Alla inlägg under december 2007

Av Mukka - 21 december 2007 17:21

... det ska vara i december, snart tittar väl vårblommorna fram.









När jag kom för att hämta Albin idag var Luddes mamma och pappa där. Albin stod och drog i benet på Anders och var så glad (alla karlar är så kul).

Sedan tyckte han nog att vi surrade för mycket för då tog han sig en tupplur. ´Genom att "killa" sig på magen kan man slapppna av så bra.








Nu har vi hämtat moster Ellen på bussen och om en stund kommer farmor och farfar med faster Sara.

Av Mukka - 20 december 2007 20:30

Idag har jag jobbat min sista dag på Sundsgårdens äldreboende. Det är blandade kännslor att sluta. Skönt för att det har varit och är fortfarande lite struligt. Sönt oxå för att jag vet att på nästa ställe får jag vara kvar. Fast även lite vemodigt att lämna Sundsgården med alla arbetskamrater som jag har fått och alla "kunder" som man har fått en slags relation till.

Jag fick en bukett med tulpaner med en önskan om God Jul och Lycka till på det nya jobbet. Det var ju gulligt!


I går kväll vaknade Albin och "tjorvade" lite runt kl 23.30 Jag tog upp honom och vi satt i soffan en stund, så han lugnade ner sig lite. Då somnade han och sov sedan i sin säng till omkring kl 03.30 :-)

Far och son spelade lite data spel innan det var dax för sängen. Mats höll på att "bygga" ett hus i spelet, det tyckte sonen var helt onödigt. Så han slog på någon knapp och huset föll i små bitar....

Av Mukka - 19 december 2007 16:27

Det gick bara bra att göra ortosen idag, Albin var så trött = medgörlig.


Sedan vi kom hem har han varit kinkig och onöjd. Han vill vara i famnen hela tiden, det funkar inte ens att sitta bredvid.

Nu har Margit kommit och ska vara med Albin. Jag ska åka & julhandla... Mats slutar kl 18.00 så då ansluter han till handlingen.

Av Mukka - 19 december 2007 11:10

Albin hade svårt att komma till ro igår kväll, gnölade och snurrade i sängen. Kl 22.00 testade vi att ge homom ipren, tänkte om han har ont, myrkryp eller något annat så kanske det hjälper. Men inte det runt 23.30 tog vi honom till vår säng :-(   Det hjälpte, och han sov gott resten av natten :-)

Vi funderar om det kan ha något med den nya medicinen som vi började med i måndags kväll.?!

Det var en gó och glá kille på morgonen.



 Puss till mamma och pappa!

Hur det gick med taxin på morgonen..... Ja, jag han bli lite irriterad. När kl var 8.07 var jag på väg att ringa, jag gjorde mig klar för att själv köra Albin. Då kom taxin (8.08).


Nu ska jag strax åka & hämta min lilla prins, vi ska till.... sjukhuset. Idag ska det bli en ny ortos. Hoppas att den blir bra, så vi får ta lite jul ledigt från sjukhuset ett tag.

Av Mukka - 18 december 2007 20:04



 Så här glada är mina killar när dom ska tvätta sig och borsta tänderna



Albin börjar vara lite tung att hålla så här nu. Jag hör från toan hur Mats pustar och frustar, men än går det. Om viljan finns säger Mats... Jag bara undrar, hur mycket vilja finns det egentligen!





 Albin tycker iaf att det är roligt att leka med vattnet, och att få tvätta sig själv. Jag kan säga att, hur mycket vilja jag än har så orkar jag inte hålla Albin på det viset längre.

Av Mukka - 18 december 2007 19:44

Dagen började bra, men sen på förmiddagen började jag må illa. Tänkte att nu är det magsjuka, så jag ringde jobbet (skulle ha börjat kl 13.45) Där ville dom såklart inte ha mig... Under dagen började jag må bättre, men då var det ju försent att åka och jobba.

Klockan 15.45 stannar det en taxi här utanför... jag anar oråd, sonen skulle inte hämtas på dagis, förrän kl 16.45 (dom kan ju inte komma nu). Jag hann bli så arg, tänkte att om jag inte varit "sjuk" vad hade dom då gjort. När jag öppnar dörren kommer chaffören med... grannes flicka. När jag komenterade det sa han bara - "ja ena gången är det här och nästa där", då blev jag arg och sa, -" ja men inte med det här barnet".

Kl 17.00 ringer dagis, då har vår son inte kommit än, misstänker vad Margit kommer att säga, jo, mycke riktigt. Taxin har ej kommit och dom säger dessutom att det inte är bokat någon bil till idag.

Gissa om fru Mukka tände på alla sylindrar, jag ringde taxi och frågade hur det kan bli såhär. Och om jag kan lita på att det kommer en taxi i morgonbitti, och att han hamnar på rätt adress???

Killen i luren svarade att det kunde jag lita på. Så vi får väl se om han kommer sig till dagis imorgon. Det är ju inte första gången dom strular på skoltaxi, ibland kommer dom inte när man har bokat och ibland kommer dom fast man inte har bokat. En gång kom han hem när han skulle till korttids, och en annan gång hamnade han på korttids när han skulle hem... Dom verkar ha lite svårt med kontrollen.

Av Mukka - 17 december 2007 20:45

Idag har vi fått hem vår "socker bulle". Han har haft en bra helg på korttids, fast han har inte sovit så bra på nätterna (känns faktiskt lite skönt att höra att det inte bara är hemma som han är vaken om nätterna. Inte för att jag önskar att han ska vara vaken, men ni vet vad jag menar).


I kväll tog mamma fram saxen, till sonens stora fasa. Man kan tro att han har kännsel i hårstråna. Huvudet går runt runt som på en uggla. Dessutom spänner han sig bakåt, så det är näst intill omöjligt att se nacken. Vi får se hur resultatet blev imorgon när allt har lugnat ner sig. Kanske är det så illa att vi måste ta till klippmaskinen...


Efter en jobbig klippning och en skön dusch så var det en slagen hjälte som fick vällíng och medicin ikväll.

Av Mukka - 16 december 2007 20:27

Vi har haft en väldigt härlig helg, känns väldigt lyxigt att bo på hotell i sin egen stad.

På fredag kväll gick vi till Österns pärla åt och drack gott. Sedan styrde vi stegen mot bishop. Där tog vi en öl/cider och insåg att vi var aldeles för trött, så vi gick till baka till hotellet kl 21.00. Kl 23.00 vaknade vi på sängen med kläderna på, klädde av oss och somnade om.

Lördagen började med frukost kl 9.00 och sedan lite vila, för att vidare orka med shopping på stan. Kl 13.00 tog vi vår första öl/cider. Busigt!!! Sedan bar det av till hotellet för att dricka lite skumpa, och en tupplur....

 För att orka äta julbord, där blev vi sittande ett bra tag. Väldigt god mat.


Ibrist på kylskåp får man ta vad man hittar, för att få en kall öl/cider. Vi hade en ismakin precis utanför dörren, och kallt vtten i handfatet.


Kan helt klart rekomendera alla, speciellt barnfamiljer att unna sig en skön helg bara för och med varandra. Man behöver inte åka speciellt långt. Det kan ibland vara en fördel att bo i sin egen stad, där vet man ju iaf oftast vart man ska gå för att få god mat tex.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards