Alla inlägg den 3 september 2011

Av Mukka - 3 september 2011 21:42

I går när barnen somnat så rensade jag i Albisn garderob, rensade även bland Alva & Oskars kläder + möblerade om i skåpen, tänkte att Oskar skulle få slippa ha syrrans kläder i sitt rum. Därmed kan jag kasta ut byrån från hans rum och sätta in något roligare skåp dit.

I morse tyckte junior att det var morgon kl 05 (vi var inte överens, men han vann) så vi klev upp & satte oss för att titta på tv.

Klockan 6 hade pigan inte ro att sova längre (hon brukar vakna strax efter att jag klivit upp ur sängen, så hon sov ju länge).

Jag sorterade upp kläder som barnen inte kan ha längre, så det blev en hög åt stor kusinerna, en liten hög till små kusinerna och en rätt stor hög till komisen Thor.

Efter frukost bakade Alva & jag en socker kaka som vi tänkte ta med till Rörbäck. Dit åkte vi efter lunch, men tror ni vi kom ihåg sockerkakan, nåja, vi fick iaf med oss kläderna & gåstolen.

  Vi hälsade på familjerna Franklin/Fors (Anna, Marcus, Mathilda, Tuva & lilla Thor) Franklin/Berglund (Fia & Leif).

 Vi grillade korv, patade & spelade stafett kubb i lag, Alvas lag vann.

  Vi tog en lite promenad ner till vattnet innan vi åkte hem, Alva & Tuva passade på att gräva lite i leran, vilket var mycket kul.

I kväll har vi inte hunnit så mycket annat än äta middag, duscha & leka en stund innna John Blund kom på besök.

Nu sover båda barnen och ikväll har jag bestämt mig för att bara sitta här och inte göra något annat.

Ska faktiskt göra ett försök att komma mig i säng i tid ikväll, vi får väl se hur det går.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards