Alla inlägg under februari 2008

Av Mukka - 3 februari 2008 20:22

Tack för alla fina inlägg angående Carolas inlägg!


Nu är vi i alla fall äntligen hemma, men jag kan säga att "Gnöl Orrvar" är billig just nu! Jag vet ju att han låter för att han inte mår bra, men jag blir GALEN på det där ljudet. Jag vet inte riktigt vad han vill (han vill inte vara i famnen, på golvet, i gåstolen, i matsolen, i säcken, på skötbordet, på pottan eller i bilen).

Det ska bli skönt att få gå till jobbet imorgon (Mats ska vara hemma med Albin). Kan inte förstå dom som tror att man é hemma med sjuka barn för nöjes skull.


Tack mormor och Roger för middagen idag!


Nu är det dax för "En annan del av Köping"

Av Mukka - 3 februari 2008 08:16




Pratade precis med Mats. Albin har sovit bra och är rätt pigg nu på morgonen.

Kanske får vi åka hem i dag!


Av Mukka - 2 februari 2008 22:59

Albin mådde bättre i morse, andades bättre och tempen var på väg ner. Även "gnölet" (han har gnölat all vaken tid sedan i onsdags) var tillbaka. Skönt tänkte vi, antibiotika intravenöst gör susen, men så i kväll steg tempen till 39,0 han fick då Alvedon, men 1½ timma senare var tempen uppe i 39,5 :-(  då fick han Ipren och sedan sjönk tempen och hans "gnöl" började igen. Inte för att hans gnölande är trevligt att höra på, men han orkar ju iaf låta.



 

Han har blivit så duktig på att andas i masken, förr vred han sig bara ur den. Nu var det till och med lite kul. Kanske märker han att det är skönt, blir lättare att hosta & andas.



Fy, vad det är långtråkigt att vara på sjukhus. Det är tur att farmor, mormor och "skurre" kom på besök idag.

Och tänk att vi fick träffa dr Ingrid, hon som tog hand om Albin när han föddes.

Ikväll träffade vi även ssk Kristina som satt och vakade många nätter med Albin. Många minnen väcks till liv när man träffar "gammal" personal (både glada och mindre roliga minnen).


Nu ska jag skynda mig i säng och passa på att sova lite, det blev inte mycket till sömn inatt. Albin hostade & hostade hela natten.

Av Mukka - 1 februari 2008 20:58

Efter att ha väntat i flera timmar, konstaderade dom att det var lunginflammation som Albin hade. Så nu är vi inlagda på avd 44 i Sunderbyn. Jag har jobbat kväll så jag är bara hem nu för att hämta lite kläder och medicin. Kram på er alla!

Av Mukka - 1 februari 2008 12:10

Imorse kl 5.00 hade killen 39,5 grader och var rosslig. Vi gav då alvedon och han fick inhalera bricanyl, det blev lite bättre.


Jag ringde Sunderbyn och rådfrågade om vad vi ska göra. Dom sa att vi kunde komma in så dom får ta prover och lyssna lite.


Så nu är vi på väg dit!


Sedan ska jag och göra en insats på jobbet, innan vi tar helg.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards