Alla inlägg under februari 2008

Av Mukka - 17 februari 2008 11:50

Nu förstår jag varför sonen inte ville ha något i matväg igår.

Han har fått MAGSJUKA :-(   Vi hade precis planerat att ta en promenad i det vackra vädret och kanske åka lite bob & madrass. Vi skulle bara vila lite först, eftersom Albin verkade så trött...  Nu blir det istället en inne dag framför TV;n med skidåkning (vilket pappan tycks vara rätt nöjd med).

Hoppas att vi inte smittat ner farmor & farfar som vi var till igår.


Tänkte att jag skulle skynda mig ut på iaf en liten promenad och få lite frisk luft, innan jag åker på magsjuka (ja, jag misstänker att vi kommer att åka dit både jag och maken).


Av Mukka - 16 februari 2008 20:16

Efter en supertrevlig kväll på Amfion med Matilda & Anders W igår, har vi bara tagit det lugnt idag.

Mats har tittat på Skidåkning på TV;n medan Albin och jag mest har sovit hela förmiddagen.

Sedan tog vi en tur till Coop för att handla lite. Vi passade även på att ta en kopp kaffe på restaurangen, men sonen bojkottade fikat.


Efter det åkte vi till farmor och farfar, det är alltid kul tycker Albin.


Dessutom visades det Keno på deras TV idag. Och finns det något bättre program så säg??!!!


Nu har sonen precis somnat, och mor & far ska äta stek & klyftpotatis och titta på melodifestivalen. Till efterrätt blir det nog en skål godis.

Av Mukka - 15 februari 2008 15:21

Idag tog vi en sväng till Sunderby sjukhus, (det var ju iaf snart 2 veckor sedan vi var där).

Det var småbarns träff, fast det var bara 2 barn som kom.


Mamma & Albin lekte först lite i bollhavet, sen spelade han lite biljard med pappa innan det blev kaffe rast. Då kom Marianne (från sjukhuskyrkn) dit och spelade gitarr & vi sjöng några sånger. Det gillade Albin, han sjöng med i höga toner.


Vi har precis varit ute på en skön promenad i det vackra vädret. Nu väntar vi på att Margit ska komma, pappa & mamma ska på after work med Ludwigs föräldrar. Det har vi sett fram emot lääänge.


Skål på er och trevlig helg!!!

Av Mukka - 14 februari 2008 16:22

Dagen började kl 5.00 imorse med uppstigning, påklädning och diverse packande inför dagis och arbete.

Kl 6.00 gick jag för att hämta bilen, då står det en bil med släp framför infarten till garaget. Jag blir galen! Efter diverse ringande och prat m car park får jag reda på att bilen mest troligt är stulen (& antagligen varit på stöld turne). Börjar ta på sonen ytterkläder samtidigt som jag ringer polisen, bilen måste ju bort.... Undertiden känner jag på Albin, han känns varm. Mats säger direkt att han kan vara hemma (han var nog lite trött). Kaos! Pratar m polisen, taxi kommer (Albin skulle ju ha åkt taxi till dagis) ringer dagis (säger att vi inte kommer), ringer jobbet och säger att jag blir lite sen men, är påväg. Jag kommer fortfarande inte ut med min bil, så jag får ta bussen. Pust!!! Sen var jag helt slut.



Resten av dagen har iaf flutit på rätt bra.

Sonen var inte så sjuk som vi försts trodde, han var nog bara trött och slut. Ville kanske bara ha en skön hemma dag m pappa.


Nu är Margit här och busar med vår lilla prins. Mamma och pappa ska åka till Ban Thai och äta middag.



Idag tänker jag lite extra på Rogers bror Jan och hans söner vars fru/mamma gick bort på fm. Vi ska åka till Ronjas grav idag, så då tänder vi ett ljus i minneslunden.


KRAM på alla hjärtans dag!

Av Mukka - 13 februari 2008 21:20

Nu har Ludwig frisknat till från sin magsjuka, så han har varit på dagis idag. Nu väntar killarna bara på att Lukas ska bli frisk från sin lunginflammation, så han oxå kan komma till "jobbet".




Albin tycker att det är jätte kul att duscha & bada, då kan han till och med smaka på vattnet (kanske inte det mest hälsosammaste, men så många droppar får han inte i sig).




Albin tränar väldigt mycket på att säga P just nu

-Hur bilen låter...

-Hur det låter när man pruttar...


Han har även lärt sig att säga farfar :-)han säger -paa paa när farfar kommer. Det är så kul!



Såg att det blev en liten "debatt" om huruvida vi ska flytta till Porjus eller inte :-) Kan meddela alla intresserade att det ska vi            

INTE    (iaf inte jag & Albin, vad beträffar Mats & hans polare, så hoppas jag att han kan få räkna Porjus borna som sina vänner trots allt :-)  ).

Av Mukka - 12 februari 2008 17:44

Idag började vi dagen på Vårdcentralen för att få vaccin. Albin var jätte duktig, han märkte inte ens att han fick en spruta.

Sedan var det dagis dax, fast Albin saknar sina dagis polare Lukas och ludwig som fortfarande är sjuka.

Krya på er killar!


Nu väntar vi på att farmor & farfar och mormor & Skurre ska komma och hälsa på. Det lär bli en hel del bus.

Av Mukka - 11 februari 2008 18:53

Så var vi åter på hemma plan alla tre.


När jag hämtade sonen på dagis idag tittade han igenom mig, precis som om han väntade på att pappa skulle dyka upp där bakom. När han inte gjorde det var den till en början en lite besviken kille jag tog i mina armar (då känner man sig inte mycket värd), men sedan började puss kalaset.

Efter det åkte vi till Coop för att handla & hämta pappan, då var det en lycklig kille. Han ropade i hela restaurangen ppppaaapaaaa!

Av Mukka - 10 februari 2008 13:47

Idag har vi varit ner på kyrkogården och tänt ljus på min mormor/morfar & farmor/farfars gravar. Vi fick skotta oss fram, det var snö upp över knäna. Lite skillnad mot hemma.

Snön/frosten gör träden så vackra, det är vindstilla och solen var framme en liten stund idag.


I eftermiddag ska vi hälsa på Fia & Leif i Porjus, där vankas det middag. Eventuellt blir det operation övertalning om en flytt dit. Mats lär vara med på noterna, men jag tror inte att Albin vill....

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards