Alla inlägg den 14 oktober 2014

Av Mukka - 14 oktober 2014 00:10

På fredag morgon när vi klev upp möttes vi av en mindre trevlig syn, i alla fall så tyckte maken & jag så, barnen var av en lite annan åsikt. Det hade lagt lite snö på marken.
Det var vara att ta på galonkläder & trava till skola & dagis i blötsnön.
Lördag morgon blev jag hämtad runt 8.30-tiden av några glada tjejer, och sedan styrde vi bilen mot Happaranda, där vi mötte upp resten av tjejgänget, vi var tio brudar i varierande åldrar. Vi åkte över till Tex i Finland, tillbaka till Ikea, Intersport, barnens land (eller vad det nu heter), stadium, mm mm
På kvällen var vi ut & åt middag innebär vi kröp i säng i våra rum. Jag delade rum med Fia, det var så mysigt, vi träffas & pratar inte med varandra så ofta, men när vi väl gör det är det som om vi pratat igår.
Till frukost hade vi bokat bord på hotellet, så dit travade vi iväg runt 8.30 (vi bodde på vandrarhemmet). Sedan blev det en sväng till Ikea, och där handlade de som inte handlat dagen innan (Själv handlade jag för 74kr på lördag & 126kr på söndag, bra kämpat tycker jag). När det var dax att åka hem så insåg vi att jag nog skulle bli tvungen att sitta på taket ;-) för mina medresenärer hade handlat med sig halva Ikea + en hel del från de andra butikerna. Då var det ju tur att det var fler bilar som skulle åt mitt håll, så jag fick åka med dem :-)
När jag kom hem var min familj borta (dom hade cyklat till ss, så jag hann packa upp alla mina saker & ta reda på tvätten. Sedan gick jag ut för att se om jag kunde möta dem, jag hann inte så långt innan jag såg dem komma. Barnen ropade på lååångt håll, det var som att jag varit borta i alla fall i minste en vecka :-)
Nu är jag så trött att jag bara somnar, kanske bäst att släcka nu då & krypa ner under täcket.
Godnatt!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards