Alla inlägg den 21 juli 2013

Av Mukka - 21 juli 2013 00:05

Något av barnen vaknar tidigt idag var det både Albin & Oskar. Mats lägger sig m Albin & sen ligger dom ett tag, Oskar kräver att man (jag) ska kliva upp. Han vill ha välling & titta på tv. Jag fixar detta & försöker att iaf få vila lite på soffan, medan Oskar ser tv & pratar med mig, samtidigt som han hela tiden klättrar på mig.
När Alva vaknar, börjar hon & Oskar bråka, efter frukost fortsätter bråket, tills mamman & pappan blir galna, sedan börjar dom leka ( om vi har tur). Allt detta sker under Albins missnöjda gnöl, skrik & gråt.
När assistenten börjar, tar han över & dom åker (på vardagarna) till Din Förlängda Arm (på helgerna hittar dom på annat).
Vi övriga hittar på något för att få dagen att gå, idag var vi först & köpte hyllplan till de nya garderoberna. Sedan tog vi en tur till Arcus campingen, där strosade vi runt & tittade på husvagnar & tog en fika på kolarens café. När vi kom hem hjälpt Oskar pappa först att såga till hyllplanen & sedan klippa gräset. Alva gick till sin kompis William. Själv tog jag en liten dans m skurkvasten, rensade & flyttade sängkläder (till dem nya garderoben) och fixade middag. Barnen hann bråka lite, innan dom lånade våra telefoner för att titta på Nicke nyfiken (tror jag att det var). När det var dax att sova var det trötta krigare som inte bråkade allt för mycket ikväll.
När dom somnat var det dax för assistenten att sluta, så då blev det lite soffmys innan Albin skulle få sin mat & medicin. Han har sedan åskan tidigare i sommar, rätt svårt att komma till ro på kvällen. Så man måste vara med honom, annars blir han orolig & skriker. När han väl somnar på kvällen, ja då sätter vi oss bara ner & "dör" en stund, allt som oftast somnar vi båda & vaknar bara för att inse att det bara är att borsta tänderna & hoppa ner i lopplådan.
Ja, det är vår dag idag, det är ungefär så det ser ut alla de övriga dagarna.
Nu sover alla barnen och är de bästa jag har här i livet.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards