Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Mukka - 23 mars 2009 22:56

Tänk vad tiden går, idag är det 6 månader sedan lilla Alva föddes.


Jag var och är så lycklig och tacksam att allt gick så bra.


Jag vet att jag har varit lite less på min prinsessas "skrik" idag och det har jag dåligt samvete för.

Det har jag alltid & för allt, men allra mest när jag är sur, grinig, less och irriterad på mina barn. Det känns som om jag inte har rätt att vara sur eller arg på dom, för jag ska ju vara (& är varje dag) glad för att dom finns till. För tänk om, Gud förbjude att det skulle hända dom något....


Fy vad deppigt det blev, men det närmar sig 2-års dagen och mina tankar bara snurrar i huvudet. Jag vet precis vad jag gjorde idag för två år sedan och frammåt, har gått igenom det så många gånger.


Nä, nu ska jag gå och lägga mig, så jag orkar var glad med mina "socker råttor" i morgon. Prinsen ska till korttids på semester några dagar, så det är bäst att pussa på honom så att man klarar sig till på fredag.


Sov Gott & vakna tort! ;-)


Av Mukka - 23 mars 2009 21:14

Idag har vi varit till stan och shoppat kläder åt MIG... vilket var välbehövligt, är lite less på att gå i mina gamla mamma/amnings tröjor.

Brukar inte hitta kläder åt mig så ofta, men idag blev det faktiskt några tröjor (självklart blev det en klänning åt Alva oxå).


Nu har vi hittat ett nytt hus i Sunderbyn, ganska nära korttids. Det är visning i morgon, så då ska vi dit och titta.


 

Albin fick en uppskattad pressent av mormor igår, en cd-skiva med låtar från melodifestivalen.

Det är många bra låtar tycker han, en av favoriterna är vinnar låten.


Alva har hittat sin röst... och jag kan säga att den hörs.

Det är ett riktigt högt och gällt ljud, och hon använder det hela tiden. Det spelar ingen roll om hon är glad eller arg, och idag har hon låtit HELA dagen.

Jag ÄLSKAR henne verkligen, men jag är ganska trött på det där ljudet. Tur att hon var trött och somnade tidigt i kväll.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards