Alla inlägg den 9 september 2008

Av Mukka - 9 september 2008 19:26

Det blir ingen dagsis flytt imorgon, dom som skulle montera skötbord, tvättställ och städa har inte gjort klart sitt jobb i tid.

Så grabbarna får vara kvar på Radiomasten, inte för att det är speciellt trevligt där nu heller utan gardiner, möbler (bara ett matbord & en fåtölj) och knappt några saker att leka med, men det är ju iaf en känd miljö för dom.


Gossen har haft en lite jobbig dag på dagis idag, det hade varit mycket skrik & bit. Ketonerna ligger lite högt så det kan vara en förklaring till skriken. Dessutom har han blivit mer röd runt munnen & även prickig i ansiktet. Vad det kan bero på har jag ingen aning om, får kanske ringa Sunderbyn imorgon.

Av Mukka - 9 september 2008 13:08

Idag kom min minsta lillebror Robert & hans kompis förbi, dom har varti runt och hälsat på släckten (Roberts) runt om i Sverige.

Dom hade med sig lingon från pappa, tänk vad bra man kan ha det. Färdig plockade, förpackade i påsar om en liter och hem körda, det enda är att jag måste rensa dem själv. Men det gör jag så gärna, kan ju inte precis klaga när pappa är så snäll och förser oss med årsbehovet av lingon. TACK pappa/morfar!!!


Så på morgonen har jag lagat köttfärssås & spagetti åt grabbarna (till lunch) som nu är på väg hemmåt (mot Söderhamn). När dom åkte rensade jag en påse lingon och kokade sylt + att jag kokade älgkött som jag tänkte göra köttsoppa av till middag.


Kanske blir det en liten tupplur på soffan en stund nu, innan jag ska hämta sonen en sista gång från Radiomastensförskola. För from imorgon flyttar dom till Kristallensförskola, eftersom politikerna bestämmt att Radiomasten ska läggas ner & rivas :-(

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards