Alla inlägg under januari 2011

Av Mukka - 8 januari 2011 22:39

Måste ju bara berätta...

Maken håller på att fixa till sina tänder, och i måndags var han till tandläkaren och satte in en plast framtand (tills den riktiga är klar). Och i onsdags kväll tappade han den, så på torsdag morgon var han och satte fast den igen, sedan tappade han den igen på kvällen och fick åka på fredag och sätta tillbaka den.

Så i dag (lördag) tappade han den igen..... Och inte nog med det, det hände medan vi åt lunch, så han lade den på bordet för att äta klart. Sen gick jag för att mata lillebror, då kom Alva efter -"äckli, äckli.." vad är det som är äckligt frågade jag och ser att hon tuggar på något, gissa vad. Jo, makens tand.... vi fick oss ett gott skratt mitt i allt elände.

Vår klåfingriga lilla prinsessa!

  

Av Mukka - 8 januari 2011 22:02

Albin åkte till korttids i torsdags, men igår fm ringde dom & tyckte att vi skulle hämta hem honom. Hans utslag i ansiktet hade tappat en ruga & det vätskade, eftersom vi inte varit med honom till vc så har vi ju inte någon säker diagnos på vad det är, men vi misstänkte svinkoppor (impedigo) och det smittar.

Mats hämtade Albin & åkte till vc med honom, för att få en diagnos & höra om han kunde vara på korttids iaf. Det var impdigo, men läkaren tyckte att med god handhygien borde han kunna vara där. Men MAS:en var av en annan åsikt så Mats hämtade resten av killens saker & kom hem.


På kvällen kom Fia & Leif, det var kul att hinna träffas & prata med dem. Tyvärr så mådde inte jag så bra igår, jag hade åkt på mjölkstockning. Så jag hade ont och frossade av feber hela dagen (förutom när jag tagit panodil, då svettades jag floder).

I dag på morgonen hade jag fortfarande feber, så jag ringde jouren och fick komma dit. Och tänka sig det var INGEN kö.... så jag hann inte ens sätta mig i väntrummet, så fick jag komma in. Jag fich pc och sedan var det bara att åka hem igen.


I kväll var vi bjudna till mormor & moster Roger på middag, mycket gott var det. Tusen tack!

  

Av Mukka - 5 januari 2011 23:39

God fortsättning!

Får väl börja med att be om ursäkt för att jag inte är så flitig bloggerska... (har fått flera "klagomål" från olika håll) men som jag sagt tidigare, så tycker jag inte att tiden är på min sida, trots att vi är vakna halva natta.


Nog om detta.


Vi hade ett mycket trevlig nyår hemma hos fam Wårell, med som vanligt god mat och trevligt sällskap. Tusen tack!


   Såg ni att vår lillprins var i tidningen (NSD & Kuriren) igår tisdag? Han var med under "Välkommen till världen".


   Annars så gör vi inte så mycket, Albin har fått vara hemma från fritids måndag & tisdag för han har haft en släng av svinkoppor, men nu har dom torkat in rätt bra, så han har kunnat vara på fritids idag.

Vi har moster Ellen här på besök, hon ska visst åka hem imorgon em, men först ska vi på kalas hos gammel moster på fm. Grattis Carina!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards