Alla inlägg den 18 oktober 2014

Av Mukka - 18 oktober 2014 21:09

I torsdags tog jag & Alva en tjejdag, hon var lite rosslig & jag tänkte att om hon är tar det lite lugnt så kanske hon är frisk på fredagen, då maken & jag skulle få föräldrautbildning på sjukhuset (& after work med Din Förlängd Arm på kvällen).
Vi började dagen med att mysa i soffan i väntan på att en reparatör skulle komma & titta på tvättmaskinen.
När han varit & farit var vi hungriga så vi åkte till stan & gick på kinarestaurang. Sedan åkte vi & köpte hallowen kläder, för Alva ska på maskerad nästa helg. Efter det tyckte pigan att vi MÅSTE fika oxå, så då gjorde vi det. Sen hämtade vi lillebror & när vi kom hem hade pappa oxå kommit.

Så kom fredagen igår och pigan var pigg & ville absolut gå till skolan (om vi inte kunde ha en till tjejdag). Mormor & moster Roger hämtade barnen när dom slutade och maken & jag tog bussen till stan, känndes märkligt att inte åka hem, men skönt. Och assistent Emil var med Albin så alla barnen var i trygga händer.
Vi hade en jättetrevligt kväll & ca kl 22 var vi nöjda & hemma igen.

Idag lördag började vi dagen med att baka gahkku, Albin tog ned sig Emil & flydde till DFA som hade lördagsöppet.
Barnen & jag kavlade och Mats stod vid spisen & gräddade.
Efter det tog orken slut & vi hamnade i viloläge hela högen.
Mormor kom på kaffebesök & då fick vi fick lite energi.
Så när hon åkte igen, klädde vi på oss och gick till "skogen" & sandgropen, vilket barnen tyckte var jättekul & ville inte gå hem därifrån.
Väl hemma blev det en salig blandning av rester till middag, vi valde att kalla det för buffé :-)
Nu ligger alla barnen & snart lär vi göra desamma.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards