Direktlänk till inlägg 31 december 2012

Nyårsafton 2012

Av Mukka - 31 december 2012 07:00

Så har sista veckan på året gått.
Snart börjar ett nytt år med nya möjligheter, och förhoppningsvis blir det ett bra år.
Veckan som gått har i alla fall rullat på i all hast. Annandagen åkte morfar & moster Ellen hem till Jokkmokk. Det var tråkigt när dom åkte, men vi håller tummarna & förhoppningsvis får vi träffa moster i början av februari igen. Ett år mellan gångerna är alldeles för länge.
När vi lämnat morfar & Ellen på bussen, packade vi in resten av familjen i bilen och åkte till mormor, herr Nilsson & moster Johanna, för att ha lilla julafton med dem.


På onsdag kom farmor & farfar förbi, dom hade varit i Umeå hos små kusinerna under julen. Och Tomten hade visst lämnat några paket där oxå till Albin, Alva & Oskar. Tack Umeå tomten!
Sen har vi ju skottat en hel del snö.
I lördags lämnade jag familjen hemma, för att träffa några av syskonen Franklin & deras mamma. Vi strosade runt i affärer & gjorde sen uppehåll för att äta lunch. Tack snälla Inger för maten!! Sedan var det dax att springa vidare, efter några affärer lämnade jag brudarna för att åka hem igen.
Alva hade beställt palt till middag, så det fick det bli, men först var vi ute & busade av oss en stund.
I går söndag var maken ute mest hela dagen & skottade, när gården var skottad var det takets tur & sedan gården igen (snön från taket). En snögubbe hann han i alla fall med att göra med Alva. När barnen sedan somnat på kvällen, så gick han ut igen för att skrapa bort allt slask, som blivit efter att väder gudarna gråtit hela dagen.
I kväll kommer mormor, Roger & moster Johanna hit för att fira in det nya året tillsammans med oss.


Så tillsist vill vi önska alla läsare ett riktigt Gott Slut & ett Gott Nytt År!

 
 
Lena

Lena

31 december 2012 07:53

Önskar er alla det bästa 2013 man kan tänka sig. Med mindre motgångar, fler segrar, mer sömn och friska och glada barn.
Jag hoppas allt ni kämpat för ska ordna upp sig, jag önskar att ni skulle få sätter er ner, slappna av och känna att "nu flyter allt".
Fram till dess (och även efter) så hoppas jag att jag kan fortsätta vara din vän, ett stöd och en klagomur när det är som värst.
Kram och Gott Nytt År
/Lena
Kram och G

http://ekmanhund.se

Mukka

1 januari 2013 22:15

Tack fina fina Lena, om du visste vad dom orden värmer.
Och självklart ska du vara min vän, stöd (och min klagomur, för alltid hittar jag väl någon att gnälla över ;-)
Varma kramar

 
Ingen bild

Lisa

31 december 2012 08:05

Väldigt trevligt att träffa er i helgen, som vanligt! 2013 ska jag bli bättre på att hälsa på, jag lovar! :) gott nytt år till er, kramar

Mukka

31 december 2012 19:52

Ja Lisa, det var mycket trevligt, är så glad & tacksam att ni ringde mig.
Vi hoppas att du får en stund över & titta förbi.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mukka - 6 december 2014 12:00

julen närmar sig med stormsteg, och vi bara flyger med. Tomten hade varit förbi med ett brev till Alva & Oskar, och det var/är ju spännande. Alva börjar vara i stadiet bär hon inte riktigt vet om hon tror på tomten eller inte. I vilket fall är det ...

Av Mukka - 25 november 2014 22:59

I lördags var pappan i huset på julgala med jobbet. Vilket innebar att han var lite trött på söndagen. Så jag & barnen rode oss på egen hand på förmiddagen, Albin var med assistent Emil. Alva & Oakar fick dekorera pepparkakor, vilket dom tyckte var ...

Av Mukka - 22 november 2014 08:52

Dagarna rullar på och den hör veckan är inget undantag. I måndags åkte Albin till lägenheten med sina assistenter & sov över där. Det hade gått bara fint & han hade sovit ganska bra. Annars är prinsen inne i en lite jobbig period med mycket oro i ...

Av Mukka - 18 november 2014 15:40


Vår duktiga prinsessa som inte riktigt varit så intresserad av att skriva, visade glatt igår vad hon kunde. Förutom att skriva Alva, har hon nu även lärt sig ordet Häst. Mammas & pappas hjärtan är så glada, lyckliga och mycket stolta förståss :-) ...

Av Mukka - 18 november 2014 15:36

I fredags lämnade vi Alva & Oskar på skola/dagis (Albin var redan på Korttids sedan måndag) och åkte mot Piteå. Där var vi först in på DFA kontoret & hade ett möte med vår arbetsledare. Sedan blev det lunch och avfärd mot havsbadet. Där fick vi che...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards