Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Mukka - 5 mars 2011 21:26

Morgonen startade kl 06.00, då tyckte Alva att vi hade sovit färdigt och körde upp oss alla, lillebror fick dock sova en liten stund till (Albin skrek upp honom kl 7.30)

Runt 11.00 tiden klädde jag på Alva & Oskar och gick ut på promenad så att dom skulle få sova, det var sol & varmt men det blåste rätt mycket.

Sen gick jag in och dammsög, vet inte varför, men det blir så dammigt. Förra veckan dammsög Mats och jag skurade av golven, detta gjorde vi på em och morgonen därpå var det så dammigt att man kunde se om man drog ett streck. Då skurade jag av golven medan Mats körde Alva till dagis, och bara någon timme senare var det samma sak igen... Då ville jag bara lägga mig ner och skrika....

Visst är det skönt när solen tittar fram men f_n vad all smuts syns.

     I kväll var vi bjudna till mormor & moster Roger på middag. Vi började med drink i baren, och naturligtvis skulle barnen vara med.

   Innan vi åkte hem fick Oskar på sig pyamas, och Alva ville förståss ligga bredvid sin lillebror.

   När vi kom hem mös vi en stund framför tv;n och melodifestivalen. Albin gillar ju musik och kämpade längst, men tillslut blev han oxå för trött för att orka sitta uppe och se.


I går fick vi beslutet på vår ansökan om utökad personolig assistans för Albin, i och efter skolan. Det blev samma resultat som vid de  tidigare ansökningarna, Avslag. Jag vet inte vad vi ska göra eller säga för att dom ska fatta.

Dom skulle ha varit här förra helgen när han hade sina vansinnes utbrott under flera timmar . Ibland funderar man hur dom bedömmer & vad dom grundar sina belut på, gör på Albins.

 För på Albins skola finns det i dom  andra klasserna, barn som har personlig assistent. Skulle så vilja veta vad dom har som inte Albhn har, för många av dem kan både gå och göra sig förstådda. Jag menar absolut inte att dom inte behöver sin assistent, men lite orättvist känns det.


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards