Alla inlägg den 6 november 2007

Av Mukka - 6 november 2007 21:01

Tur att min kära vän Fia ringde. Jag hade skrivit att det var måndag idag, det är ju visst TISDAG.



 

Nu har morfar kommit och Mats passade på att be honom om hjälp med montering och uppsättning av den nyinförskaffade hatthyllan.







Undertiden gjorde jag middagen.

Det blev även ett glas vin till maten.


Men dom fick mäta ut vart och hur hatthyllan skulle vara, annars hade dom inte fått vinet.




  


Och så här blev resultatet!


Mormor... notera att det hänger ett skoho vid dörren nu :-)


Tack för hjälpen morfar!

Av Mukka - 6 november 2007 15:08

Idag har jag bara tagit det lugnt på fm. Nu har jag varit till stan en stund, och sedan till graven, det blir inte besök där lika ofta längre. När jag var sjukskriven och när vi hade vår tillfälliga lägenhet på Hertsön så var jag dit & tände ljus så gott som varje dag. Nu åker man inte den vägen när man ska hem, och jag har börjat jobba, så blir det inte lika ofta. Jag tänder ljus här hemma istället, och Ronja finns ju i mina tankar  hela tiden, varje dag iaf.


Nu ska jag åka och hämta min man, han är på jobbet. Senare kommer morfar på besök (och tänka sig, han ska sova över. Annars har han alltid eld i baken). Då blir det middag, tror att jag ska steka fläskfilé, klyftpotatis m vitlöks bröd. Det får duga som tisdag middag! :-)

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards