Alla inlägg den 14 september 2010

Av Mukka - 14 september 2010 23:23

Efter misslyckade vändnings försök på morgonen så beslutade vi att det fick bli nödutgången...

Jag skulle få vara vaken, och allt såg bra ut, men så tog inte bedövningen som önskat och jag blev sövd.

 Kl 10.23 kom en liten kille på 2835g & 48cm lång.

Eftersom mamma var på uppvaket fick killen mysa med sin pappa en stund.

   För att sedan komma till uppvaket och träffa sin mamma.

        

Han var lite tagen efter förlossningen så vi fick gå över med honom till avd 56 för att ha lite koll på honom. Han låg lite lågt i blodsocker & hade lite låg temp, men efter lite värme & mat i magen så var alla värden bra och han fick komma tillbaka till mamma på bb.

Men för säkerhets skull sover han inatt på avd 56, bara för att kunna ha lite extar koll på honom.

   Detta är alltså vår nya familjemedlem OSKAR ("Tjurskalle")!

Av Mukka - 14 september 2010 06:52

Söndag hände ingentig....

I går måndag, hände en hel del, fast inget som ledde till barn.

Dagen började med igångsättning  och sedan den vanliga vandringen. Det gav resultat och jag kunde få verkstimulerandedropp, sedan gick maken för att ringa & avboka en röntgentid som vi hade åt Albin samma dag.


När han gick låg jag m ctg-kurva för att kolla att allt var bra m bebisen, när dom nu satt dropp. När han kom tillbaka var jag helt slut, då hade hjärt ljuden hunnit försvinna & vi fick ta till ul-apparaten för att hitta den lilla i magen.

Men allt gick bra och vi fortsatte som planerat.


Efter lunch ökades droppet & allt förflöt bra, då gick maken för att ringa & meddela familjen att vi mådde bra & att det kanske iaf skulle bli barn idag. När han kom tillba så var rummet fullt av folk & dom hänger över mig.

För när han gick ut, kom barnmorskan & ville lyssna för att ev ta hål på fosterhinnorna. Jag tyckte då att magen blivit så konstigt hård upptill & när hon känner & kollar m ul-ljudsapparaten så har den lilla tjurskallen vänt sig m fötterna ner igen.....


Så när Mats kom tillbaka till rummet så höll dom på att försöka vända den lille. Varför det var så många på rummet var därför att det var två studenter, min barnmorska, en underläkare & läkaren som vände (sedan vet jag inte om det var någon fler oxå). Klart att maken höll på att få en chock när han kom tillbaka.


Vändningsförsöken gick inget vidare, utan "den" bara vände tillbaka sig m fötterna ner. Så vi avbröt allt för den dagen och gjorde återigen en ny plan.

Vilken är denna;

Idag har jag fastat från midnatt, ska gå över till förlossningen nu strax före kl 8.00 för kurva & ett vändningsförsök, om det inte lyckas så blir det ett planerat kejsarsnitt.

Så hur det än bir så får vi iaf träffa vår lilla "tjurskalle" idag. Viket känns väldigt skönt!

Nu ska jag gå och ta en dusch (det var bm in nu på morgonen & ville att jag skulle göra ifall det bir op).


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards