temp och hon & Albin satt i soffan & lekte tillsammans medan Albin fick sin frukost.

Under fm steg pigans temp till 39,7 men efter Alvedon så blev hon piggare en stund igen. I kväll innan det var dax för sängen så visade tempen på 39,4 igen. Nu har hon haft feber i fyra dagar så nu hoppas jag att det är sista dagen och att hon får vara frisk i morgon.

Av Mukka - 16 juli 2010 10:30

I går tog vi det bara lungt i solen på förmiddagen. Spolade upp badvatten i poolen åt Alva, men hon var inte sugen att bada igår, hon tog sig hellre en tupplur i vagnen och jag lade mig i solstolen en timma, far & son pulade på inne.


Efter tupplurar & lunch åkte vi till mvc för att kolla upp pyret i magen. Allt såg bara bra ut, fast jag hann bil rätt orolig, för hjärtljuden var lite svåra att hitta igår. Tillslut så hittade barnmorskan iaf igen dem och det lilla hjärtat slog fint med 144 slag/min.

Efter mvc var vi en tur till Din Förlängda Arm för att skriva på några papper som ska skickas in till F-kassan.

Vi handlade på vägen hem och till middag blev det kyckling sallad. Sedan tyckte jag att Alva känndes varm så vi tog en temp, och mycket riktigt den visade på 38,6grader (kanske därför hon hellre sov än badade på fm). Ja, ha vad kan det vara denna gång då... hon är rätt många myggbett efter några dagar i stugan, kan det bero på dem (när vi tänker efter lite så har hon fått feber varje gång hon fått så många myggbett) ja inte vet jag, men vi får väl avvakta igen och se...

  

Av Mukka - 14 juli 2010 20:02

I onsdags åkte vi upp till Tärendö med fam Wårell, vi hade tur med vädret och det var inte värst med mygg & knott. Vi kunde sitta ute hela dagen, vi åt sallad ute till lunch och på kvällen grillade vi, men då satt vi inne & åt.

   Alva smet till potatislandet, hon ville nog kolla om farfar satt dem nog djupt & om det börjat växa några nya.

   Sedan tog hon en tur på ängen för att känna på gräset. Det var full fart på pigan, det var ju så mycket att utforska.

   Ludwig tog det hela med ro och låg på en filt på gräset, och då ville ju Alva oxå testa det.


När iaf Alva hade somnat gick grabbarn atill bastun, och Matilda & jag tog ett svalkande dopp i älven, ja ja det gjorde grabbsen oxå, men då hade de suttit i bastun en bra stund och sedan skyndade dom tillbaka dit.

På tisdag fm åkte Wårells hem och vi blev ensama kvar, då tog mor & dotter en tupplur ute i det härliga vädret och pappan tog en fisketur på älven.


I dag onsdag packade vi ihop oss och åkte hem för att hämta hem prins Albin.

Nu sover dom små liven och maken & jag ska strax avnjuta det första egna skörden av jordgubbar från vårt land.


Så vill vi skicka ett stort GRATTIS till Pia & Daniel som fick ännu en lite tös den 13/7, Grattis även till storasyster Clara & farmor Marita.

Av Mukka - 12 juli 2010 06:30

Idag blev det tidig uppstigning trots att sonen inte är hemma, vi ska nämligen åka till Tärendö nu på morgonen och idag känns det lite extra kul eftersom vi tar med oss fam Wårell dit upp.

Vädret verkar ju ska vara fint så nu hoppas vi bara att myggen håller sig borta så att vi kan få vara ute & njuta av vyerna.

Nä, det här duger inte, bäst att sätta lite fart. Får se om jag måste väcka Alva,  eller om hon hinner vakna av sig själv.

Ha det gott!

Av Mukka - 11 juli 2010 16:23

Jag har legat vaken en hel del inatt, för jag mina händer har domnat & det har värkt en del. Och kl 5.30 ringde min telefon (jag trodde att det var väckaren) då var det min mamma som ringde, då mådde min lillebror inte bra. Så jag fick åka i ilfart till akuten för att möta upp honom där, efter 2½ timma där så konstaterades det att det iaf inte var något allvarligt fel. Skönt! Ringde för att lugna en orolig mamma i Hjo.

När brodern var hem körd, åke jag hem för att gratta maken som har födelsedag idag.

   Flaggan sattes upp och sedan var det bara att jobba på.

Badvatten tappades upp ute åt Alva och tvätten som hängde ute togs in.

   Sen skulle ju den obligatoriska jordgubbstårtan oxå göras.

I eftermiddag kom långväga besök, min moster Birgitta, Ulf och kusin Jonas på besök.

Nu sover sonen i pappans famn i soffan och jag ska gå och göra Alva sällskap ute på baksidan.


Av Mukka - 9 juli 2010 07:36

   Det var en riktigt härlig förmiddag igår, solen sken och iaf för vår familj var det lagom varmt.

Alva passade på att bada i sin pool medan jag hängde tvätt.

Pappan & Albin var oxå ute, fast dom pulade på med annat.

På em kom det en del moln så då passade vi på att gå in och fixa lite, men sedan skingrade dom sig och vi gick ut igen.

   Eftersom pappa & Albin skulle klippa gräset, så började pappa tömma poolen. Men Alva tyckte att det var en dålig idé så hon skyndade sig att hoppa i, med kläder & skor. JÄTTEKUL!!!   

   Efter klädbyte, så skulle pigan hjälpa mamma att rensa i vinbärsbuskarna, och man kan ju säga att hon blev mer än lovligt smutsig...   

På kvällen blev det duschen för båda barnen innan det var säng dax.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards