Alla inlägg den 22 juli 2010

Av Mukka - 22 juli 2010 21:05

I går onsdag byggde pappan & morfar klart i inglasningen, nu återstår bara lite finlir typ målning & att sätta tillbaka var sak på sin plats.

Tack snälla morfar för hjälpen!

Morfar åkte sedan hem och vi åkte till Ronjas grav för att tända ljus & lämna lite blommor från trädgården. På vägen hem var vi in & handlade målarfärg mm.

Till middag hade vi idé torka på mat förslag, så vi ringde fam Wårell & frågade om dom var sugna på pizza. Dom var med på noterna, så vi plockade in lite jordgubbar och åkte över till dem. En mycket trevlig avslutnign på onsdags kvällen, när vi kom hem nattade vi dom trötta barnen och sedan hoppade även en trött mamma isäng, trots att klockan bara var 22.30 (hade då sovit en stund i soffa oxå).

   I dag torsdag har vi bara myst, på fm tog Alva & jag en tupplur i sängen medan far & son softade i soffan.

Sen åkte vi in till stan och strosade runt lite, vi åt lunch på Tasty sedan träffade vi moster J & Chrisse och tog en fika. När vi kom hem packade vi ihop Albins saker och sedan körde pappan honom till korttids, där han ska vara över helgen.

Idag har mamman lite extra dåligt samvete över att lämna honom, antagligen därför att jag vet att imorgon ska jag få göra något speciellt. Vi (maken & jag) ska gå ut och äta aldeles själva och sedan ska vi gå på bio. Moster Johanna & Chrisse har lovat att komma och vara med Alva. Gissa om det känns lyxigt!

Av Mukka - 22 juli 2010 20:43

På tisdagen efter frukost började morfar & Mats att bygga i inglasningen, dom tätade uppe under taket, det blåste så tidigare när man satt där.

Jag och barnen tog en sväng runt kvarteret, Albin gick med sin gåstol & Alva & jag prmenerade, sedan var ute på gården och tittade på när morfar & pappan jobbade.

   Albin har varit så full i bus dom senaste dagarna, trots att vi i lördags sänkte hans medicin och han har lite abstinens på kvällar & nätter.

Av Mukka - 22 juli 2010 09:24

I tisdags skerv jag ett långt inlägg med bilder och allt, när jag sedan skulle publicera inlägget så hängde sig datorn, och inget gick att spara.   


På måndagen var det full fart på fm, när Alva fått sin välling & medan Albin fick sitt så kokade jag lingonsylt och bäddade rent i Albins säng.

Efter frukost åkte vi runt för att hitta en snygg, skön & billig bäddsoffa... ja, jag vet, jag kanske är lite naiv och tror att vi ska hitta en med alla de egenskaperna.

Vi åkte iaf hem utan att ha hittat någon soffa, sedan lade sig Alva i vagnen på baksidan för att vila. Mamman intog solstolen och gjorde desamma & grabbarna hade en del trädgårds arbete att sköta.

Mitt på dagen kom moster Johanna & Chrisse förbi, vi hade tänkt att gå ner till stranden, men det mulnade på och då kändes det inte så lockande.

Vi spolade upp lite badvatten i poolen åt Alva istället, så hon fick bada.

   Efter badet var det mysstund hos moster. Alva hade 38,0grader i temp på morgonen, men underdagen och med en hel del bus med moster & Chrisse så försvan febern.

På em passade dom Alva så jag fick åka & handla aldeles själv, sååå skönt! Tusen Tack!

När jag kom hem hade morfar kommit, han ska hjälpa Mats att fixa till i inglasningen (täta lite, så att det inte blåser storm där inne).

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards