Alla inlägg den 18 december 2012

Av Mukka - 18 december 2012 20:41

I helgen har vi bakat pepparkakor & klätt julgranen, som förövningar får stå i inglasningen. Den blev så fin, med alla pumlor på granens nedre halva.
Alvas pepparkakor blev fina, jag hjälpte bara till lite att kavla. För Oskar blev det inte några kakor, degen bara försvann någonstans.
På söndag efter lunch ringde pappa & sa att han skulle bli utskriven & få åka hem. Då blev det fart på mig, ringde mina syskon & vi bestämde att han inte skulle till Jokkmokk. Så jag hämtade hit honom, under protest (från honom), vilket vi inte tog hänsyn till ;-)
Igår måndag ringde dagis (Alvas avdelning) & sa att Alva var hängig & blek. Så det var bara att åka & hämta hem henne.
Vi hämtade ut medicin åt morfar innan vi åkte hem, och när vi kom hem däckade pigan på golvet.
Idag på morgonen upptäckte jag några prickar på sessan, förstod då att, ops hon har fått vattkoppor (det har gått på dagis). Och jag som var så säker på att hon haft det, ja ja bara acceptera. Så nu vet vi att även nyår är räddat med sjukdom, för junior lär ju åka dit lagom till dess.
Till lunch idag ringer Albins assistent & säger att hon är sjuk, så det var bara att kasta i Alva, morfar & mig själv lite mat och sen ila till DFA för att möta upp prinsen.
Så det var ju tur att morfar var här, annars hade Mats måsta vabba idag.
Jag & Albin hade det så mysigt på DFA idag, vi lade oss i vattensängen i vitarummet & tittade på bubbelväggen och lyssnade på Astrid Lindgren om läste saga. Plötsligt var klockan tre... Ops, jag hade ju tänkt att vi skulle åka hem innan Albins 15-mål. Ja ja, skönt var det i alla fall.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards