Alla inlägg den 24 december 2012

Av Mukka - 24 december 2012 06:57

Så inleder vi årets sista vecka m julafton.
Alvas vattkoppor håller på att försvinna, hon har inte berörts mycket av dem, trots att hon haft dem på läpparna & på tungan.
Junior har inte åkt dit än, men det är ju några dagar kvar till nyår.
I onsdags kom moster Johanna, så då lämnade vi grabbarna hemma & åkte till mormor för att hälsapå dem.
Och i lördags kom moster Ellen. Vilken lycka att få träffa båda favorit mostrarna på samma vecka.
I går blev det en snabb visit på akuten med morfar, han fick en ny förklaring till det onda & en ny tablett. Så nu hoppas & tror vi på att det blir bättre. På eftermiddagen åkte vi till moster Roger på kalas. Där träffade vi "tomten" & bestämde att hon, eller jag menar "han" skulle komma runt 14-tiden idag.
På kvällen när barnen somnat (iaf två av tre) blev det uppesittarkväll m Bingolotto, glögg, pepparkakor & lite snask. Underkvällen beklagade jag mig att jag inte hade någon knäck, då säger syrran men gör det då. Så sagt & gjort jag slängde ihop lite knäck & den blev så perfekt, och faktiskt supergod. Orkade dock inte hälla upp i små knäckformar, utan hällde ut den på ett bakplåtspapper.
Idag är det då äntligen julafton & tyvärr så har varken ork, tid eller lust infunnit sig samtidigt, så några julkort har det inte blivit. Men vi önskar alla nära, kära, vänner, bekanta & alla som läser detta, en riktigt lugn, fridfull & GOD JUL.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards