Alla inlägg under mars 2008

Av Mukka - 8 mars 2008 12:05

Så kom då lill prinsen hem igår, han hade varit så pigg och glad. När jag pratade med honom i telefonen så hade han massor att berätta. Kanske hade han längtat lite efter sin mamma oxå, för han var så glad när vi pratade.


I morse vaknade Albin första gången kl 05.00, då fick han bara gå på toa och sedan fick han lov att sova lite till. till strax före kl 06.00 Då log han med hela ansiktet och sa HEEEJJ så där så att man inte kan låta bli att le själv. Han är för go, vet precis hur han ska få mamma och pappa att vakna, och slippa ligga vaken själv.


Nu är det skidor för hela slanten på TV;n oj så tråkigt att jag måste åka och jobba....

Av Mukka - 7 mars 2008 08:20

Idag skickar vi ett STORT GRATTIS till morfar som fyller 60år. Han håller sig borta hemifrå för att inte behöva fira sin dag, men vi vet ju vart du är och att du läser vår blogg... Hoppas att du får en bra dag idag och att morgondagen blir lika trevlig.


När Albin kommer hem idag får han själv ringa till dig och säga GRATTIS. Hoppas att det fungerar då.


Maken är på vårdcentralen, han misstänker (eller är rätt säker på) att han har halsfluss. (unrar hur det var han sa... -det är bara dom svaga som åker dit. Ja, ja)


Själv ska jag gå på begravinig kl 13.00 och i em ska jag jobba, så jag hinner inte ens träffan mitt lilla hjärta idag. Det känns trist, men någon måste ju jobba oxå. Får se hur maken mår imorgon.


Igår var vi på föräldramöte på dagis, vi fick veta lite om flytten av "Albins" dagis. Dom ska ju stänga Radiomasten, och flytten blir till Kristallen (på Tuna). Vår önskan och förhoppning var att flytten skulle bli till Björkskatan i närheten av Ormbergsskolan, men man får inte alltid som man vill....

Av Mukka - 5 mars 2008 16:49

Idag har det varit en underbart vacker dag, sol från en klarblå himmel och inte allt för kallt ca -5grader (förutom på morgonen när det var runt -17grader).


Jag har varit ledig idag och maken har varit hemma med feber.


I kväll ska vi på "kalas" igen...

Det är min syster Johanna som är hemma på besök från Göteborg som vi ska fira (hon fyller egentligen en annan dag men vi passar på när hon är här).

Av Mukka - 4 mars 2008 15:23

Det var en trött kille som vi fick väcka på morgonen (han har krampat i natt & fått kloralhydrat). Senare under dagen när jag pratade med dagis så var han pigg och glá. Han hade ätit en stor portion gröt + smörgås till frukost innan badet.



Det är med viss oro vi skickar sonen till korttids idag, det härjar magsjuka där (iaf under helgen som var).

Men nu hoppas vi att den är över och att vår lilla socker bulle får vara frisk.




Idag fyller farfar år och eftersom Albin inte kan komma på "kalas" ikväll så skickar han en massa släng pussar till honom. *sssmack*


Av Mukka - 3 mars 2008 11:36

Så var det då Äntligen dax för Albin att få åka till dagis.


Han log med hela ansiktet när vi gick in på gården.


Tyvärr, så är båda hans polare sjuka idag så han måste hålla ställningarna på egen hand, men det får väl gå.


Krya på er grabbar!

Av Mukka - 2 mars 2008 13:33


Efter en hel förmiddag med Wasaloppet på TV;n så har vi strax tänkt oss ut på en liten promenad innan det bär av till farmor & farfar för middag.


Så här kör Albin ofta fast i dörröppningarna, inte bara en gång utan flera gånger per dag.

Oftast till dom rum (ma/pa sovrum & datarum) som han vet att han inte ska vara i själv. Han säger helst inte till heller, eftersom han vet att han inte ska vara där.


Smart liten kille, han vet absolut när han gör något bus.

Av Mukka - 1 mars 2008 19:45

Idag har vi inte gjort många knop här hemma. På fm såg pappan på skidåkning (skidskytte, störtlopp & fjolårets Wasa lopp) mor & son vilade och städade toaletter.

På eftermiddagen åkte vi en snabbis till stan. Vi hade tänkt ta en fika, men det hann vi inte för vi strosade runt på diverse affärer för länge (hade visserligen bara ca 50 min på oss). Så vi åkte till storheden och fikade istället.

Sedan åkte vi hem och har mest gjort ingen ting, vi är så trötta. Jag har redan borstat tänderna för att gå och lägga mig när sonen har somnat. Maken är inte så förtjust i idén, han tycker att vi iaf kan se melodifestivalen innan vi lägger oss. Han menar att om jag lägger mig i sängen för att se den, då somnar jag. Han kan ha en poäng där, men risken är stor att resultatet blir desamma även om jag sitter i soffan. Vi får väl se!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards