Alla inlägg den 27 september 2013

Av Mukka - 27 september 2013 19:43

Igår var det föräldramöte på skolan, mormor & Roger kom & var barnvakt så vi kunde gå både jag & Mats. Vilket var bra, för när det var slut skulle vi gå till respektive klassrum, och i vår klass går det bara två barn. Albin & Sanna och Sannas föräldrar var inte där.
Idag har vi väntat på en elektriker som skulle komma under dagen. Kl 13 ringer han, då var han på G (vi ateessade hem från kallax, hade kört mamma & Roger dit) 15min senare ringer han igen, då var det något som kom emellan & han skulle komma om han hann, vilket han såklart inte gjorde.
När jag hämtat barnen & precis gett dem mat, ser jag syster/moster Ellen & hennes mamma, utanför dörren. Vilken chock & SÅ GLAD jag blev, och Alva & Oskar oxå såklart. Maken är på räkfrossa m jobbet i kväll, så han var inte hemma.
När dom sen var tvungna att åka vidare uppåt, så ville inte barnen släppa moster, ja jag hade oxå gärna behållit henne här.
Farmor & farfar kom precis när Ellen & Gunbritt åkt, så då blev det roligt igen.
Nu sover små trollen & jag ska ta & försöka röja & fixa lite inför morgondagens kalasande, då huset blir fyllt av barn.

Av Mukka - 27 september 2013 19:43

Igår var det föräldramöte på skolan, mormor & Roger kom & var barnvakt så vi kunde gå både jag & Mats. Vilket var bra, för när det var slut skulle vi gå till respektive klassrum, och i vår klass går det bara två barn. Albin & Sanna och Sannas föräldrar var inte där.
Idag har vi väntat på en elektriker som skulle komma under dagen. Kl 13 ringer han, då var han på G (vi ateessade hem från kallax, hade kört mamma & Roger dit) 15min senare ringer han igen, då var det något som kom emellan & han skulle komma om han hann, vilket han såklart inte gjorde.
När jag hämtat barnen & precis gett dem mat, ser jag syster/moster Ellen & hennes mamma, utanför dörren. Vilken chock & SÅ GLAD jag blev, och Alva & Oskar oxå såklart. Maken är på räkfrossa m jobbet i kväll, så han var inte hemma.
När dom sen var tvungna att åka vidare uppåt, så ville inte barnen släppa moster, ja jag hade oxå gärna behållit henne här.
Farmor & farfar kom precis när Ellen & Gunbritt åkt, så då blev det roligt igen.
Nu sover små trollen & jag ska ta & försöka röja & fixa lite inför morgondagens kalasande, då huset blir fyllt av barn.

[Bild]

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards