Alla inlägg den 28 januari 2011

Av Mukka - 28 januari 2011 23:11

I onsdags kom farmor & farfar och grattade mig, dom är i Umeå hos småkusinerna i helgen så dom kunde inte komma idag. Farfar som alltid vill söva Albin när han är här (jag vet inte vem som söver vem, men han vill i af lägga sig med Albin) fick lite beslutsångest när Mats frågade om dom inte skulle åka på basket... Dom åkte iaf och farmor stannade här med mig och barnen.


Idag när vi satt och åt frukost ringde min pappa, precis när han säger Grattis så svänger han och syster Ellen in på gården    Vilken överaskning. Kul! Alva sken som en sol när hon såg dem i fönstret.


Idag har vi även haft hembesök av Försäkringskassan... angående ansökan om utökad assistans (bla i skolan).

Eftersom det härjar magsjuka på dagis så fick Alva vara hemma, och Albin bestämde vi skulle vara hemma så att FK fick träffa honom, vare sig dom ville eller ej.

Som tur är har vi Din Förlängda Arm (Annki & Linus) som hjälper oss med allt sånt här, för det är rätt mycket att täka på både när man ansöker & ska träffa FK. Hade det inte varit för dem så tror jag att jag gett upp för länge sedan.


Alva fick följa med morfar & moster när dom åkte för att handla (undertiden som FK var här). Tack snälla ni för det!   


När alla åkt, var det bara att sätta igång med att duka och förbereda middagen. För Mormor, Roger, G-moster Carina & Kjell skulle komma och äta. På menyn stod paj (kyckling, lax, taco &  skinkpaj), idag blev det ingen tårta.


Nu ikväll är vi rätt trötta i huvudet, så vi har bara suttit i soffan och slöat (efter att vi sövt barnen, plockat bort & diskat undan).


På fm idag fick Alva smaka en godis för första gången...

        

  

Grattis på Karl dagen säger vi till Robert och vår älskade son Albin idag!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards