Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Mukka - 11 februari 2010 23:16

I natt kl 03.30 kräktes Albin igen, kan inte förstå vad det är för undelig sjuka. Tycker att han borde kräkas mer & oftare om det är magsjuka, men men vad vet jag.

   Iaf så klev vi upp på morgonen avbokade taxi & meddelade skolan, och matade som små liven.

Sedan innan lunch var vi tvugna att vila hela familjen och efter lunch åkte jag & Alva för att handla.

   Till middag kom Margit för att vara med Albin och pappan åkte för att köra OS-resenärena (farmor & farfar) till Kallax.

När det var dax för sängen & Alva ätit sin välling, fick hon kräkas lite.  

Sedan somnade hon tillslut, då var det Albins tur igen, han som fått behålla allt sedan 03.30 Det var mest slem som kom, och nu när vi lyssnar så börjar vi misstänka lunginflammation, får ringa Sunderbyn imorgon för konsultation.

När sonen var duschad, sängen renbäddad, golvet skurat och allt var i tvätten så somnade han och Margit slutatde sin dag kväll här.

Och precis när vi satt oss ner för att andas ut, då kräks Alva igen, och denna gången var det inte bara lite. Hela sängen, hon själv och på golvet. Så det var bara att börja om från början fast med nästa barn.

När nu den lilla tillslut var klar och sov, så började Albin att krampa och det ganska rejält, så vi fick ge kloralhydrat.

Nu hoppas vi att barnen får sova lungt resten av natten, för det behöver både dom och vi.

 

Av Mukka - 11 februari 2010 08:34

På tisdag till lucnh fick jag åka och hämta sonen från skolan, han hade kräkts.

Eftersom pappan & Alva var hemma körde jag bara hem honom och kunde sedan åka tillbaka till jobbet.

Han kräktes inget mer under dagen, så i samråd med sjukhusets ssk bestämde vi att han skulle kunna komma och få botox på onsdag morgon.

   Annars gick det bara bra för mig på jobbet, kännde mig förståss lite ringrostig efter ca 1½ år hemma.

Igår morse var det då dax för Alva att åka till dagis igen, efter en veckas ledigt/sjuk. Hon hade haft det lite jobbigt när jag gått, och dom andra barnen är ju lite läskiga när dom kommer för nära (oj oj vad det svider i mamma   när man får höra att hon varit ledsen).

När jag kört pigan till dagis var det dax att åka till sjukhuset med sonen, för botox behandling. Vi skrevs in kl 8.00 och sedan fick vi vänta till ca 9.30 innnan det var dax för sövning. Eftersom mamman har blivit lite blödig och tycker att det är jobbigt att se när han sövs, så fick pappan följa med till op.

Allt gick bra och när gossen kom tillbaka började vi försiktigt att pyttsa i honom lite mat & vatten. Ca en timma senare när vi precis fått i honom en portion mat och hoppet om att få lämna sjukhuset tidigt, så kräks han upp allt.

Kl 14.00 var jag på dagis för att hämta prinsessan, men trots att dagen inte varit den bästa så ville hon inte hem, hon hade ju massor att visa sin mamma.

Kl 16.00 hade vi fått i Albin mat & vatten och han hade fått behålla det, så då blev vi utskrivna. Eftersom det var visning igen, på huset som vi lagt bud på (kl 17.15) åt vi middag innan vi lämnade sjukhuset och åkte sedan direkt till huset för att titta lite till. Och det känns fortfarande rätt.

På kvällen var jag så trött att jag somnade vid datorn när jag skulle blogga, så kl 22.00 sov jag.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards