Alla inlägg under februari 2008

Av Mukka - 22 februari 2008 15:38

När jag åkte till jobbet på morgonen, känndes Albin varm. Mats tempade honom och tempen visade 39.8 Jag ringde Sunderbyn, eftersom han varit sjuk så länge nu. När jag pratade med ssk så kom jag på att Albin faktiskt fick vaccin för 10 dagar sedan. Alltså kan febern kanske komma därifrån. Ssk sa att vi fick komma in om vi ville, men jag sa att vi vill helst inte det och jag ville bara höra om jag skulle vara orolig eller inte.


Nu när jag kom hem kl 15 så hade febern gått ner till 37.1 (alvedonet fick han kl 8.30) så det är ju på rätt väg. Fast någon fart på min lilla prins är det inte, han har helst bara suttit i pappas famn hela dagen.


Jag skulle åka till korttids på föräldra samtal, men där härjar magsjukan för fulla muggar så jag valde att ta samtalet en annan dag (konstigt va...?).


GRATTIS till Mathilda Franklin i Piteå som fyller 6 år idag! Albin skickar en extra Puss och Kram

Av Mukka - 21 februari 2008 19:32

Det är detta program som får vår älskade lilla socker pojke att fullkomligt tjuta/skrika av glädje.

Så även idag när vi var hos farmor (farfar var på jobb). Han börjar studsa redan när tv hallåan säger att nu blir det Keno från Visby.

Ska försöka få det på film någon gång så ni får se och höra.


Killen har ingen matlust än, men får dock fortfarande behålla allt vi sondar.  Tack farmor för maten idag!


Sen vill vi säga GRATTIS till Albins "stor" kusin Casper som fyller 5år idag. Hipp Hipp Hurra på din födelse dag!

Av Mukka - 21 februari 2008 13:57

Inte har det varit någon riktig fart på våran lilla solstråle idag, han tog sig en tupplur medan mor och far intog frukost. Han har dock fått behålla det vi gett honom. Ja, visserligen har vi fått ge allt via sonden (cola, vatten, närigsdryck och vätske ersättning), för inte vill han äta inte men iaf. Nu har vi legat och vilat en stund hela familjen, och det kan jag verkligen inte klaga över. Det var väldigt skönt! Ikväll ska vi åka till farmor och farfar för att äta köttsoppa och plättar kanske är det något som faller Prinsen på läppen.


Av Mukka - 21 februari 2008 08:41

Klockan 06.30 nu på morgonen ringer telefonen, det är Margareta på korttids. Albin mår inte bra, han har kräkts och bajsat flera gånger under natten.

Vi åker dit och hämtar honom, och möts av en glad & pratitg kille.

Jag ringer skoltaxi och dagis för att meddela att Albin inte ska åka/komma idag. Sedan försöker jag ringa (kl 08.30) ssk på habiliteringen, men där är tfn tiden redan slut??

Vi bestämmer då att vi avvaktar ett tag, för att se hur det hela utvecklas. Just nu sitter han hos pappa och får medicin & coka cola i sonden. Han verkar må ganska gott där.


Av Mukka - 20 februari 2008 18:49

Tänk att även min kära make har åkt på om än en lindrig, så dock en lite släng av magsjukan.

Han var så kaxig igår när jag var dålig, sa åt alla att det är bara dom svaga som åker dit, dom starka dom klarar sig. Undrar just hur stark han känner sig nu?  :-)


Jag har iaf varit & köpt coka cola åt honom, och nu har jag skakat den så den är riktigt avslagen och god :-/

Av Mukka - 20 februari 2008 08:02

Så åkte jag då dit på magsjukan. Jag låg HELA dagen igår, snacka om att få ont i kroppen.


Albin tog sig iaf iväg till korttids igår em. Fast inte ville han äta något. Men när han kommer till dagis brukar han ju äta, så vi hoppas på det. Han var annars en pigg och glad kille igår, pratade och höll igång sin far.

Han är kanske lite tröttare än vad han har varit, kan kanske bero på lite mat i magen eller alla dessa mediciner. Nu har vi höjt dosen på Topimax igen (det gör vi varannan vecka). Ska på läkarbesök den 11/3 får höra vad dom säger då.

Av Mukka - 18 februari 2008 14:56

Igår kväll somnade Albin runt 21-tiden, då hade han lite feber(38,7). Sedan har vi sovit rätt bra hela natten, och hela förmiddagen (både mor & son). Nu går Albin runt i sin gåstol och pratar för fulla muggar :-) 

Fast han vägrar att äta. Jag har nu prövat med smörgås, banan, fiskbullar (ja, jag vet... men Albin gillar det) och godis men ingenting faller unge herr Mukka på läppen.


Så han får vara hemma från dagis imorgon oxå (Albin lär inte bli glad på sin mamma, idag har han missat spelningen hos Nilsgustaf & imorgon missar han badet) men jag vill se att han blir piggare och får i sig iaf lite fast föda.

Han ska åka till korttids imorgon em, så jag vill se att han är så pass pigg att han orkar åka dit.

Av Mukka - 17 februari 2008 19:15

Lite piggare är han vår lilla sjukling.

Magsjukan stannade av på fm, och han har fått behålla allt vi har sondat (coka cola, vatten och näringsdryck).


Han har även varit uppe i sin gåstol och spatserat lite.

Nu ligger han och tar igen sig framför TV;n.


Peppar, peppar så har mor & far klarat sig (än så länge) från magsjukan, men visst känns det lite oroligt i magen.

Vi håller tummarna att det inte blir värre än så.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards