Alla inlägg den 13 december 2012

Av Mukka - 13 december 2012 19:50

Idag har vi firat lucia.
Alva började dagen med att vara tomte tillsammans med Oskar.
När vi lämnat barnen på dagis åkte har till stan för kaffedate med Lena. Undertiden åkte maken hem för att skotta & städa :-)
Sen åt vi lunch innan vi skulle till Oskars avdelning för luciamys. När vi fikat där en stund, var det dax att gå över till Alvas avdelning. Där fick vi se luciatåg & blev sedan bjudna på fika (igen).
När vi ändå var i luciasvängen så åkte vi till sjukhuset för att lussa för morfar.
När vi kom hem tittade mormor & Roger förbi en sväng, för att få se lite av lucian & tomten.

Av Mukka - 13 december 2012 06:49

Ett magist datum...? Tja, jag vet inte det.
Här händer det nu saker på löpandeband, vet inte om man ska skratta eller gråta åt allt.
Förra veckan började ungefär som vanligt, förutom att pappa/morfar hade ONT i ryggen. Och han (&Marita) som skulle komma & vara barnvakt här på lördagen. Nåväl, dom kom iallafall (tusen tack igen) på fredagskvällen. Maken åkte med Leif till För att gå på scorpions. På lördag var jag på 40-års fest, och som tur var, var det en lugnare tillställning, jag var hemma 23.40 Och runt 02-tiden började Alva att kräkas & sen sov jag inte mycket den natten.
På söndag var Alva febrig, men kräktes inte. Pappa & Marita åkte, dom skulle till storheden innan dom skulle fortsätta hem.
Några timmar senare ringer dom från akuten, gissa om hjärtat slutade slå.
Pappa hade fått så ont i ryggen. Han blev inlagd & där är han nu. Fick i alla fall veta idag att det är diskbråck som pappa har & att han ska få operera sig.
Så fick vi brev från förnedringskassan, eller jag menar försäkringskassan. Dom avslog återigen vår ansökan om assistans i skolan :-(
Jag blir så arg, less & trött.
Nu ha jag fått klaga av mig lite.
I lördags var vi i alla fall till hägnan på julmarknad. Alva & Oakar fick åka hästsläde med Marita och det var roligt. Tack Marita!
Sen kom det en hel del snö under helgen oxå, funderade nästan på om det var snökaos, men... ? ;-)

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards