Alla inlägg under juni 2008

Av Mukka - 17 juni 2008 21:14

Så var det då dax för sommarfesten på dagis, och idag hade vi vädrets makter med oss. Strålande sol och inte för varmt, KANON väder enligt min menig.



Lukas intog en skön stil när han åt sin middags mat.










Andra försökte visa vem det är som är bossen.


Maken tyckte att jag hade lite att lära av fam Wårell :-/






Albin och Ludwig snackade lite.


Ludde passar på att viska något till mamma, medans Albin funderar.






Efter maten tog sig grabbarna en mys stund.





















 











Tusen TACK för den här terminen, vi önskar er en riktigt skön sommar!


Kramar till:

Stina, Carin och Margit

Av Mukka - 16 juni 2008 13:59

Idag kommer lill prinsen hem...!


Vi tog sovmorgon idag, det var kanon skönt!

Jag hade missat att jag skulle lämna lite prover idag kl 10.50 men jag hann (jag var där ca 10.48) Sedan åt vi frunch, åkte till korttids för att hämta sonens saker och sedan till bilbesiktningen för att besiktiga bilen efter anpassningen.


Tyvärr hinner jag inte träffa gossen idag :-( för nu ska jag åka till jobbet och han kommer hem med taxin strax efter kl 15.00 Vi får ta igen det inatt...!

Av Mukka - 15 juni 2008 11:55

Gårdagens sommarfest på DFA var somvanligt trevlig.

Jag som inte tycker om att leka... hamnade i ett lag tillsammans med maken och 3st tjejer. Vi kastade pil, hoppade säck, gick med en pingisboll på en träsked (i blåsten ute...) ringkastning och byggaflygplan och kasta. Vårt lag "Team Vinner" vann!

Priset var en bild på laget och grillbestick, så nu har vi ett dussin grillbestick.


Ett stort GRATTIS till min mamma som fyller år idag!!!

Av Mukka - 14 juni 2008 15:00

Idag har jag tagit mig en tur till stan för att köpa lite kläder (har inga byxor som passar). Det blev ett par shorts, två par halvlånga byxor, ett par jeans och ett T-shirt/linne och jag blev 1000kr fattigare.

Nu har jag suttit ute på altanen i det sköna vädret och solat. Detta väder passar mig kanon bra. Sol, inte allt för varmt (17-18grader i skuggan) och lite blåst. HÄRLIGT!

Ikväll ska vi på sommarfest på Din Förlängda Arm, det ska bli skoj.


Idag skickar vi massor med kramar och ett stort GRATTIS till moster Ellen som fyller 17år. Hipp, Hipp Hurra hoppas du får en jätte bra dag!

Av Mukka - 13 juni 2008 20:50

Idag har vi varit och hämtat vår bil från firman (G-Device) som har anpassat den.

Så här fint sitter Albin nu i sin bilstol, som går att vrida & sänka ner för att underlätta i & ur stigning. Helt OK verkar Albin tycka!


I em (vet inte om jag ska våga skriva detta...) har Albin åkt till korttids. Han var nöjd och glad. När vi var i köket för att visa personalen hur man blandar Albins mat, började han slita i min jacka (som jag hängt över en stol) som för att visa att han tyckte att vi skulle åka. När vi var på väg frågade jag om jag skulle få en puss, då blåste han mig i ansiktet :-)


I kväll har vi bjudit ut mormor & Roger på födelsedags middag (mormor fyller år på söndag). Det var trevligt och mycket gott!

Nu tror jag att jag ska ta och borsta "risgrynen" & lägga mig i "lopplådan" för att sova.

Av Mukka - 13 juni 2008 09:46

Efter att jag igår kväll läst Ludwigs blogg har jag varit upprörd, ledsen, arg och förtvivlad.

För er som inte läst deras blogg & dess inlägg handlar det hela om att nogon/några tycker att Matilda & Anders lämnar bort Ludwig mycket/ofta (6dygn/mån + något dygn med avlösare i det egna hemmet).

Jag förstår inte HUR man kan kommentera så när man inte har ALLA fakta. För i sin blogg fokuserar dom ju mest på det som är bra, roligt & possitivt. Matilda & Anders skriver tex inte HUR många timmar/natt som dom är vaken eller HUR mycket pyssel det är runt i kring Ludwig både dag & natt.


Att lämna sitt barn på tex korttids är ju inget man skulle göra om man såg att han/hon mådde dåligt där (självklart skulle man då hämta hem sitt barn fortare än ögat). Vi lämnar bort våra barn för att vara pigga, glada och utvilade föräldrar den tid som vi spenderar med våra barn. Vi ser det som en förmån att faktiskt få det. Hur många barna är det inte som har trötta & slitna föräldrar som tex sätter på en vidoefilm åt sina barnför att dom ska lugna ner sig och föräldrarna ska få en stunds vila. Våra barn nöjer sig inte med en film eller klarar av att leka för sig själv ens 15 min. Ska dom "leka" ja, då är det vi som får leka ÅT dom.

Och hur många "normal störda" barn är dets om inte trivs men som lämnas iaf på tex dagis & som gråter  varje gång dom ser sin mamma och eller pappa åka där ifrån. Våra barn tycker om "sitt" dagis och trivs på "sitt" korttids & blir glada över att få komma dit. Vi skulle se tydligt (även om dom inte kan prata) om dom inte mådde bra där.

Strö inte salt i såren och ge oss mer dåligt samvete för att vi lämnar bort våra barn några dygn, för att orka ge dem så bra omvårdnad som vi bara kan. För vi HAR redan dåligt samvete och vi MÅR redan DÅLIGT, för att vi måste lämna bort det käraste vi har.

Av Mukka - 12 juni 2008 22:05

Ultra ljudet idag gick bara bra, allt såg fint ut. Vi såg hjärtat med dess klaffar, masäcken & urinblåsan mm. Men något ansikte ville han inte visa, vände hela tiden ryggen mot oss. Så någon bra bild fick vi inte, men den som väntar på något gott... Vikten uppskattades till ca 440g (Mats sa - ja, men det är ju stort, en Harr på 440g är ju en fin fisk).


I em har Margit varit med Albin. Mats & jag har varit till korttids för att berätta lite om Ketogenkosten. Sedan åkte vi till mormor och fick nybakade bullar, SMASK!

Av Mukka - 11 juni 2008 17:46

Idag var det fullt upp på morgonen, först var vi och hämtade en hyrbil på OKQ8. Sedan åkte vi till Antnäs för att lämna in vår bil för anpassning, efter det var det dagis dax. Där hann vi få en kopp kaffe och andas lite innan vi åkte till MVC. Vi fick lyssna på bebisens hjärtljud idag :-) det var blandade kännslor det oxå. Mest trevliga förståss, men det kom tillbaka minnen från det jag var där sist för att lyssna på hjärtljuden som inte fanns...

Men idag pickade hjärtat på, och det var så härligt att höra! Imorgon ska vi på ultraljud igen.


Albin är det full fart på, han springer runt i sin gåstol & väntar på att pappa ska komma hem från jobbet och att farmor & farfar ska komma hit.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards